loading...
مجتمع مسکونی لاکانشهر
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یک اتفاق جدید در روز سه شنبه آخر سال 0 297 farhad
موضوع بارکد و صدور کارت تردد 0 186 farhad
دریافت شارژ در بهمن و اسفند 91 بی سابقه بوده 0 162 farhad
روابط عمومی ارباب حلقه ها 0 131 farhad
چرا نشریه داخلی مجتمع دیگر منتشر نمی شود 0 120 farhad
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 0 150 takmar
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 158 alavi_47
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 167 alavi_47
'گزارش هفتگی عملکردکمیته فنی مهندسی 0 249 takmar
وظایف بخش شورای حل اختلاف وادارت وشرکتها 0 126 alavi_47
وظایف بخش پرونده های حقوقی وکیفری در دادگاه ها 0 132 alavi_47
وظایف بخش قرارداد ها وقوانین 0 123 alavi_47
آشنایی با ابزار آلات باغبانی 0 397 farhad
گلخانه های خانگی 0 139 farhad
نقش فضاي سبز مجتمع هاي مسكوني درارتقاء سطح تعاملات اجتماعي ساكنين 0 184 farhad
شرح وظایف کمیسیـون امـور بانـوان 0 196 farhad
مباحثی در مورد روابط عمومی 0 160 farhad
تشکیلات کمیته روابط عمومی 0 117 alavi_47
داوطلبان علاقمند به شرکت در کمیته انتظامات 2 192 farhad
یک طرح پیشنهادی برای کمیته انتظامات 2 237 farhad
سید رضا علوی بازدید : 266 دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 نظرات (2)

 

" فصل هفتم "

مدیر اجرایی : وظایف و اختیارات

ماده 89 - مدیر اجرایی شهرک توسط هیات مدیره برای مدت حداقل یکسال انتخاب می گردد.

تبصره 1 - برای انتخاب مدیر اجرایی معیار اکثریت آرای هیات مدیره با حضور تمامی اعضای اصلی خواهد بود.

تبصره2 - پس از انتخاب مدیر اجرایی نامبرده مکلف است چک یا سفته ای معادل 5/1 برابر حقوق دریافتی سالیانه خود را به عنوان ضمانت حسن انجام کار نزد هیات مدیره به امانت بگذارد.

تبصره 3 - مدیر اجرایی نمی تواند بطور همزمان عضو هیات مدیره بوده ، یا سمت دیگری در هیات مدیره و ارکان شهرک داشته باشد.

تبصره 4 - با تشخیص هیات مدیره حضور مدیر اجرایی در جلسات بلامانع می باشد ولی مدیر اجرایی حق رای نخواهد داشت.

ماده 90- مدیر اجرایی موظف است کلیه امور اجرایی شهرک را با نظر و تصویب هیات مدیره انجام دهد مگر مواردی که به وی تفویض اختیار شده باشد.

ماده 91 - اهم وظایف مدیر اجرایی به شرح زیر می باشد:

بند 1- ایجاد محیط دوستی و تفاهم بین ساکنین شهرک.

بند 2- نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله پرسنل به نحوی که رضایت مالکین و ساکنین را در بر داشته باشد.

بند 3- ارتباط دائم با نمایندگان بلوکها به منظور آگاهی از مشکلات ساکنین شهرک.

بند 4- نظارت بر عملکرد صحیح وظایف محوله به شرکتها و افراد طرف قرارداد.

بند 5- ایفای تعهدات شهرک در مقابل سازمانها و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی .

بند 6 – اقدام به تادیه دیون شهرک و ایفای تعهدات مالی براساس تصویب هیات مدیره با اطلاع خزانه دار.

بند 8- ابلاغ مواردی چون هزینه شارژ ماهیانه به مالکین و ساکنین بر اساس اطلاعیه نصب شده در تابلو اعلانات ، و در صورت نیاز ارسال به نشانی آپارتمانهای ساکنین .

بند 9- پیگیری مشکلات تاسیسات عمومی شهرک و اقدام برای رفع آنها.

بند 10- تحقیق و پیگیری در خصوص تامین منابع مالی  و پیشنهاد آن به هیات مدیره.

بند 11- تهیه و تدوین مقررات و آیین نامه های استخدامی ، اداری ، خدماتی و رفاهی و غیره و پیشنهاد آن به هیات مدیره جهت تصویب.

بند 12- دریافت شارژ ماهیانه بر طبق اساسنامه.

بند 13- سازمان دهی تشکیلات امور اجرایی و اداری شهرک به منظور بهره برداری صحیح از تجهیزات و مستحدثات با تصویب هیات مدیره شهرک.

بند 14- انجام مکاتبات اداری براساس اختیارات تفویض شده از جانب هیات مدیره.

بند 15- بیمه تمامی وسایط نقلیه ،ساختمانها و تاسیسات عمومی شهرک با هماهنگی هیات مدیره .

ماده 92- مدیر اجرایی بر حسب تشخیص هیات مدیره در کلیه مواردی که مربوط به اداره امور شهرک می باشد نماینده قانونی مالکین و ساکنین در برابر مقامات دولتی و قضایی می باشد.

ماده 93 - در صورتی که مدیر اجرایی خارج از مصوبات هیات مدیره در قبال اشخاص حقیقی یا حقوقی در رابطه با شهرک تعهد یا تعهداتی ایجاد نماید ، تعهد شخصی وی محسوب می شود و هیات مدیره و سایر ارکان شهرک مسوولیتی در این مورد نخواهند داشت.

