loading...
مجتمع مسکونی لاکانشهر
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یک اتفاق جدید در روز سه شنبه آخر سال 0 298 farhad
موضوع بارکد و صدور کارت تردد 0 188 farhad
دریافت شارژ در بهمن و اسفند 91 بی سابقه بوده 0 163 farhad
روابط عمومی ارباب حلقه ها 0 133 farhad
چرا نشریه داخلی مجتمع دیگر منتشر نمی شود 0 121 farhad
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 0 152 takmar
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 160 alavi_47
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 168 alavi_47
'گزارش هفتگی عملکردکمیته فنی مهندسی 0 251 takmar
وظایف بخش شورای حل اختلاف وادارت وشرکتها 0 128 alavi_47
وظایف بخش پرونده های حقوقی وکیفری در دادگاه ها 0 133 alavi_47
وظایف بخش قرارداد ها وقوانین 0 124 alavi_47
آشنایی با ابزار آلات باغبانی 0 398 farhad
گلخانه های خانگی 0 140 farhad
نقش فضاي سبز مجتمع هاي مسكوني درارتقاء سطح تعاملات اجتماعي ساكنين 0 185 farhad
شرح وظایف کمیسیـون امـور بانـوان 0 197 farhad
مباحثی در مورد روابط عمومی 0 161 farhad
تشکیلات کمیته روابط عمومی 0 117 alavi_47
داوطلبان علاقمند به شرکت در کمیته انتظامات 2 195 farhad
یک طرح پیشنهادی برای کمیته انتظامات 2 240 farhad
سید رضا علوی بازدید : 113 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

باشند. چون این یک وبلاگ شخصی است ونظرات مندرج در آن نظرات شخصی افراد بوده و مسئولیتش هم به عهده خود نویسنده می باشد. و احیانا در صورت مغایرت مطالب با اهداف جمع گرایانه جذب مشارکت عمومی ساکنین در سرنوشت و سازندگی شهرک و یا ایجاد اختلاف از درج آنها معذور می باشم.

 یقینا همواره در کنار دیگر عزیزان هر کاری برای سعادت خود و فرزندان مان لازم باشد انجام خواهم داد.

اما برای نیل به اهداف سازنده لازم است هر گروه اهداف و برنامه های خود را در برنامه های کوتاه مدت میان مدت و دراز مدت برای اجرا در زمانی مشخص را به ساکنین محترم اعلام فرماید تا با توجه به برنامه های ارائه شده آمادگی حضور وهر گونه یاری (مالی . فکری. فرهنگی. مشورتی )را برای رسیدن به مقصود داشته باشند.

ودر چنین صورتیست که پیکره جامعه کوچکمان با قبول مشارکت مسئولانه به حرکت در خواهد آمد. برنامه ریزی برای همه اقشار جامعه. از خرد و کلان هر کس به اندازه توان خویش. 

اینجانب در طول تجربه زندگی 50 ساله ام تجربیاتی اندوخته ام شاید . گشایش راه ما در این شرایط هم باشد.

پیشنهاد

1. ابتدا لازم است با برنامه ریزی و  مدیریت درست زمان آسیبها و نیازها را بشناسیم و برای عبور از آن با هم فکری بخشهای مشورتی جامعه مان عمل کنیم.

2. مسئله امنیت از هر چیزی برای شهرک ما حائز اهمیت است و برای کنترل و نظم مثل هر جامعه پویایی برای ایجاد شرایط مناسب . نیاز به آماره داشته ها . نداشته ها و ایجاد فرصت داریم. ما جوانان وافراد پر شور و تحصیلکرده بسیاری در همین شهرک داریم. که متاسفانه شاغل نیستند و یا اگر هم باشند ایده های زیبایی برای کار آفرینی و ایجاد فرصت دارند. که ما هرفهایشان را نشنیده ایم یا مجال گفتگو به آنها نداده ایم.وداشتن آمار. تخصصی. تحصیلات. تجربیات و علایقشان می تواند ما را به برنامه ریزی کاملتر راهنمایی کند.

مثلا با دانستن نیازهای فردی هر گروه می توان شرایطی را برای حصول به آن نیاز بررسی کرد. به طور مثال فلان نمایشگاه در فلان نقطه شهر است. شاید تردد به آن مکان به صورت انفرادی در این بحران اقتصادی مقرون به صرفه نباشد. ویا تخصیص ساعاتی از روزهای هفته با هماهنگی قبلی با مکانهای ورزشی خاص استخر ها...برای برای علاقمندان به استفاده از آن امکانات و غیرو.

