loading...
مجتمع مسکونی لاکانشهر
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یک اتفاق جدید در روز سه شنبه آخر سال 0 298 farhad
موضوع بارکد و صدور کارت تردد 0 188 farhad
دریافت شارژ در بهمن و اسفند 91 بی سابقه بوده 0 163 farhad
روابط عمومی ارباب حلقه ها 0 133 farhad
چرا نشریه داخلی مجتمع دیگر منتشر نمی شود 0 121 farhad
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 0 152 takmar
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 159 alavi_47
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 168 alavi_47
'گزارش هفتگی عملکردکمیته فنی مهندسی 0 251 takmar
وظایف بخش شورای حل اختلاف وادارت وشرکتها 0 128 alavi_47
وظایف بخش پرونده های حقوقی وکیفری در دادگاه ها 0 133 alavi_47
وظایف بخش قرارداد ها وقوانین 0 124 alavi_47
آشنایی با ابزار آلات باغبانی 0 398 farhad
گلخانه های خانگی 0 140 farhad
نقش فضاي سبز مجتمع هاي مسكوني درارتقاء سطح تعاملات اجتماعي ساكنين 0 185 farhad
شرح وظایف کمیسیـون امـور بانـوان 0 197 farhad
مباحثی در مورد روابط عمومی 0 161 farhad
تشکیلات کمیته روابط عمومی 0 117 alavi_47
داوطلبان علاقمند به شرکت در کمیته انتظامات 2 193 farhad
یک طرح پیشنهادی برای کمیته انتظامات 2 239 farhad
alavi_47 بازدید : 84 پنجشنبه 03 مرداد 1392 نظرات (0)

باسمه تعالی

 

با سلام و احترام خدمت همشهریان عزیز در مجتمع مسکونی لاکانشهر

 

چند روز پیش با دیدن پرده اطلاع رسانی مجمع عمومی تاریخ 92/06/01 در شهرک  که معلوم نیست چه مجمعی وطبق کدام قانون است و توسط کمیته اجرائی انتخابات امضاء شده است یک علامت تعجب بزرگ در ذهنم ایجاد شد ؟

بعد با اندکی مذاکره با دیگران متوجه شدم که نه فقط من تعجب ننموده ام بلکه تعجب خیلی از افراد مطلع را برانگیخته است.

طبق پرده اطلاع رسانی قبلی که تا تاریخ 92/04/31 در ورودی شهرک توسط بازرسین نصب شده بود قرار بود نوبت سوم مجمع عمومی فوق العاده پس از برگزاری نوبت اول ودوم که به علت عدم حضور مالکین (تا حد زیر ده نفر حضور پیدا نموده بودند )( طبق اساسنامه مجتمع که در صورت عدم حضور نصف به اضافه یک مالکین،  مجامع سه مرحله ای برگرار می شود) در روز جمعه تاریخ 92/05/04 با دستور جلسه انتخاب اعضاء جدید هیأت مدیره وبازرسان ( به علت استعفاء هیأت مدیره قبلی واتمام مهلت شش ماهه کمیته مشارکت و عدم موافقت با اساسنامه جدید که خود حرف وحدیث های زیادی دارد ویک عده واقعا خ.. نمودند ) برگزار شود .

ولی متأسفانه در تاریخ 92/04/31 مشاهده نمودیم پرده ذکر شده با توافق بازرسین پایین کشیده شد وپرده دیگری با امضاء کمیته اجرائی انتخابات( کمیته اجرائی انتخابات طبق اساس نامه توسط بازرسین جهت ثبت نام ، تبلیغات و تحویل مدارک به هیأ ت رئیسه مجمع ، تشکیل می گردد. ) در ورودی مجتمع نصب شد . روی این پرده چه نوشته شده است ؟ نگران نباشید وعجله نکنید برای شما ذکر  می نماییم" به علت ماه مبارک رمضان وایجاد فرصت برای انجام تبلیغات نامزدها و پس از دو فراخوان (همان میتینگ تبلیغاتی نامزدها) در تاریخ های 24 و 31 مرداد  در تاریخ اول شهریور سال جاری 92/06/01 مجمع عمومی سالیانه نوبت سوم با دستور جلسه 1- ارائه وتصویب صورت های مالی سال 1391 2- انتخاب اعضاء جدید هیأ ت مدیره وبازرسین ."