ماده 94 - هرگاه مدیر اجرایی استعفا دهد و یا بهرعلت از انجام وظیفه معذور گردد ، هیات مدیره موظف است حداکثر بمدت 30 روز مدیر اجرایی جدید را انتخاب نماید و تا انتخاب مدیر اجرایی جدید وظایف نامبرده را به انجام برساند.

ماده 95 - در صورتی که هیات مدیره به این نتیجه برسد که مدیر اجرایی درانجام وظایف محوله اعم از قید شده در اساسنامه و یا مصوبات هیات مدیره تعلل می ورزد و یا قادر به انجام وظیفه نمی باشد و یا عملکرد وی مورد رضایت ساکنین و مالکین و یا ارکان شهرک نباشد ، هیات مدیره می تواند مدیر اجرایی را با قید دلیل معزول نماید.

ماده 96- در صورتی که مشکلات امور اجرایی و رفاهی در شهرک وجود داشته باشد ، مدیر اجرایی می بایست تا رفع مشکلات موجود حتی در روزهای تعطیل در محل کار خود حاضر باشد .

تبصره  - مرخصی مدیر اجرایی بنا به تشخیص و تصویب رئیس هیات مدیره و در غیاب وی بترتیب اولویت نایب رئیس اول و دوم بلامانع می باشد.

ماده 97- اشخاص ذیل نمی توانند به عنوان مدیر اجرایی انتخاب شوند:

1-محجورین و کسانیکه حکم در ورشکستگی آنان صادر شده است.

2-کسانیکه به علت ارتکاب جنایت یا یکی از جنحه های ذیل به موجب حکم قطعی از حقوق اجتماعی کلا" یا بعضا" محروم شده باشند و در مدت محرومیت مرتکب سرقت ، خیانت در امانت ، کلاهبرداری ، اختلاس ، فریبکاری ، تصرف عدوانی و غیر قانونی در اموال عمومی شده باشند.

تبصره - در صورتیکه مدیر اجرایی بر خلاف ماده 97 این اساسنامه انتخاب شده باشد ، یا پس از انتخاب مشمول مفاد این ماده گردد ، هیات مدیره موظف است حکم عزل وی را صادر نماید.

" فصل هشتم "

بازرسان – وظایف ، اختیارات

ماده 98- مجمع عمومی از بین مالکین ساکن دو نفر را بعنوان بازرس اصلی و یک نفر را بعنوان علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد نمود.

تبصره 1- در صورت تایید عملکرد بازرسان در مجمع عمومی ، انتخاب مجدد آنان در ادوار بعدی بلامانع میباشد.

تبصره 2- در صورت فوت یا ممنوعیت قانونی و یا استعفای یکی از بازرسان اصلی هیات مدیره مکلف است بلافاصله بازرس علی البدل را برای بقیه مدت دعوت نماید.

تبصره 3- تا زمانی که بازرس/ بازرسان  جدید انتخاب ولی قبولی سمت نکرده اند ، بازرس / بازرسان قبلی کماکان مسئولیت بازرسی را بعهده خواهند داشت.

ماده 99- وظایف بازرسان بشرح زیر است :

بند 1- نظارت مستمر بر انطباق نحوه اداره امور شهرک ، فعالیتها و عملیات و معاملات انجام شده توسط هیات مدیره با اساسنامه و قوانین و مقررات و دستورالعملهای مربوطه.

تبصره – هیات مدیره موظف است کلیه مدارک درخواستی بازرسان  را در اختیار آنان قرار دهد.

بند 2- بازرسی حسابها ، دفاتر ، اسناد و صورتهای مالی از قبیل ترازنامه ها و حسابهای عملکرد و سود و زیان ، بودجه پیشنهادی و گزارشات هیات مدیره به مجمع عمومی.

تبصره – بازرس/ بازرسان باید شحصا" رسیدگی های فوق را انجام دهند و در صورت لزوم با تصویب مجمع عمومی از کارشناس استفاده نمایند ( پرداخت هزینه بر عهده هیات مدیره خواهد بود).

بند 3- رسیدگی به شکایات ساکنین .

بند 4- تدکر کتبی تخلفات موجود در نحوه اداره امور شهرک از سوی هیات مدیره و عملکرد مدیر اجرایی به هیات مدیره و تقاضای رفع نقص.

بند 5- نظارت بر انجام حسابرسی در طول سال مالی و رسیدگی به گزارشهای حسابرسی و اعلام آن به مجمع عمومی شهرک .

ماده 100 - در صورتی که هریک از بازرسان تشخیص دهد که هیات مدیره و یا مدیر اجرایی در انجام وظایف محوله مرتکب تخلفی شده و به تذکرات ترتیب اثر  نمی دهند ، مکلف است از هیات مدیره تقاضای برگزاری مجمع عمومی عادی بشکل فوق العاده برای رسیدگی به گزارش خود بنماید.

ماده 101 – بازرس / بازرسان نسبت به تخلفاتی که در انجام وظایف خود مرتکب می شوند طبق قواعد عمومی مربوط به مسوولیت مدنی مسوول میباشند.

ماده 102 - در صورتیکه گزارش هیات مدیره بدون گزارش بازرسان به مجمع عمومی تسلیم شود و مجمع عمومی محاسبات و ترازنامه و منابع و مصارف شهرک را مورد تصویب قرار دهد این تصویب اثر قانونی نداشته و از درجه اعتبار ساقط خواهد بود ( در صورت تایید صحت عملکرد بازرسان توسط مجمع ).

ماده 103 - اشخاص ذیل نمی توانند به سمت بازرس در شهرک انتخاب شوند:

 1-واجدین شرایط ماده  97 ( بخش مدیر اجرایی ) این اساسنامه

2-ارکان شهرک .

