loading...
مجتمع مسکونی لاکانشهر
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یک اتفاق جدید در روز سه شنبه آخر سال 0 298 farhad
موضوع بارکد و صدور کارت تردد 0 186 farhad
دریافت شارژ در بهمن و اسفند 91 بی سابقه بوده 0 163 farhad
روابط عمومی ارباب حلقه ها 0 131 farhad
چرا نشریه داخلی مجتمع دیگر منتشر نمی شود 0 121 farhad
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 0 150 takmar
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 159 alavi_47
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 167 alavi_47
'گزارش هفتگی عملکردکمیته فنی مهندسی 0 250 takmar
وظایف بخش شورای حل اختلاف وادارت وشرکتها 0 126 alavi_47
وظایف بخش پرونده های حقوقی وکیفری در دادگاه ها 0 133 alavi_47
وظایف بخش قرارداد ها وقوانین 0 124 alavi_47
آشنایی با ابزار آلات باغبانی 0 397 farhad
گلخانه های خانگی 0 139 farhad
نقش فضاي سبز مجتمع هاي مسكوني درارتقاء سطح تعاملات اجتماعي ساكنين 0 184 farhad
شرح وظایف کمیسیـون امـور بانـوان 0 197 farhad
مباحثی در مورد روابط عمومی 0 161 farhad
تشکیلات کمیته روابط عمومی 0 117 alavi_47
داوطلبان علاقمند به شرکت در کمیته انتظامات 2 193 farhad
یک طرح پیشنهادی برای کمیته انتظامات 2 237 farhad
dreamer بازدید : 86 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)

روزی دونفردرجنگل قدم می زدند.ناگهان شیری دربرابرآن هاظاهر شذ.یکی از آن هاسریع کفش ورزشی اش را از کوله پشتی اش بیرون آورد و پوشید.دیگری گفت بی جهت آماده نشو هیچ انسانی نمی توانداز شیر سریع تربدود.اولی پاسخ داد:قرار نیست از شیر سریع تر بدوم کافی است از تو سریع تر بدوم..........واین گونه شد که شاخه ای از مدیریت به نام مدیریت بحران شکل گرفت.

سید رضا علوی بازدید : 133 دوشنبه 18 دی 1391 نظرات (2)

اولین جلسه نشست انتخابات اعضا وکمیته های مشارکت عمومی که البته درهمین جلسه به 7 عنوان کمیته اعلان وجود یافت با حضور گرم وپرشورتعداد زیادی ازعلاقمندان به مشارکت به صورت داوطلبانه راس ساعت 5.25 با خیر مقدم وتشکر از حاضرین  که به دعوت بازرسین شرکت کرده بودند آغاز گردید.در ابتدا با ذکر صلواتی فرهاد ربیعی یکی از بازرسان مجتمع آرزوی به ثمر نشستن این حرکت مدیریتی جدید را از خداوند منان خواستارشد. ودرادامه اعضای اصلی موسسین این جلسه که 2 نفر از بازرسین و چهارنفر از ساکنین بودند. به تشریح طرح پرداخته و به سوالات مدعووین پاسخ دادند. این اولین باری بود که چنین جمعی با آرامش سخنان هم را گوش دادند.چند نفراعتراضاتی به شکل قانونی این طرح داشتند که در جواب ایشان جناب آقای سلطانی بعنوان سخنگوی جمع شکل قانونی انجام کار را تشریع نمودند. ودر ادامه افراد موافق ومخالف نظرات خود را اعلان نمودند. وجمعا به این نتیجه رسیدند که چون مجمع این طرح را تصویب کرده لذا جهت به ثمر رسیدن آن تلاش خواهندکرد.در ادامه جناب آقای دکتر زمانی با وجود رای ندادن به این طرح در مجمع ولی با اعلان این موضوع که هر طرحی در ابتدا ممکن است نواقصی داشته باشد وبعد با تجربه در طول زمان برطرف شود به خاطر تقبل افراد در بسامان رساندن مشکلات شهرک از حضور بیشتر مردم استقبال کردند.در ادامه با اعلان پیش فرضهای کمیته ها عناوینی رو تابلو نوشته شد و جمعیت با آرا ونظرات منطقی خود عناوینی را برای کمیته ها برگزیدند.

عناوین مطرح شده وبه تصویب رسیده به قرار زیرمی باشد:

کمیته فنی مهندسی که در خود کارگروهای تاسیسات و عمرانی را خواهد داشت.

کمیته خدمات وفضای سبز.

