loading...
مجتمع مسکونی لاکانشهر
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یک اتفاق جدید در روز سه شنبه آخر سال 0 298 farhad
موضوع بارکد و صدور کارت تردد 0 188 farhad
دریافت شارژ در بهمن و اسفند 91 بی سابقه بوده 0 163 farhad
روابط عمومی ارباب حلقه ها 0 133 farhad
چرا نشریه داخلی مجتمع دیگر منتشر نمی شود 0 121 farhad
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 0 152 takmar
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 159 alavi_47
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 168 alavi_47
'گزارش هفتگی عملکردکمیته فنی مهندسی 0 251 takmar
وظایف بخش شورای حل اختلاف وادارت وشرکتها 0 128 alavi_47
وظایف بخش پرونده های حقوقی وکیفری در دادگاه ها 0 133 alavi_47
وظایف بخش قرارداد ها وقوانین 0 124 alavi_47
آشنایی با ابزار آلات باغبانی 0 398 farhad
گلخانه های خانگی 0 140 farhad
نقش فضاي سبز مجتمع هاي مسكوني درارتقاء سطح تعاملات اجتماعي ساكنين 0 185 farhad
شرح وظایف کمیسیـون امـور بانـوان 0 197 farhad
مباحثی در مورد روابط عمومی 0 161 farhad
تشکیلات کمیته روابط عمومی 0 117 alavi_47
داوطلبان علاقمند به شرکت در کمیته انتظامات 2 195 farhad
یک طرح پیشنهادی برای کمیته انتظامات 2 240 farhad
alavi_47 بازدید : 75 دوشنبه 23 بهمن 1391 نظرات (0)

با سلام واحترام خدمت همشهریان عزیز در مجتمع مسکونی لاکانشهر ، این روزها شاهد تلاش خوب اعضاء محترم کمیته های تخصصی در شهرک هستیم  ، در بخش تأسیسات  دبی وحجم  آب مصرفی مانند بحث فاضلاب  از حالت اضطراری خارج شده  وکارهای خوبی طبق گزارش ارائه شده انجام گرفته است . همچنین جهت دریافت شارژ های معوقه نیز کارهای مثبتی انجام شده، وبا ایجاد اعتماد در مردم  و با پشتکار وتلاش  می رود که نقدینگی هم از حالت اضطرار خارج گردد نظارت بر  انجام کار فضای سبز بهتر شده وحضور پر رنگ تری مشاهده می شود. انتظامات و نگهبانی تا حد امکانات ، قابل قبول تر گردیده و کمیته مربوطه نظارت خوبی دارد . والبته عملکرد دیگر کمیته ها که بهتر است خود اطلاع رسانی نمایند. ولی مورد مهمی که متأسفانه  از گوشه وکنار شنیده می شود، فتنه مجدد یکسری عناصر مخرب و فرصت طلب  واز همه جا رانده شده مشاهده می گردد. که همچنان با سازش با عناصر فریبکار و همدستی با آنان  با نامه نگاری وبا هدفی که نمی دانم چیست؟ و اگر هرچه است  به خیر شهرک ومردم ساکن وجهت حل مشکلات موجود اجرائی نیست !  می خواهند مجددا جو را   بحرانی نموده وبا گل آلود نمودن آب از آن به نفع شخصی خود ماهی بگیرند. وبگویند که فقط خود آنان هستند که می توانند شهرک را مدیریت نمایند وهر کس وهر قانونی جزء این باطل وخلاف است ! در حالی که بعضی از این قانون ها را خود آنان نوشته وامضاء نموده اند ومستنداتش هم موجود است!  ساکنین محترم لاکانشهر اگر با هم باشیم و فقط به آبادانی مجتمع فکر نماییم نه فریبکاری و ریا کاری  و ... این افراد هیچ کاری نمی توانند به انجام بر سانند . چون چهره واقعی آنان برای مردم مشخص است . کارشان فقط بدگویی ، اشکال گرفتن، خرابکاری، کار دیگران را به نام خود ثبت وتبلیغ نمودن ، نامه نگاری های بی هدف ، تهمت زدن، خود را به حق جلوه دادن ، فرار از پرداخت شارژ و البته خود محور بودن است ودیگر هیچ. با تشکر - ر.ع.91/11/23

alavi_47 بازدید : 151 چهارشنبه 11 بهمن 1391 نظرات (0)