3- نزدیکان سببی و نسبی هیات مدیره ، مدیر اجرایی تا درجه دوم.

ماده 104 – بازرسان موظفند اطمینان حاصل نمایند اطلاعاتی که از طرف هیات مدیره در اختیار آنان یا مجمع گذاشته می شود دارای مبانی صحیح باشد.

ماده 105 - گزارش بازرسان باید 10 روز قبل از تاریخ تشکیل مجمع عمومی در هیات مدیره مطرح ، و در صورت لزوم رفع شبهه و ابهام شده باشد و همراه گزارش هیات مدیره  با حضور بازرسان به مجمع عمومی تسلیم گردد.

ماده 106 – هر یک از بازرسان می تواند به تنهایی وظایف خود را انجام دهد لیکن کلیه بازرسان باید گزارش واحدی را برای مجمع عمومی تهیه نمایند در صورت وجود اختلاف نظر بین بازرسان موارد اختلاف نظر با ذکر دلیل در گزارش قید خواهد شد .

 ماده  107 – بازرسان منتخب موظفند یک ماه قبل از انتخابات ، هیاتی مرکب از افراد ساکن شهرک را به عنوان کمیته اجرایی انتخابات تعیین نمایند و هیات مذکور تدارکات امور اجرایی انتخابات ، ثبت نام کاندیداها و نظارت بر تبلیغات را تا قبل از جلسه مجمع عمومی بر عهده خواهد داشت و در ابتدای جلسه مجمع عمومی مدارک را تحویل منشی هیات رئیسه مجمع داده و رئیس مجمع،اداره امور انتخابات را برعهده خواهد گرفت.

ماده 108 - وظایف کمیته برگزاری انتخابات :

بند 1- کمیته در اولین جلسه خود یک نفر را بعنوان رئیس  و شخص دیگری را بعنوان دبیر انتخاب می نماید.

بند 2- فراخوان عمومی به کلیه مالکین ساکن که در آن تاریخ و ساعت و محل برگزاری مجمع عمومی و انتخابات مشخص شده باشد.

بند 3- صدور کارت ورود به جلسه مجمع عمومی براساس مدارک مثبته مالک یا نماینده قانونی وی ، و مطابقت آن با آخرین لیست مالکین و ساکنین و همچنین تهیه برگه آرا.

بند 4 – کمیته برگزاری انتخابات موظف است زمینه مناسبی را جهت تبلیغات و توزیع بروشور کاندیداها فراهم ، و مکان مناسبی را برای سخنرانی آنان در قسمتی از شهرک مهیا سازد.

تبصره – هیات مدیره موظف است کمال همکاری را با کمیته برگزاری انتخابات بعمل آورد و حداقل امکان تبلیغات بطور یکسان را برای کاندیداها فراهم سازد و هزینه های لازم را با تایید بازرسان بپردازد.

بند 5- از نماینده مالکین جهت شرکت در جلسه مجمع عمومی وکالتنامه قانونی و مدارک لازم دریافت و رسید به آنها ارائه گردد.

ماده  109- اعضای کمیته برگزاری انتخابات نباید کاندیدای ارکان شهرک باشند.

ماده  110 - مالک شخصا" باید در محل کمیته برگزاری انتخابات حاضر ، و در حضور اعضای کمیته فردی از ساکنین شهرک را کتبا" به عنوان نماینده قانونی خود معرفی نماید . این معرفی نامه حضوری بعنوان وکالت قانونی محسوب می گردد، در غیر اینصورت وکالتنامه باید محضری باشد. وکیل موصوف حق توکیل به غیررا ندارد.

ماده 111 - هر فرد می تواند فقط در یکی از ارکان شهرک ( هیات مدیره ، بازرسان ،  ، خزانه دار، شورای ساکنین ) و یا مدیر اجرایی شرکت داشته باشد.

 تبصره – کلیه کاندیداهای ارکان شهرک در زمان مراجعه به کمیته برگزاری انتخابات باید تاییدیه عدم بدهی به هیات مدیره را با تایید بازرسان به همراه داشته  باشند.

ماده  112 - لازم است کاندیداها حداکثر یک هفته قبل از برگزاری انتخابات جهت آشنایی ساکنین با عملکرد و برنامه هایشان ، عکس و مدارک مورد نیاز را در اختیار کمیته برگزاری انتخابات قرار دهند.

تبصره -کمیته برگزاری انتخابات موظف است صحت مالکیت کاندیداها را از دفتر هیات مدیره احراز نماید.

ماده 113 - به منظور ارج نهادن به حق انتخاب و آگاهی از عملکرد و مشخصات کاندیداها ، پس از گذشت زمان تعیین شده هر نوع ثبت نامی جهت کاندیدا شدن ممنوع می باشد.

ماده 114 - پس از شروع به کار مجمع در سالن بسته خواهد شد و ماموریت کمیته برگزاری مجمع عمومی خاتمه یافته و وکالتنامه های مالکین و سایرمدارک تحویل رئیس مجمع خواهد گردید. پس از آن کمیته برگزاری انتخابات حق هیچگونه مداخله ای را در اداره مجمع و انتخابات نخواهد داشت.

تبصره – مدارک مثبته کاندیداها در روز انتخابات باید به تایید کمیته انتخابات و بازرسان برسد.