کمیته مالی واداری.

کمیته روابط عمومی .

کمیته انتظامات ونگهبانی.

کمیته حقوقی.

کمیته فرهنگی هنری ورزشی.

که قطعا هر کمیته زیر مجموعه و کار گروه خود را خواهد داشت. تعدادی از افراد در این کمیته ها اسم نوشتند ولی اسم نویسی پایانی ندارد. هر یک از افراد ساکن شهرک تا پایان شش ماه موقت فعالیت این کمیته ها می توانند ثبت نام نمایندوبا توجه به علاقه و تجربه خود در یکی از کمیته ها فعالیت نمایند.

یک هفته به اعضاء کمیته ها فرصت داده شده که حداقل 5 عضو در هر کمیته حضور داشته باشد. تا ازبین اعضاء هر کمیته سرگروه ها تعیین شده و وارد هیئت مدیره موقت گردد.قطعا در ادامه دچار نوساناتی خواهیم شد ولی با کمی صبوری وهمدلی به یاری خدا با خرد جمعی مشکلات شهرک که دغدغه همه ساکنین هست حل خواهد شد.

 

 

سید رضا علوی بازدید : 106 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

با تشکر از جناب آقای علوی و دیگر دوستانی که سوالات فراوانی در مورد نحوه تشکیل کمیته دارند. به صورت اجمالی در پاسخ به سوالات مطرح شده از طرف جناب آقای علوی شاید پاسخ بعضی از دوستان عزیز نیز باشد.البته درطی نشست روز یکشنبه اولین جلسه تشکیل کمیته حد اقل با 5 نفر ثبت نامی و اعلام آمادگی برای تشکیل کمیته . این کمیته می تواند کارش را شروع کند.من عینا سوالات را درج می کنم. تا وقت شما عزیزان را نگیرم. البته این برداشت بنده به عنوان یکی از بازرسین می باشد که در اکثر جلسات دوستان هماهنگ کننده این طرح حضور داشتم. وبنا به وظیفه ام در به سامان رساندن آن پیگیر همه موارد هستم.

1- اولین جلسه که برای انتخاب هیأت رئیسه کمیته مرکزی قرار است در 17 دی برگزار شود با چه تعداد از ساکنین رسمیت پیدا می نماید؟

ج- این جلسه در بد بینانه ترین شکلش با حد اقل 5 نفر از حاضرین تشکیل خواهد شد و با قبول مسئولیت این 5 نفر سازو کار تقویت کمیته ها با عضو گیری هر کمیته که اعضاء را با توجیه و به صورت داوطلبانه جذب می نماید ادامه خواهد داد.عضو گیری می تواند تا چند ماه ویا تا آخر طرح 6 ماهه ادامه داشته باشد و افراد به ترتیب جایگاه شان را در کمیته ها بیابند.

 -آیا اعضاء دیگر کمیته های زیر مجموعه را نیز مردم انتخاب می نمایند؟

به نظرم بخشی از پاسخ در بالا گفته شد همه انتخابها توسط خود افرادی که در کمیته ها هستند در واقع بخشی از مردمی که تمایل به همکاری دارند انتخاب خواهند شد.

3-چون مقرر شده کارها بهتر وتخصص تر انجام شود صلاحیت وتخصص نامزدهای احتمالی را چه کسی یا چه جمعی تائید می نمایند؟

قطعا و به صورت منطقی این از ویژه گیهای طرح است که افراد شایسته با تجربه با بعلاوه  توان مدیریتی خوب در گروه خود انتخاب شوند. والبته این انتخاب و ماندگاری در آن بستگی به توانایهای افراد دارد. تجربه توان و زمانی که به انجام کارها اختصاص می دهند. وچون حرکت به صورت همیاریست هرکس در کمیته خود به سرگروهای خود کمک می کند و هر کس تجربه و توان بیشتری داشت به انتخاب دیگر اعضا جایگزین سرگروه ویا معاونین گروه می شود. ارزش طرح در شایسته محوری افراد است.

4-آیا هیأت مدیره کنونی باطل شده است یا نه همچنان تازمانی که کمیته جدید شکل بگیرد وجود دارد؟

هیئت مدیره بویژه ریاست و بخش مالی آن تا زمان تشکیل کمیته با وجود استعفاء همچنان به کار خود ادامه خواهد داد تا اعضای منتخب کمیته ها با شکلی که  همه اعضا انتخاب شوند. مدیریت خود را به ایشان منتقل می کنند. چه بسا افراد فعلی نیز بنا به تشخیص جمع با شکلی جدید در همان سمتها ابقاء شوند.