با سلام واحترام ، اینجانب به عنوان یک مالک وساکن مجتمع مسکونی لاکانشهر از تلاش های انجام شده توسط کمیته فنی در امر اجرائی وتحقیقات وارائه گزارش کار جهت اطلاع عموم مردم تشکر وقدردانی می نمایم ، امیدوارم با پیگیری مستمر، مشکل آّ ب آشامیدنی وشرب لاکانشهر به بهترین شکلی که به نفع مردم باشد حل گردد . مورد دیگری که از این کمیته انتظار دارم که به انجام برساند، تشکیل وفعال نمودن بخش عمران کمیته فنی ومهندسی می باشد. این بخش می تواند نظارتی داشته باشد بر ساخت وساز ها، خصوصا نمای خارجی ساختمان ها که مربوط به خود شهرک است . اگر این کار شروع شود آغاز خوبی خواهد بود برای فعالیتهای آینده . از همه کمیته ها  خصوصا کمیته مرکزی درخواست می نمایم گزارش عملکرد  وجلسات خود را به اطلاع مردم برسانند . همچنین کمیته مالی گزارش یا همان تراز آزمایشی ماهانه خود را  به اطلاع مردم برساند . در پایان یک توصیه نیز از این برادر کوچک شما بپذیرید : اعضاء محترم کمیته ها خصوصا اعضاء محترم کمیته مرکزی لطفا وآرد  سیاست نشوید وبه کار مسئولیت خود بپردازید. اگر هر یک از نامزدها ی شورای شهر در چهار چوب قانون تبلیغات نمایند ویا حتی مراسم سخنرانی گذاشته شود اشکال ندارد ، ولی شما خود را وآرد جریانات آنان ننمائید . طرفدار نامزدی بودن جرم نیست وآزاد است  ولی در چهار چوب قانون ، اگر مسئولی در خارج از قانون از نامزدی طرفداری نماید یعنی سوء استفاده از مسئولیت خود واین کار طبق قانون ممنوع است.البته قصد امر ونهی ندارم وکوچکتر از آن هستم که چنین کاری انجام بدهم. با تشکر

سید رضا علوی بازدید : 96 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (0)

یکی از قراردادهایی که اشخاص در جامعه تنظیم می کنند قرارداد اجاره است که قوانین مربوط به آن هر از چند گاهی دچار تغییر و تحولات اساسی شده که در این مختصر به آخرین مقررات مربوطه و نحوه تنظیم قرارداد اجاره مطابق با آن و راه های پیشگیری از بروز اختلاف و در صورت وقوع اختلاف نحوه مراجعه به دستگاه قضایی می پردازیم.
اما قبل از بررسی قانون روابط موجر و مستاجر مصوب 26/5/1376 تعریف قانونی اجاره و بعضی کلمات حقوقی به زبان ساده را ارایه می کنیم.
تعریف اجاره
اجاره عقدی است که برابر آن اجاره کننده مالک منافع عین مال موضوع اجاره می شود.
اجاره ممکن است نسبت به اشیا مانند اتومبیل، خانه یا حیوان یا انسان باشد مانند آنکه شخصی بخواهد از منزل دیگری استفاده کند و آن را برای مدتی اجاره کند.

سید رضا علوی بازدید : 378 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (0)

در واقع فرهنگ همسايه داري يا آپارتمان نشيني همان هنجارها و ارزشها ويا امور مادي است كه براي افراد همسايه معقول و ارزشمند مي باشد و افكار و احساسات ورفتا ر آنها را شكل داده ويا به نوعي تحت تأثير قرار ميدهد .اين هنجارها همگي در ارتباط با برخورد با همسايگان ميباشد كه البته گاهي ممكن است هنجارها و ارزشها ي افراد معقول و مطابق با شرع نباشند . به طور كلي از آنجائي كه ما مسلمان هستيم و اسلام دين كاملي است و در تمام زمينه هاي فردي و اجتماعي براي انسانها دستوراتي دارد لذا هنجارها و ارزشهاي مورد قبول ما بر طبق دستورات اسلام خواهد بود كه خود مطابق عقل نيز مي باشد .البته مانمي توانيم ادعا كنيم كه تمام اين دستورات در رفتار ما تعين پيدا كرده است زيرا واقعيت چيز ديگري را بيان ميكند اما در هرحال دستورات اسلام دراين زمينه مورد قبول عموم بوده و حتي مطابق قانون ودر برخي موارد با كساني كه رفتاري ضد آن داشته باشند برخورد خواهد شد .