ذکر چند توضیح را جهت اطلاع ضروری می دانم : 1-  طبق قانون واساسنامه شهرک در چهار ماه اول هر سال هیأت مدیره فرصت دارد برای ارائه وتصویب صورت های مالی سال گذشته ( درآمدها وهزینه ها) و ارائه وتصویب بودجه سال جاری، مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار نماید . اگر هم در این چهار ماه برگزار ننمود می تواند در ماه های دیگر هم برگزار نماید ولی اولا اسم مجمع تغییر می نماید "مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده " و بصورت داخلی است و ارزش قانونی دیگری ندارد البته این موضوع یعنی غیر قانونی بودن فقط برای مجتمع هایی که به عنوان موسسه ثبت شده اند مهم است وبرای لاکانشهر خیلی مهم نیست چون ثبت نشده است وبیمه ومالیات پرداخت نمی نماید.

2- مجمع عمومی نوبت سوم یعنی 92/05/04 که از قبل اطلاع رسانی شده بود طبق قانون واساسنامه شهرک هیچ فرد یا گروهی بغییر از خود مجمع نمی تواند با تاخییر برگزار نماید.یعنی باید مجمع نوبت سوم برگزار شود . رسمیت پیدا نماید . اگر نامزدی برای هیأت مدیره نبود با تصویب حاضرین در مجمع برای تاریخ دیگر تنفس اعلام شود در نتیجه همان مجمع عمومی وبا همان دستور جلسه وبا همان هیأت رئیسه در تاریخ دیگری که مشخص می شود برگزار می گردد البته حداکثر تنفس طبق قانون دو هفته می باشد نه بیشتر.

حال خود قضاوت فرمایید اول اینکه کمیته اجرائی انتخابات که فقط وظیفه ثبت نام وتبلیغات را دارد برای شهرک کسب تکلیف می نمایند تاریخ نوبت سوم مجمع عمومی فوق العاده را بدون نظر وتصمیم مردم در مجمع تا یکماه به تاخیر می اندازد . دوم اینکه اسم مجمع را از فوق العاده به عادی سالیانه تغییر می دهد سوم اینکه یکباره و فقط برای یک نوبت دستور ارائه وتصویب صورت های مالی را به آن اضافه می نمایند.

اما توجه شما را جلب نماییم به کمیته اجرائی انتخابات منتخب بازرسین ، رئیس این کمیته فردی است بسیار محترم و قانون مند ! فقط تا حدی بگویم که طرفداران  ایشان در طول عمر شهرک هر وقت سئوال قانونی وحقوقی ومالی داشته باشند از ایشان می پرسند . ولی خوب تجربه ثابت نموده ایشان به میل خود از قانون استفاده می نمایند. در همین موضوع تغییر زمان برگزاری نوبت سوم مجمع یکی از بازرسان به وی اعتراض می نماید وایشان می فرمایند قانون که وحی نیست تا نتوان آن را به میل خود تغییر داد!  آقای خیلی محترم،  قانون برای من وشما و مردم لازم اجرا  می باشد  ولی می توان قانون را تغییر داد اما  با عبور از سلسله مراحل قانونی خود.