" فصل نهم "

ماده 115- کارگروه های هفت گانه مشارکت عمومی :

به منظور همکاری و مشارکت عمومی هر چه بیشتر مالکین و ساکنین در اداره امور داخلی شهرک و همچنین کمک فکری و مشاوره به هیات مدیره در جهت رفع مشکلات و نارسایی های موجود  و ایجاد بستری مناسب جهت فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، مذهبی ، هنری و ..... که به گسترش فرهنگ حقوق شهروندی و درک مسوولیت تک تک مالکین و ساکنین در بهبود محیط زندگی خود می انجامد ، هیات مدیره موظف است حداکثر یک ماه پس از استقرار ، طی یک فراخوان عمومی نسبت به تشکیل کارگروه های مشارکت عمومی هفت گانه درتخصص های عمران و تاسیسات ، فرهنگی و هنری ، ورزش و جوانان ، روابط عمومی ، مالی ، حقوقی ،  محیط زیست و فضای سبز و بهداشت عمومی  تشکیل دهد.

 ماده 116 – تعریف کارگروه ها :

           بند 1- کارگروه عمران و تاسیسات : مشاوره و کمک فکری در خصوص کلیه ی کارهای عمرانی  ، آبادانی و  ترمیم معابر اصلی و فرعی شهرک . و در بخش تاسیسات  مشاوره فنی به هیات مدیره جهت بهره برداری بهینه از تاسیسات آب و فاضلاب و روشنایی معابر و سایر امور مربوطه.

  بند 2- کارگروه فرهنگی و هنری : کمک و مشاوره به هیات مدیره در جهت ایجاد گروه ها و کانون های فرهنگی ، هنری و ایجاد رابطه با مراکز فرهنگی ، هنری شهر رشت و جلب همکاری آنان به فعالیت های گوناگون فرهنگی و هنری در شهرک .

بند 3- کارگروه امور ورزش و جوانان : کمک و مشاوره به هیات مدیره در جهت توسعه ورزش همگانی ، بر پایه مسابقات ورزشی و سایر امور مربوطه .

بند 4- کارگروه روابط عمومی : ایجاد پل ارتباطی بین ساکنین با هیات مدیره ، و اطلاع رسانی و نشر اخبار و فعالیت های هیات مدیره و ساکنین از طریق خبرنامه داخلی و سایر ابزارهای اطلاع رسانی .

بند 5- کارگروه مالی : مشاوره به هیات مدیره در جهت انطباق موارد مالی شهرک با موازین و استانداردهای حسابداری.

6- کارگروه حقوقی : مشاوره حقوقی به هیات مدیره .

بند 7- کارگروه محیط زیست و فضای سبز و بهداشت عمومی: مشاوره به هیات مدیره در جهت توسعه و گسترش فضای سبز و حفظ و نگهداری آن ، چگونگی محافظت از محیط زیست ، و مشاوره در خصوص  بهداشت عمومی .

ماده 117- تشکیل کارکروه ها :

بند 1- مدت فعالیت کارگروه ها: از زمان تشکیل نامحدودمی باشد.

بند 2- کارگروه ها پس از تشکیل ، یک نفر را به عنوان سرگروه ویک نفر را به عنوان معاون و یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب ، و کتبا" به هیات مدیره معرفی می نمایند.

بند 3- سرگروه های هر کارگروه می توانند بنا به دعوت هیات مدیره در جلسات مرتبط بدون داشتن حق رای شرکت نمایند.

بند 4- صورت جلسات کارگروه ها توسط دبیر کارگروه تهیه و به سرگروه های مربوطه تحویل می گردد.

بند 5- همه ساکنین و مالکین می توانند با توجه به تخصص و تجربه ، به عضویت کارگروه های تخصصی هفت گانه مشارکت عمومی درآیند .

بند 6- خدمات کارگروه های هفت گانه مشارکت عمومی ، افتخاری می باشد.

بند 7- دوره تصدی مسوولین کارگروه ها از تاریخ انتخاب به مدت یک سال بوده ، و مدت مذکور با تصویب اعضای کارگروه ها قابل تمدید می باشد.

" فصل دهم "

شورای ساکنین :

ماده  118- انتخابات شورای ساکنین توسط هیات مدیره و بر اساس فراخوان و با حضور نصف +1 مالکین و ساکنین صورت خواهد گرفت.

ماده 119- در صورت عدم حصول نصف +1 در اولین جلسه ، در دومین جلسه با هر تعداد شرکت کننده انتخابات انجام خواهد شد ( در صورت به حد نصاب رسیدن کاندیداها )

ماده 120- انتخابات شورای ساکنین در یک روز وساعت مشخص و درمکانی معین ( بر اساس فراخوان هیات مدیره و با نظارت بازرسان ) جهت انتخاب  11 نفر عضو اصلی و 3   نفر عضو علی البدل برای مدت 2 سال صورت خواهد پذیرفت و پس از اخذ رای ، اسامی نمایندگان با ذکر تعداد آرا در صورتجلسه تنظیمی که به امضاء هیات رئیسه وهیات مدیره و بازرسان و ناظرین جلسه رسیده است تحویل هیات مدیره می گردد.

تبصره - انجام وظایف نمایندگان شورای ساکنین بطور افتخاری خواهد بود.

تبصره - اعضای شورای ساکنین نمی توانند عضویت هیات مدیره ، بازرسان و یا هر گونه سمت اجرائی را در شهرک داشته باشند.

ماده121 - انتخاب اعضای شورای ساکنین با آرای کتبی حاضرین در جلسه و بطور مخفی صورت می گیرد.

ماده  122- انتخاب مجدد نمایندگان شورای ساکنین بلامانع می باشد.

ماده 123- در صورتی که یک یا چند نفر از نمایندگان شورای ساکنین بهر دلیل استعفا نموده و یا نتوانند انجام وظیفه نمایند و با ورود اعضای علی البدل نیز از اکثریت لازم برخوردار نشوند افراد باقیمانده تا برگزاری انتخابات بعدی مسئولیت شورای ساکنین را بعهده خواهند داشت.  