بررسي وضعيت كنوني         

   در زندگي آپارتماني ايران فرهنگ خاصي حاكم است كه تا حدودي از شرع وقانون نشأت گرفته است. اما متأسفانه بيشتر افراد آن را زير پا ميگذارند و موجب ميشوند كه حقوق ديگران ضايع و پايمال شود .منازل آپارتماني به جهت ارتباط نزديكي كه خانه ها با يكديگر دارند همچنين وجود خانه هايي فوق يكديگرند مراعات حال همسايگان حالت ظريفتري به خود ميگيرد .مثلا از آنجائي كه هر خانواده مستقلا حق دارد كه رفت وآمد هاي خاص خود را داشته باشد بايد دقت كند كه اين رفت و آمدها ومهمانيهاي شبانه در اوقاتي نباشد كه عادتا ديگران در آن زمان مشغول استراحت هستند. چرا كه رفت و آمد افراد روي پله ها سر وصدا ي زيادي را ايجاد ميكند كه مخل آسايش ديگران است .از سوي ديگر بلند صحبت كردن در راه پله ها عاملي است كه غالبا به آن كم توجهي ميشود و خود موجب آزار ديگران را فراهم مي كند .برخي از افراد آنقدر صداي ضبط يا تلويزيون خود را بلند ميكنند كه در آسايش و آرامش ديگران ايجاد اخلال ميكند .اخيرا ديده شده كه برخي از اعضاي آپارتمانها براي تبديل خانه خود به سبك امروزي تصميم به تخريب صورت قبلي خانه گرفته و به اصطلاح خود ديوار آشپزخانه را كوتاه ميكنند و يا شومينه نصب ميكنند كه ماهها صداي گوش خراش تيشه و تبر گوش همسايگان رامي آزارد.

سید رضا علوی بازدید : 107 یکشنبه 08 بهمن 1391 نظرات (1)