با شنیدن این تفسیر یک مطلبی در این رابطه یادم آمد در چهار ماه اول سال 90 یک هیأت مدیره طبق اساسنامه که نوشته است "حداکثر تا آخر تیرماه هیأت مدیره باید مجمع عموی عادی سالیانه را برای تصویب صورت های مالی وبودجه تشکیل دهد "قبل از تیرماه احتمالا خرداد ماه بود این مجمع را اطلاع رسانی وتشکیل داد آن هم در زیر یکی از ساختمان ها و با نوشتن اولین بودجه کامل در شهرک (هیأت مدیره طبق اساسامه برای انتخاب محل وزمان برگزاری مجامع مختار است) همین رئیس کمیته انتخابات و مریدان وقت وی که اکنون پشیمان شده اند چه اعتراض ها که ننمودند . اولین اعتراض این بود که چرا اسم مجمع عادی است در حالی که باید فوق العاده باشد.دومین اعتراض این بود که چرا تا قبل از تیرماه برگزار شده است . سومین اعتراض این بود که چرا زیر یک ساختمان برگزار شده است چهارمین اعتراض این بود که چرا در جمعه وصبح برگزار نشده است و چندین اعتراض بنی اسرائیلی دیگر که به همین علت ها آن را قانونی نمی دانستند.

اما حرف آخر

من مثل بعضی از افراد قصد برهم زدن همه چیز  را ندارم و برای کسی کسب تکلیف نمی نماییم  ولی باید اول مردم شهرک تکلیف خود وشهرک را روشن نمایند که آیا قرار است کارهای مجتمع طبق قوانین رسمی کشور واساسنامه مان باشد یا نه می خواهیم هیأت مدیره ، بازرس ویا هر ارکان دیگر و یا حتی خود ساکنین در شهرک بطور سلیقه ای هر وقت دوست داشته باشند و به نفع باشد از قانون استفاده نمایند واگر هم به نفع نبود از قانون خود نوشته  استفاده شود .

اگر می خواهیم قانونی باشیم که ظاهرا با گذاشتن اسم مجمع عمومی وانتخاب هیأت مدیره وبازرسین آن هم طبق قانون تملک آپارتمان  و قانون تجارت و اساسنامه شهرک  طبق قانون است پس دیگر نباید کار غیر قانونی انجام دهیم وباید مجمع تاریخ 92/05/04 برای تاخییر مجمع نوبت سوم تصمیم بگیرد نه کمیته اجرائی انتخابات ویا بازرسین یا هر فرد دیگر.

و اگر می خواهیم طبق قوانین نوشته شده توسط خود شهرک عمل نماییم ونه قوانین رسمی کشور اشکال ندارد اول بیاییم قانونش را بنویسیم و به تأیید همه مالکین وساکنین برسانیم وبعد همیشه ودر همه حال از آن پیروی نماییم.

و اما مسئله مهم تر،  طبق تجربه در شهرک ثابت شده است اگر در مجمع 92/06/01 هیأت مدیره ای انتخاب شود همین آقایانی که امروز تاریخ نوبت سوم مجمع واسمش و دستورش را تغییر داده اند در آینده وقتی با هیأت مدیره وبازرسین وساکنین  اختلاف پیدا نمودند، شروع می نمایند به نامه نوشتن وتلفن نمودن به این وآن و مطرح نمودن اینکه به علت هایی که ذکر شد این هیأت مدیره غیر قانونی است. آن وقت که دیگر خود می توانید حدس بزنید که  چطور می شود، دو باره همه این جریانات باید تکرار شود .

 انگار کار لاکانشهر فقط شده برگزاری مجمع وتکرار گذشته و مردم نمی خواهند از گذشته درس بگیرند و با حضور گسترده خود در مجامع وبا مطلع شدن از اخبار و شناختن افراد در ارتقا ء لاکانشهر همکاری نمایند ،  به هر فردی هم که می گوییم می فرماید در نهایت از شهرک می روم . نمی دانم،  شما نظر بدهید.ع-92/05/03

 

خدمت همه شما عرض می نمایم شهرک لاکانشهر بهترین محل برای زندگی است . آرامش وامنیت وخدمات آن از خیلی از محل های دیگر بیشتر است . مهمتر از اینکه بصورت خصوصی اداره می شود وبا اندکی هزینه وهمت ساکنین و مدیران،   گلستان می شود .  

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 1,414
  • بازدید کلی : 47,387