ماده 124- پس از تشکیل شورای ساکنین ، طی جلسه ای اعضای شورا از بین خود یک نفر را بعنوان رئیس و دو نفر را بعنوان نایب رئیس اول و دوم و یک نفر را بعنوان  دبیر انتخاب خواهند کرد و دبیر جلسه موظف است اسامی منتخبین را صورتجلسه کرده و پس از امضای اعضای حاضر یک نسخه از آن را جهت اطلاع به هیات مدیره ارسال نماید.

ماده 125- در صورتی که هیات مدیره به هر علت برکنار یا مستعفی و یا معذوراز انجام وظایف قانونی خود باشد ، میبایست نسبت به برگزاری مجمع عمومی جهت انتخابات برای تشکیل هیات مدیره جدید اقدام نماید . و درصورت امتناع هیات مدیره از برگزاری مجمع ، بازرسان مکلف به اجرای این امر می باشند . چنانچه بازرسان هم بهر علت نسبت به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مورد اشاره اقدام ننمایند ، شورای ساکنین مکلف است حداکثر طی مدت 2 ماه نسبت به برگزاری انتخابات در مجمع عمومی  فوق العاده و انجام تحویل و تحول اقدام نماید. بدیهی است شرایط برگزاری انتخابات مورد اشاره باید بر طبق مفاد اساسنامه صورت پذیرد. 

 

 

 

 

" فصل یازدهم "

مالکیت اختصاصی و مالکیت عمومی :

 ماده 126- مالکیت اختصاصی : قسمتهای ملکی اختصاصی آپارتمانها و سایر واحدهای ساختمانی  ، شامل آن قسمت از ملک است که منحصرا" مورد استفاده خصوصی مالکین بوده و علاوه بر شرح مندرج در سند مالکیت دارای مشخصات و خصوصیات زیر باشد.

1-کف و روکار داخلی و بطور کلی تمام پوششهای داخلی به استثنای قسمتهایی که زیر سقف و زیر کار قرار گرفته است.

2-دیوارها و تیغه های داخلی با درها و پنجره های داخلی هر قسمت اختصاصی.

3-لوله کشی داخلی و انشعابات با وسایل و تاسیسات مربوط به تهویه، آب و برق ، تلفن ، تلویزیون که در داخل واحدهای ساختمانی قرار دارد.

4-تاسیسات بهداشتی ، حمامها ، توالتها ، آشپزخانه ها ، سرویس های آن ، قفسه ها و درهای داخلی مربوط به خود آپارتمان و گنجه ها و جا رختیها و آینه ها.

تبصره - تیغه ها و دیوارهای اصلی  بنا، جزء مالکیت مشترک مالکین است. بطور کلی آنچه که در داخل ساختمان است و بتوان آن را تغییرداد و یا تبدیل نمود ، بدون آن که به موجودیت ، استحکام و استخوان بندی ساختمان خللی وارد آورد و یا اینکه هماهنگی و نمای خارجی بنا را تغییر دهد و یا حقوق مشابه سایر مالکین را محدود سازد جزو قسمتهای اختصاصی است.

ماده 127- مالکیت عمومی : قسمتهای مشترک ، عبارت است از قسمتهایی از ساختمان و اراضی و متعلقات و مستحدثات که حق استفاده از آنها منحصرا" به یک و یا چند نفر از مالکین تعلق نداشته و مورد استفاده تمام مالکین می باشد . مالکین واحدهای ساختمانی به نسبت مساحت قسمتهای اختصاصی در مشاعات سهیم اند.

قسمتهای مشترک عبارتند از :

1-محوطه زمین ، خواه متصل به بناها و یا متصل بوسیله پی و اسکلت ساختمانها به دیوارهای اصلی ، پوششهای زیر کف ، دیوارهایی که قسمتهای مختلف را از هم جدا میکند ، کلیه ساختمانها و ابنیه غیراختصاصی از قبیل مدارس ، فروشگاهها ، تاسیسات ورزشی و رفاهی و بهداشتی و پیلوت ها .

2- نمای خارجی ساختمانها : کلیه تاسیساتی که برای استفاده عموم مالکین یا حفظ بناها احداث گردیده است . دیوارها و نرده های خارجی محوطه ساختمان.

3-درختان ، گلها و چمن ها، استخر ، چاه ها و مجاری فاضلاب و استخرهای تصفیه وتجهیزات مربوطه و لوله کشی  آب  ، گاز و برق و تهویه .  

4- دیگهای بخار ، دستگاههای حرارت مرکزی و محلهای مربوطه و سرویسهای آنها که به منظور استفاده جمعی تهیه شده اند.

5-تاسیسات مربوط به فضای سبز اعم از دستگاههای آبیاری و پمپ ها ، ژنراتورهای برق اضطراری.

6-آسانسورها ، کابلها ، هال ورودی / سرسراها ، پله های سرویس ، پاگردها و مکانهایی که مورد استفاده عمومی است.

7- تاسیسات مربوط به راه پله ها و ورودی پیلوتها از قبیل وسایل روشنائی ، زنگ وسیله خبر ، شیرهای آتش نشانی ، تمام لوله ها و تاسیسات برق ، تلویزیون ، تابلوها و کنتورهای عمومی.

8- اسکلت بندی و سفت کاری پارکینگها و انباری ها.

9- پشت بامها وتراسها ( به جز تراسهای متعلق به آپارتمانها ) بطور کلی تمام وسایل و دستگاههایی که در بنا کار گذاشته شده و مورد استفاده مالک بخصوصی نمی باشد.