و همه اینها مستلزم شناسایی برنامه ریزی و صدور کارتهای شخصی برای افراد است تا بر اساس آن موجودیتها و تقاضاها شناسایی شود . تا بتوان در محدوده شهرک جلوی تردد افراد غیر مسئول را گرفت.

ودر آن صورت است که ساکنین می توانند توقع ایجاد امنیت از مسئولین را داشته باشند.

3. ایجاد گروههای همیاری و تخصص ها و تجربه ها در سنین مختلف .  البته در دستور کار شورای ساکنین به عنوان یکی از ارکان همیاری درج شده در اساسنامه نیز هست . بسیاری از عزیزان نوجوان به ویژه دختران گله دارند که فضای مناسبی برای گفتگو بازی و یا حرکتهای گروهی و اجتماعی برایشان وجود ندارد. در حالی که با ایجاد فضایی مناسب . همچون کافی شاپ و اختصاص روزها و ساعاتی از آن به دختران . پسران و دیگر اقشار شرایطی برای همگرایی اجتماعی وتربیت درست نسل آینده ایجاد کنیم.

بیشتر اوقات تعطیل فرزندان مان متاسفانه به پرسه زنی و بطالت می گذرد.تنها مرکز فرهنگی شهرک سالن سوله ایست که به کتابخانه تبدیل شده که برای یک جامعه جوان رو به رشد که بیش از 2000  جوان و نوجوان داردبسیار ناچیز و غیر عادلانه است.

باید شرایطی برای ایجاد تفریحات سالم در شهرک ایجاد گردد. تا مانع هدر رفتن وقت انرژی و امنیت سلامت فرزندان مان در تردد به رشت گردد و با اشباع این نیازها  تردد را به حد اقل رساند.

4. قبلا عرض کردم و باز هم عرض می کنم با ایجاد فضای فرهنگی و آموزش درست مفاهیم در قالب کتاب نمایش فیلم.نمایشگاههای عکس . کارهای هنری . می توانیم در اصراف هزینه ها صرفه جویی کنیم.

اگر به فرزندان مان بیاموزیم که در باغچه هایمان گل بکارند و به آن رسیدگی کنند و در جایی زباله نریزند. و بابت انجام این کار در مسابقات پایان هر فصل و اهدا جایزه و تشویق برای بهترین گروه ها. هزینه نگهداری و فضای سبز و هزینه های جمع آوری زباله ها را کم نکرده ایم. ودر آینده فرزندانی سالم را برای اداره بهتر شهرک تربیت نکرده ایم؟

ما نیاز به سرمایه گذاری سودمند همگانی در قالب تعاونیهای مصرف . خدماتی و غیرو جهت خودکفایی و کاهش هزینه ها ی مصرفی شهرک داریم تا بتوانیم منابع در آمد عمومی را افزایش داده و از هزینه شارژها بکاهیم.

مثلا وجود یک آشپزخانه و یک سالن اجتماعات چند منظوره که با سرمایه گذاری عمومی ساکنین باشد. می تواند کارگشای بسیاری از نیازهای ما به خارج از شهرک باشد. مهمان داشتیم از آشپزخانه خودمان که سهامدارش هستیم . غذا تهیه می کنیم. یا مراسم جشن و شادمانی داشتیم از سالن خودمان که در تاسیسش سرمایه گذاری کردیم با قیمتی کمتر استفاده می کنیم. و از درآمدهای اضافی حاصله در جهت تکامل در روند بهسازی شهرک مان استفاده می کنیم.

با ایجاد خزانه گل و گیاه در مناطق بلا استفاده شهرک جهت زیبا سازی و سپردن بدون هزینه آن به افراد علاقمند ساکن شهرک می توان با کمترین هزینه شهرکی زیبا همدل و مثال زدنی داشت.

و اگر به فرزندان مان بابت تبریک هر سال تولدش یک نهال بدهیم که خود از او مراقبت کند آیا گلها و نهالهای دیگر را می شکند. وآیا واقعا هزینه و افرادی برای نگهداری لازم است.

واز این دست بسیارند کارهایی که برای مشارکت بخش عظیمی از هم شهرکیها و فرزندان مان می توانیم انجام دهیم. و آنها را در تعیین سرنوشت و فضایی که پدران شان برای ایجاد زندگی سالم ایجاد کرده اند مشارکت دهیم.

تنها کمی تامل می خواهد.مدیریت و البته یاری همه اقشار شهرک مان لاکانشهر.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 209
  • بازدید سال : 1,476
  • بازدید کلی : 47,449