از قدیم گفتن مال خودتو خوب نگه دار تا همسایه رو دزد نگیری از همه دوستان پوزش می خوام اگر بی واسطه سخن می گویم. واقعیت امر این است با توجه به رشد جمعیت شهرک وشلوغی روزهایی درهفته ماه یا سال کنترل افراد به شیوه سنتی مقدور نیست . وقطعا برای حصول به آرامش وامنیت هزینه لازم است. بخشی از این هزینه تعداد افراد لازم برای پست نگهبانیست. که به نظر حقیر باید افزایش یابد. بنده دردوره های قبلی هیئت مدیره طرح صدورکارت در 2مرحله  ابتدا برای مالکین وساکنینی که خودرو دارند وبعد برای همه ساکنین را پیشنهاد کردم که در حال حاضرهزینه ایی برای هیئت مدیره ندارد. چون بخشی ازطرح یعنی خرید ونصب راهبند انجام گرفته وحتی برنامه ساده ایی جهت ایجاد بانک اطلاعاتی از ساکنین و نصب یک دستگاه رایانه در نگهبانی انجام گرفته اما به دلیل عدم حمایت لازم جهت اجرایی کردن این طرح متاسفانه علیل مانده.بسیاری مخالف این طرح هستند وآن را کاری دراز مدت می دانند.اما لازم است بدانیم که هر وقت جلو ضرر را بگیریم استفاده است. در یکی از شبهای همین هفته گذشته بنده بعنوان ساکن شهرک  به عنوان بازرس وعضوی از کمیته انتظامات بنا به گزارش نگهبانی بابت مزاحمت چند نوجوان که مشکلی برای چند خانوم در پارک پیش آورده بودند به درخواست و همراه سرپرست کمیته انتظامات و برای تذکر به آن افراد که عموما نه مالک ونه ساکن شهرک بودند با لحنی دوستانه علت حضورشان در آن ساعت شب را جویا شدیم.اما به جای شنیدن پاسخ مورد توهین وفحاشی قرار گرفتیم و ممکن بود مسئله پیچیده تر از این باشد.وقتی هویت افراد را می پرسیدیم که از کدام فازو بلوک هستند جواب سربالا می دادند و به عکس مارا بازخواست کردند که چه کاره ایم می بینید کار به جایی رسیده که ما باید برای چند نوجوان خاطی اثبات کنیم که ما مالک وساکن مجتمع هستیم. کسانی که هیچ حقی حتی برای حضور 1 دقیقه ایی در شهرک ندارند به علت بی برنامگی ما ذیحق شدند. این مسئله می تواند به صورت پیچیده تر برای تک تک ساکنین شهرک بروز کند. با میانجی گری تنها نگهبان موجود آن هم به واسطه آشنایی با تعدادی از آنها قائله ختم به خیرشد. خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند. عده ایی می گویند وقتی نقاطی از دیوارهای شهرک باز است چگونه می توان افراد را کنترل کرد. من می گویم اگر همه افراد شهرک شناخته شده باشند بر اساس مدرک شان (کارت شناسایی) می توان سره را از ناسره تشخیص داد کسی وارد شهرک نمی شود مگر اینکه خودمان بخواهیم ویا نسبت به حضور افراد ناشناس بی تفاوت باشیم. در این صورت دودش به چشم ما خواهد رفت. اضافه برآن تا ما برای افراد ساکن شهرک کارت شناسایی صادرنکنیم نمی توان خودی وغیر خودی را بازشناخت. اگر ادعای ما این است که شهرک خصوصیست وبابت خصوصی بودنش هزینه پرداخت می کنیم باید درکنترل ورود وخروج نیز نقش داشته باشیم. طرح بنده با همه نواقصش کم هزینه ترین طرح موجود است ضمن آنکه اجرای این طرح بازخوردش را برای برنامه ریزی های آتی مشخص می کند. بنده مخالف آن نیستم که با بودجه ایی هنگفت جدید ترین سیستم کنترل تردد را نصب نمائیم. ولی در حال حاضر دست ما کوتاه و خرما برنخیل. امید وارم عزیزان هیئت مدیره این طرح را بپذیرند ولو برای مدتی کوتاه تا فرصتها واشکالات جانبی آ ن شناسایی شود آنگاه با آگاهی بیشتر در مورد تغییر آن هزینه نمائیم.

سید رضا علوی بازدید : 87 سه شنبه 03 بهمن 1391 نظرات (1)

تقریبا 10 روزیست که شهرک چهره جدیدی پیدا کرده وکمیته ها بعد از تعیین سرگروه ها به شدت مشغول کارهستندو این نشان از انرژی جاری در اعضای کمیته هاست که به خوبی موضوع را درک کرده و هر گروهی با توجه به تخصص و تجربه اش کاری را در دست گرفته وبدون کمترین چشمداشتی انجام می دهد. والبته هوای خوب هم این روزها بسیار یار است. جلسات برخلاف گذشته با خنده وشادی و روبوسی پایان می پذیرد واین همدلی بسیار ارزشمند است. البته لازم است دیگر اهالی شهرک نیز به یاری آمده و گوشه ایی از کارها را دردست گیرند.ضمن آنکه پیشنهاد می کنم دوستان سرگروه کمیته ها بخشی از کارهای انجام شده در 10 روز اخیر را دراختیارکمیته روابط عمومی قراردهند تا بولتن یا نشریه دیواری تهیه شود و به نظر همشهریان گرامی برسد. و مردم بدانند چه کارهایی انجام گرفته وچه کارهایی نیز در شرف انجام است. تا شاید هرکس جایگاه خود رابیابد ومساعدتی نماید. به زودی برای تشویق کمیته ها آماری از افراد تعداد جلسات وطرحهای انجام گرفته ویا در حال انجام را به اطلاع شما دوستان از طریق همین سایت خواهیم رساند. در پناه حق باشید.

alavi_47 بازدید : 108 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (1)