تبصره 1- قسمتهای مشترک ، تحت هیچ عنوان قابل تفکیک ، فروش و واگذاری  نمی باشد. قسمتهای مشترک در مالکیت مشاع تمام شرکای ملک است هر چند که در قسمتهای اختصاصی واقع شده باشد و یا ازآن قسمتها عبور نماید ، هیچ یک از مالکین حق استفاده اختصاصی از قسمتهای مشترک را ولو بطور موقت ندارند.

 ماده 128- مقررات مالی :

1-انجام هزینه های شهرک میبایست در چارچوب بودجه مصوب مجمع عمومی و براساس آیین نامه مالی که به تصویب هیات مدیره رسیده است باشد.

2- در صورت عدم تصویب عملکرد یا ترازنامه و یا بودجه پیشنهادی هیات مدیره ، هیات مذکور موظف است اسناد مالی که به تصویب مجمع عمومی نرسیده است را ظرف یک ماه بررسی نماید و در  پایان یک ماه نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده جهت بررسی و تصویب اسناد مالی مزبور اقدام نماید.

3- انجام هر گونه هزینه خارج از مواد بودجه مطلقا" ممنوع میباشد.

4-در صورتیکه هیات مدیره نیاز به تغییرات در بودجه داشته باشد باید موضوع در جلسه مشترک بازرسان با هیات مدیره مطرح و در صورتیکه موضوع به تصویب جلسه مشترک رسید ، هیات مدیره می تواند برای تغییر بودجه اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده نماید.

5- انعقاد هر گونه پیمان و قراردادی میبایست از طریق مناقصه قانونی پس ازتصویب هیات مدیره  و با نظارت بازرسان  باشد.

 6-شرکت کنندگان در مناقصه نبایستی از اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره و بازرسان ، و یا مدیر اجرایی ، و یا از بستگان درجه اول آنان باشند.

7-شرایط و موارد مناقصه میبایست پس از تصویب هیات مدیره به تایید بازرسان نیز برسد.

8-شرکت کنندگان در مناقصه میبایست ضمن قبول کلیه شرایط مناقصه قیمت پیشنهادی خود را در پاکت سربسته و ممهور در تاریخ اعلام شده به دفتر هیات مدیره تحویل داده و رسید دریافت نمایند.

9-باز کردن و رسیدگی به محتوای پاکتهای شرکت کنندگان در مناقصه میبایست با اطلاع کلیه اعضای    هیات مدیره  در جلسه ای مشترک بین اعضای هیات مدیره و بازرسان انجام گیرد ، هیات مدیره در رد کلیه پیشنهادات و یا قبولی آن مختار است.

10-چنانچه مناقصه بصورت عام و قانونی صورت گیرد میبایست آگهی آن ازطریق روزنامه کثیرالانتشار شهر رشت صورت گیرد و اگربصورت مناقصه محدود باشد آگهی مناقصه به چند پیمانکار شناخته شده اعلام ، و باید در تابلوی اعلانات شهرک نیز نصب گردد.

11- هر گونه دریافتی از مالکین و ساکنین باید طبق مصوبه مجمع عمومی باشد.

12-ایجاد هر گونه در آمدی میبایست با تایید هیات مدیره و بازرسان  باشد تا در اولین مجمع عمومی به تصویب رسانده شود.

13- واریز شارژ ماهیانه  ترجیحا" از طریق بانک صورت گیرد و سعی گردد که این بانک جنب شهرک باشد. در صورت عدم پرداخت از طریق سیستم بانکی ، افراد می توانند مبلغ شارژ ماهیانه  را در دفتر هیات مدیره پرداخت ، و در قبال آن رسید دریافت نمایند.       

14- در پایان سال مالی بمیزان 10% به مبلغ شارژ ماهیانه افزوده خواهد شد و هیات مدیره جهت اجرا نیاز به اخذ تاییدیه از مجمع عمومی را ندارد.

تبصره  – تاخیر در پرداخت موجب اقدام قانونی ( برطبق ماده 10 قانون تملک آپارتمانها و ماده 10 مکرر همان قانون ) میباشد.

 ماده 129- مقررات عمومی

1-عمده منابع مالی مورد نیاز جهت اداره شهرک از محل دریافت حق السهم هزینه های مشترک که از مالکین و ساکنین وصول می شود تامین می گردد.

2-مالکین واحدهای مسکونی ، تجاری ، رفاهی ، آموزشی که قصد فروش ، یا اجاره ، یا رهن ملک خود را دارند مکلفند قبلا" به مدیر اجرایی مراجعه و ضمن معرفی مالک یا ساکن جدید و ارائه فتوکپی اسناد مربوطه ، پس از تسویه حساب ، برگ مجوز نقل و انتقال اثاثیه را دریافت نمایند.

3-هرگونه نقل و انتقال اثاثیه منزل باید با اطلاع مدیر اجرایی و اخذ تسویه حساب از دفتر هیات مدیره  و مجوز خروج باشد.

4-هرگونه تغییرات در نمای خارجی واحد مسکونی یا بلوک مربوطه و پارکینگ ها حتی اگر با رضایت ساکنین آن بلوک هم باشد ممنوع میباشد.

5-گذاردن میز و صندلی و هر نوع اشیاء دیگر در قسمت مشترک ممنوع میباشد.

6- ساکنین حق نگهداری حیوانات اهلی و غیراهلی را در قسمت های مشترک که موجب مزاحمت دیگران می گردد را ندارند.

7- مالکین و ساکنین واحدهای مسکونی مجاز به تبدیل واحد مسکونی و مشاعات به مراکزکسب و کار و تجارت نمیباشند و هیات مدیره موظف است در صورت مشاهده با متخلفین برخورد قانونی نماید.