با سلام واحترام  خدمت همشهریان عزیز ، من به عنوان یک ساکن در لاکانشهر  ویا شاید خیلی از ساکنین دوست داریم بدانیم کمیته مشارکت مردمی لاکانشهر تا هم اکنون چه اقداماتی جهت ارتقاء مدیریتی وخدمات رسانی واجرائی در شهرک به انجام رسانده است ؟  شروع کار ویا طرح تشکیل کمیته مشارکت مردمی  خیلی خوب بود  والبته قبول داریم تا اجرائی شود وفرهنگ کار گروهی تمرین شود زمان می برد  ولی چون کمیته ها تشکیل شده اند و تا حدی که اینجانب اطلاع دارم جلساتی هم به صورت تخصص برگزار شده است  ولی بهتر است مردم به شکل عملی عملکرد کمیته ها را در برنامه ریزی های کوتاه مدت  ببینند . مثلا  اعضا کمیته انتظامات را  گاها در نگهبانی می بینیم ولی باید افراد متفرقه را که مسئولیتی هم ندارند دیگر در نگهبانی نبینیم !  وضعیت شرکت نگهبانی باید هرچه سریعتر مشخص شود  . تردد ها کنترل شود . از راه بند استفاده شود ، نه اینکه همیشه بالا باشد وهمه اجازه عبور و مرور داشته باشند! و... / کمیته فضای سبز  تغییری در فضای سبز ایجاد نماید و نظارت بهتر وکاملی بر روی کارگران خدماتی داشته باشد . البته می دانیم که با چهار کارگرخدماتی کار چندانی نمی توان انجام داد  ولی خوب  باید  پیگیر باشند ./ کمیته روابط عمومی کار اطلاع رسانی  را انجام دهد  ومردم را از آنچه تا کنون اتفاق افتاده آگاه نماید . و وظیفه های خود را طبق تعریف هایی که شده را انجام دهند. کار آمار گیری بسیار عالی بود  چون تا اکنون چنین کاری صورت نگرفته بود وبرای هر برنامه ریزی نیاز به یک بانک اطلاعات است و می توان این اطلاعات را در ارتباط با کار کمیته ها وهم در ارتباط با پروژه قبلی آ قای  ربیعی  که قرار بود در نگهبانی اطلاعات کاملی از ساکنین وجود داشته باشد ودر ورود و خروج مورد استفاده قرار گیرد  مفید خواهد بود . کمیته مالی  گزارش های مالی ماهانه را به اطلاع مردم برساند و فکری عملی برای دریافت شارژ های معوقه که همچنان در نمودار رو به افزایش است بنماید. یک فکری هم برای کاهش هزینه ها انجام دهد مثلا تعویض لامپهای پر مصرف 400 وات تیرهای برق معابر که فقط در فاز چهار 32 عدد است  و می توان آنان را با لامپ های کم مصرف 60 وات عوض نمود که مقدار بسیار زیادی از هزینه میلیونی فیش برق معابر کم می نماید. البته می دانیم که پول می خواهد ولی خوب می توان حداقل ماهی چند لامپ را تعویض نمود / کمیته تأسیسات که می دانم برنامه های خوبی دارد وحتی برنامه ریزی هم نموده ، هرچه سریعتر آنان را عملی نماید وبه مردم هم اطلاع رسانی شود مخصو صا آن نظر سنجی که قرار بود در ارتباط با تصمیم گیری در ارتباط با آب لاکانشهر انجام بگیرد را انجام دهد . خلاصه همه کمیته ها نباید فقط جلسه بگزارند  بلکه باید پیگیر اجرای  مصوبات خود باشند واز اتاق خود بیرون بیایند و اطلاع رسانی نمایند البته فقط حقیقت را بگویند واز بزرگنمایی پرهیز نمایند. مردم هم باید از کمیته ها  مطالبات  منطقی وقانونی خود را بخواهند وخود نیز مشارکت کنند وحق شارژ خود را بپردازند  .من در این نوشته ها فقط نظرات شخصی خود را بیان نموده ام وشاید بعضی از نوشته ها ونقدهایم به دلیل عدم آگاهی از کارهای انجام شده باشد که از پیش معذرت خواهی می نمایم .تلاش ساکنین ارجمندی که هم اکنون در کمیته ها تلاش می نمایند واز وقت شخصی خود برای شهرک فعالیت می نمایند وحضور مفید دارند تشکر          می نمایم. انشاء الله که بزودی شهرکی خوب  و نمونه ای خواهیم داشت. ر.ع.91/10/28

سید رضا علوی بازدید : 154 سه شنبه 26 دی 1391 نظرات (0)

تئوري سازمان به ما كمك مي كند تا آنچه در آينده رخ خواهد داد را پيش بيني كنيم و به اين شكل مي توانيم سازمان را به صورتي مؤثرتر اداره نماييم. باتوجه به اينكه سازمانها پويا مي باشند، آنها بايد بصورت دائم خود را با عوامل خارجي (محيط) وفق دهند. در زمان كنوني، بسياري از شركتها احساس نياز به تحول و دگرگوني مي كنند و خود را در وضعي مي بينند كه بايد با انجام اين نوع تغييرات واكنش مناسب از خود نشان دهند و از رويارويي در برابر چالشهاي نوين نهراسند. سازمان چيست مقدمه ظهورسازمانهای اجتماعی وگسترش روزافزون انها یکی از خصیصه های بارز تمدن بشری است . وبه این ترتیب وبا توجه به عوامل گوناگون مکانی و زمانی و ویژگیها و نیازهای خاص هر جامعه هر روز بر تکامل و توسعه این سازمانها افزوده می شود .بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است . یکی از پیامدهای مهم در هم ریخته شدن نظام ارزشی غرب حاکم شدن مکتب اصالت نفع بر روند فعالیتهای اقتصادی و تولید است .معتقدین به این مکتب یک عمل را تا انجا درست قلمداد میکند. که برای فرد یا افرادی بیشترین خوشی و اسایش را به بوجود اورد به بیان دیگر ملاک درستی یک عمل نتایج ان است نه شیوه انجام ان عمل. فصل اول تعريف سازمان: سازمان عبارت از يك رشته منظم و عقلايي است كه بين افرادي كه وظايف پيچيده و متعددي را انجام مي دهند، و كثرت تعداد آنان به قدري است كه نمي توانند با هم در تماس نزديك باشند، به منظور تامين هدف هاي مشترك خاص برقرار مي گردد . سازمان عبارت است از مراحل تشخيص و گروه بندي فعاليت ها، تعيين و تفويض اختيار و مسئوليت ها و برقراري ارتباط بين افراد به منظور حسن انجام كار، به طوري كه هدف يا هدف هاي مورد نظر در حد مطلوب تحقق يابند . «تعريف سازمان از نظر بارنارد»: يك سيستم فعالیتها يا نيروهاي خودآگاه و هماهنگ شخصي يا يك سيستم فعاليت هاي وابسته به هم مي باشد .

سید رضا علوی بازدید : 98 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

به اطلاع دوستان  به ویژه هم شهرکیان عزیز مجتمع مسکونی لاکانشهر که این وب سایت بیشتر برای بیان عقایدو تجربیات این دوستان عزیز بوجود آمده می رساند. برای استفاده از امکانات سایت لازم است ثبت نام نمایند.  بعد از ثبت نام. وتائید مدیر سایت برای نگارش و ویرایش مطالب خود. وارد انجمنهای تعریف شده در کمیته ها می شوید و روی یکی از عناوین وانجمن های مورد بحث کلیک می نمایند و وارد انجمن می گردید. به طور مثال به عکسهای زیر توجه فرمائید.وارد انجمن شده از کمیته 7گانه یکی را برگزیده و وارد یکی از مطالب داخلی آن می شوید مثلا کمیته روابط عمومی روی نوشته کمسیون بانوان کلیک کنید الی آخر....



alavi_47 بازدید : 147 یکشنبه 24 دی 1391 نظرات (0)