8-انتشار هرگونه اطلاعیه و نصب پرده ، تابلو ، پلاکارد از طرف مالکین و ساکنین جز در محل تعیین شده ، و بدون  نظرهیات مدیره ممنوع می باشد.

9-در صورتیکه ساکن واحد مسکونی فردی غیر از مالک باشد و مراتب واگذاری و حق استفاده از ملک به اطلاع هیات مدیره رسیده باشد ، مطابق اطلاع مالک و قراردادنامه تنظیمی فیمابین مالک و ساکن در خصوص شارژ ماهیانه و سایر موارد ، و مطابق اساسنامه شهرک اقدام خواهد شد. در غیر اینصورت هیات مدیره شخص مالک را ساکن شناخته و مسئولیت هرگونه موارد آن به عهده مالک خواهد بود.

10-مالکین به آن اندازه مجاز به دخل و تصرف در امکانات ساختمانی واحد اختصاصی خود میباشند که زیانی به دیگران نرسانند و این امر حقی را ، اعم از شخصی و اجتماعی از سایر ساکنین سلب ننموده باشد.

تبصره - در صورتیکه در اثر اقدامات هریک از مالکین و ساکنین خساراتی متوجه املاک مجاور و یا مشاعات گردد ، شخص مالک و ساکن فوق الذکر ملزم به جبران خسارات وارده بدون قید زمان و بلا شرط خواهد بود.

11-در صورتیکه مالکین و ساکنین غیبت طولانی داشته باشند ، باید کلید آپارتمان خود را با اطلاع نماینده بلوک به شخص مورد اعتماد خود در شهرک بسپارند تا در صورت نیاز ورود مسوولین ذیربط به آپارتمان مورد بحث میسر باشد . در غیر اینصورت هرمالک مسوول زیانهای وارده به خود و اشخاص ثالث و شهرک خواهد بود.

12-ساکنین مجاز به نگهداری مواد منفجره و محترقه ، به هر مقدار ، نمیباشند . در صورت عدم رعایت مفاد این ماده جبران خسارت وارده اعم از کلی و جزئی بعهده آنان میباشد.

13-برای جلوگیری ازنشت آب و ریزش آب لوله ها ، شیرهای آب باید سالم نگهداری شود. و اگر نیاز به تعمیر دارد بایستی بدون تاخیر جهت انجام تعمیرات قسمتهای مشترک ، و در مصادیق اختصاصی در صورت ایجاد مزاحمت برای دیگران ، مالکین یاساکنین هر واحد راسا" و بدون وقفه  اقدام نمایند.

14- هیچیک از مالکین و ساکنین نمی توانند راه ورودی ساختمانها ، راهروها ، پله ها ، آسانسورها ، باغچه ها و معابر عمومی را مسدود سازند و یا در آنها اشیایی بگذارند. 

15- در صورتیکه رفع مشکلات حادث شده در شهرک مستلزم صرف زمان باشد و شهرک و هیات مدیره بنا به شواهد عینی در جهت رفع آن اقدام نموده و یا امرمربوطه را در دست اقدام داشته باشند ،ساکنین شهرک مجاز به اعتراض نخواهند بود.

تبصره 1- هیات مدیره موظف است بر اساس روند اموراجرایی بهر طریق ممکن گزارش پیشرفت موارد خاص را راسا" از طریق مدیر اجرایی باطلاع اعضای ساکن در شهرک برساند.

تبصره 2- هیات مدیره موظف است آیین نامه انضباطی خاص را بمنظور رسیدگی به تخلفات ساکنین تصویب و به مرحله اجرا در آورد

16-عدم رعایت شئونات اخلاقی و قانونی ، و مقررات اساسنامه ، یا به خطر انداختن سلامت ، امنیت وآرامش شهرک بوسیله ساکنین ؛ مهمانان  یا افرادی که به نحوی در شهرک تردد می نمایند ،  موجب  پیگیری و برخورد از طرف هیات مدیره شهرک میگردد.

تبصره - در صورتیکه گزارشی به هیات مدیره یا مدیر اجرایی ارسال گردد ، پس از احراز صحت گزارش ، موضوع در جلسه هیات مدیره مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

17- ورود و پارک خودروهای سنگین مانند اتوبوس ، کامیون ، مینی بوس و غیره به داخل شهرک حتی اگر متعلق به مالکین و ساکنین باشد ، ممنوع است .  

تبصره - ورود و خروج اتوبوسها و مینی بوسهای شرکت واحد و سرویس های کارخانه ها و ادارات و مدارس از این ماده مستثنی بوده ، لیکن پارک آنها در داخل شهرک ممنوع میباشد.

18-مالکینی که در زیر بلوک خود دارای پارکینگ میباشند ، طبق سند مالکیت تنها حق پارک یک اتومبیل را دارند و مالکینی که پارکینگ ندارند و یا بیش از یک اتومبیل دارند حق استفاده از پارکینگ دیگران را ندارند مگر با کسب اجازه مالک پارکینگ فوق الذکر.

تبصره - تردد وسیله نقلیه موتوری از فضای سبز به جهت دستیابی به پارکینگ و مشاعات بلوک مطلقا" ممنوع است.

19- کاشت هر گونه سبزیجات و ایجاد باغچه ممنوع میباشد.

20-محصور نمودن و کشیدن فنس اطراف فضای سبز  بلوک ها ممنوع میباشد.

21- تردد فروشندگان دوره گرد با هر وسیله به داخل شهرک ممنوع میباشد.

22- ساعات مجاز انجام کارهای تعمیراتی و خدماتی و امور باغبانی که با سرو صدا همراه میباشد ازساعت 9 صبح الی 13 در تمام فصول و عصرها در فصل بهار و تابستان  از ساعت  16 الی 20 و در فصل پاییز و زمستان از ساعت 14 الی 18 میباشد . در صورت عدم رعایت با مالکین وساکنین قسمتهای مورد تعمیر برخورد قانونی صورت خواهد گرفت

تبصره - کارگران خدماتی شاغل در شهرک و پرسنل اجرایی هیات مدیره نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند.

23- ساعت بازی و ورزش ، صبحها از ساعت 30/9 الی 13 در تمام فصول و عصرها در فصل بهار و تابستان از ساعت 17 الی 21  و در فصل پاییز و زمستان از ساعت 15 الی 18 میباشد. بدیهی است فرزندان ساکنین میبایست از بازی در پارکینگ ها و داخل فضای سبز منع گردند.

24-چنانچه شهرک غیر از درآمد حاصل از دریافت حق السهم هزینه های مشترک ، صاحب درآمد دیگری گردد ، می بایست در بودجه شهرک منظور و در چارچوب بودجه هزینه گردد.

25-تامین و نگهداری بهداشت ، حفظ زیبایی محیط در قسمتهای خدماتی شهرک اعم از تجاری ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی به عهده بهره برداران میباشد . هیات مدیره موظف است در صورت تخطی جهت احقاق حقوق مالکین و ساکنین در این ارتباط به طریق قانونی اقدام نماید.

تبصره - متصدیان واحدهای مذکور در قبال رفتار پرسنل خود مسوول بوده، و موظف به اخذ کارت تردد از هیات مدیره  میباشند.

26-جهت تسهیل ارتباط بین هیات مدیره و ساکنین ، هر بلوک موظف به معرفی کتبی نماینده به هیات مدیره میباشد.

27-آویزان  کردن رخت و البسه و فرش و موکت در خارج از پنجره ها و تراسها اکیدا" ممنوع می باشد. بدیهی است استفاده از تراسها برای آویزان کردن موارد موصوف باید به گونه ای باشد که از منظر بیرون قابل رویت نباشد.

28-ساکنین شهرک باید از ایجاد سر و صدای ناهنجار وسایل نقلیه موتوری در محوطه شهرک خودداری نموده  و در صورت عدم رعایت ، مدیر اجرا یی شهرک مکلف به جلوگیری از این امر می باشد.

29-ایجاد هرگونه آلودگی صوتی که موجب آزار همسایگان و یا ساکنین گردد ممنوع میباشد.

30-تعلیم رانندگی و همچنین رانندگی بدون گواهینامه و سرعت غیر مجاز( حداکثر سرعت مجاز 30 کیلومتر در ساعت ) در داخل شهرک ممنوع میباشد.

31- حمل اسلحه سبک و سنگین و تیراندازی و شکار حیوانات در داخل شهرک ممنوع میباشد.

تبصره – هیات مدیره می تواند با همکاری نهادهای ذیربط در خصوص جمع آوری سگ ها و دیگر حیوانات وحشی و اهلی اقدام نماید.

 32- مالکین و ساکنین شهرک بدون موافقت مدیر اجرایی ،  مجاز به استفاده از خدمات کارکنان و کارگرانی که در استخدام شهرک هستند نمی باشند.

33-در جهت کنترل ایاب و ذهاب وسائط موتوری و ورود اشخاص متفرقه به داخل شهرک ، کلیه مالکین و ساکنین که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می نمایند ،  بایستی با ارائه کارت تردد یا نصب  برچسب مخصوص با چسباندن بر روی شیشه خودرو، که در اختیار آنان گذارده می شود خارج یا وارد شهرک شوند.

تبصره – نگهبانان شهرک موظفند اتومبیلهای مهمانان را در محوطه جلوی درب  ، متوقف ، و پس از کسب اجازه از میزبان ،  نسبت به راهنمایی آنان اقدام نمایند.

34- برای کارکنان خدماتی و تاسیساتی از قبیل برق کار ، جوشکار ، لوله کش ، آهنگر ، شوفاژکار و .... از طرف هیات مدیره شهرک کارت تردد به محوطه صادر ، و نامبردگان پس از اتمام کار روزانه بایستی کلیه کارگران همراه خود را به بیرون از شهرک هدایت نمایند و احیانا" اگر لازم باشد احدی از کارگران در شهرک و در ساختمان درحال تعمیر و یا ساخت باقی بمانند بایستی موضوع کتبا" باذکر مشخصات کارگر مزبور به مدیر اجرایی در جهت کنترل و امنیت داخلی گزارش  گردد.

تبصره –بند 22 ماده 126 این اساسنامه کتبا" به مسئول کارکنان خدماتی ابلاغ گردد.

35- کلیه مالکین و ساکنین شهرک موظف به اجرای مقررات عمومی شهرک به شرح مواد مذکور بوده و هیات مدیره و مدیر اجرایی شهرک نیز در مقابل مجامع عمومی مسئول اجرای صحیح این مقررات میباشند.

36- در سایر موارد و موضوعاتی که در این اساسنامه قید نگردیده است طبق مقررات قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرایی آن و سایر قوانین موضوعه دولت جمهوری اسلامی ایران رفتار خواهد شد.

37- این اساسنامه در 129 ماده 73 تبصره و93 بند تنظیم و با تصویب اکثریت قاطع اعضای کمیته منتخب مجمع عمومی 19 / 12 / 1390 و اصلاحات انجام شده ، در مجمع عمومی فوق العاده     /  / 1392 تصویب گردیده است .

  

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 1,293
  • بازدید کلی : 47,266