باسلام واحترام خدمت همشهریان گرامی ، با توجه به تشکیل کمیته روابط عمومی در شهرک ومشاهده تعاریفی غیر تخصصی در ارتباط با مفاهیم روابط عمومی(طبق مشاهدات وشنیده های خود)، واحساس یک خلا در امر اطلاع رسانی ، چون حدود 13 سال در این عرصه در حال فعالیت می باشم بر خود واجب دانستم در ارتباط با روابط عمومی مطالبی به شرح زیر مطرح نمایم. تا انشا الله اعضا محترم کمیته روابط عمومی وظایف خود را بدانند ویتوانند با انجام آنها در ارتقاء شهرک ما کوشا باشند. انجام صحیح وظایف توسط این کمیته باعث ایجاد اعتماد دو طرفه بین مردم ومسئولین شهرک می شود . که این خود در امر نقدینگی ودیگر موارد وحل بحران مالی شهرک بسیار مفید خواهد بود. این کمیته باید از همه کمیته ها گزارش کار بخواهد وبه مردم اطلاع رسانی نماید . واز طرف مردم نیز تقاضا ومشکلات آنان را دریافت وبه هیأت مرکزی ، جهت بررسی وارجاع به کمیته های تخصصی برای حل مشکلات تحویل نماید.

تعاریفی که از روابط عمومی ذکر خواهم نمود توسط اساتید این علم بیان شده است وبنده فقط آنان را جمع آوری نموده ام.

برای روابط عمومی می توان حدود سی تعریف بیان نمود ولی من فقط مواردی را ذکر می نمایم که در شهرک کاربردی تر باشد.

روابط عمومی ، اداره کردن وظایف،شناسایی وایجاد،حفظ ونگهداری روابط مطلوب وحسنه بین سازمان وجامعه است ، جامعه ای که توفیق وناکامی یک سازمان به آن وابسته است.

کارکردهای اصلی روابط عمومی عبارتند از :

1-اطلاع رسانی : ارایه اخبار ، اطلاعات ، حقایق وتحلیل ها از یک سازمان به گروههای داخلی وخارجی آن واز این گروه ها به مدیریت سازمان.2-اقناع وترغیب : مردم را از طریق استدلا ل ، بحث وجذابیت های احساسی به داشتن باورها وانجام رفتارهای مورد نظر سازمان رهنمون شوند.3-مشارکت : ترغیب مردم به ایفا سهمی در تحقیق اهداف سازمان. 4- وحدت وانسجام : بهم پیوستن ویکپارچه کردن سازمان با جامعه اش به شکلی که هریک مکمل دیگری باشد.(مردم منظور ساکنین لاکانشهر وسازمان یعنی ارکان شهرک مانند هیأت مدیره یا کمیته های فعلی ویا هر عنوان دیگری که جزء ارکان تلقی شوند.)

کارکردهای عمده ارتباطات می توانند به شرح زیر مشخص شوند :

1-اطلاع رسانی : ذخیره سازی ، پردازش وانتشار اخبار،حقایق وعقاید.2-اجتماعی کردن : فراهم آوردن یک پشتوانه همگانی علمی وفکری تا افراد بتوانند بطور فعال در زندگی عمومی مشارکت داشته باشند.3-انگیزش : پیشبرد اهداف جامعه به منظور تحریک فعالیت های فردی جامعه به منظور تحریک فعالیت های فردی وجمعی در جهت اهداف عمومی.4- گفتمان : ارایه اطلاعات موجود به منظور روشن شدن مسایل عمومی وتسهیل دستیابی به توافق همگانی وترویج علائق ومنافع عمومی.5-آموزش وپرورش : انتقال دانش برای تکمیل معنوی فزون تر ، منش ساز وافزایش مهارت ها در سراسر عمر.6-پیشرفت فرهنگی : اشاعه آثار فرهنگی وهنری به منظور گسترش افق های فردی از طریق بیدار کردن قوه ابتکار وتحریک آفرینش ها ونیازهای زیبایی شناختی.7-تفریح وسرگرمی : اشاعه وترویج  نمایش ، ادبیات،ورزش ونظایر اینها برای تفریح وسرگرمی فردی وجمعی.8-انسجام بخشی : قرار دادن پیامهای گوناگون در دسترس افراد ، گروها وملت ها تا به آنها کمک کند دیدگاه ها وآرزوهای یکدیگر را بشناسند ودرک کنند.

موارد ذکر شده به غیر از تعاریف علمی ، نظر شخصی من  طبق اطلاعات وتجربیات خود بوده وقصد توهین به هیچ فرد وگروهی نمی باشد و هدف فقط داشتن شهرکی با رویکرد "هر روز بهتر از دیروز" در لاکانشهر است.متشکرم . ر.ع.1391/10/24

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 200
  • بازدید سال : 1,467
  • بازدید کلی : 47,440