5-اگر هیأت مدیره باطل شده است مسئولیت شهرک در حال حاضر با چه جمعی می باشد؟

در اساسنامه هم به وضوح درج گردیده که هیئت مدیره مستعفی تا تعین هیئت مدیره جدید و یا هر تصمیمی که مجمع اتخاذ نماید در مسند خود باقی خواهد بود.در این مقطع بازرسین به منظور حفظ آرامش و اداره روند طبیعی شهرک از هر نوع کمکی دریغ نخواهند ورزید. البته امید واریم در روز یکشنبه انتخابات کمیته ها با حسن نیت و بهترین شکل انجام شود. تا زمان را برای بهبود مشکلات شهرک از دست ندهیم.

لازم است یک بار دیگه عرض نمایم که این گفته ها بر اساس درک بنده از این طرح است و لزوما با ورود دوستان در جلسه روز یکشنبه به بسیاری از سوالات پاسخ داده خواهد شد.

سید رضا علوی بازدید : 85 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)


چند وقتیست که بازار شایع تحلیل وتفسیر پایان جهان نقل ونبات همه محافل و مجالس بوده و این روزها با وجود رابطه های سرد بین مردم به خاطر اوضاع اقتصادی و دشواریهای معیشتی .  داغ ترین موضوع این شبها خصوصا شب چله بوده . برخلاف تصور تا این لحظه اتفاقی نیفتاده هیچ . هوای گیلان بهاری شده. اما یک اتفاق جالب و بسیار موثر در ارتباط اجتماعی و نقش و حضور پر رنگ همشهرکیان عزیز در آخرین مجمع فوق العاده روز جمعه اول دی یعنی تولد خورشید و آغاز انقلاب زمستانی افتاد که شاید بعدها در تاریخ شهرک مثال زدنی باشد.

چرا وقتی صحبت از پایان جهان می شه تنها به نابودی آن فکر می کنیم. در حالی که پایان دوره یک چیز به معنای پایان همه چیز آن موضوع نیست. مثلا پایان دوره دبستان پایان درس خواندن است ؟پایان تحصیل در دانشگاه پایان زندگیست؟ قطعا اینطور نیست چون در این پایانها ایستایی و ویرانی نیست رشد و پویایی است. پایان هریک آغاز یک تغییر و تکامل رو به رشد رو بهمراه داره. امروز که اومدم وبلاگ رو چک کنم بسیار شکه شدم. با کمال تعجب دیدم تمام تزئینات و شاخ برگهای وبلاگ ساعت . آمار تقویم.لینکها... همه از بین رفته . بسیار شاکی وامانده بودم.

بعد کمی فکر کردم. با خود گفتم باید عادتها را ترک کرد. باید فصل نویی آغاز کرد. جهان تازه افکار تازه و سازو برگهای تازه ایی می خواد. این اتفاق را به فال نیک گرفتم. به نظرم این تغییرات را ابتدا باید از خودمون شروع کنیم. همین اتفاقی که در جلسه دیروز مجمع فوق العاده افتاد. ظاهرا تخریبگرانه و بدعت گذارانه است. چرا از کلمات برای بستن دست و پای خودمون استفاده می کنیم. بسیاری از اتفاقات خوب در دنیا بدعت بوده بعد پاسخ خوبی داده تبدیل به عرف و قانون شده. هر چند با هر پدیده ایی ابتدا مخالفت می شود. بخشی به خاطر عدم شناخت آن پدیده است و بخشی به خاطر عادتهایمان به عدم تغییر و اینکه این تغییر ممکن است همه چیز را نابود کند.

من شخصا موافق طرح ارائه شده توسط جناب آقای اریس که از ساکنین و مالکین شهرک هستند بودم و خود یکی از 27 امضا کننده ارائه این طرح جهت تصویب به هیئت رئیسه مجمع بودم.این طرح در واقع حاصل نشستها و گپ و گفتهای چند جلسه ایی بود که علاقمندان به سرنوشت شهرک در جلساتی که به همت کمیته برگزاری انتخابات در شهرک برگزار شده بود با هم داشتند. و بر اساس حقی که اساسنامه به حاظرین در خواست کننده داد. قابل طرح برای رای مجمع بود که خوشبختانه با بیشترین رای نسبت به مخالفان که متاسفانه فرصت تشریح طرح برایشان وجود نداشت. را آورد.

من باز هم تکرار می کنم مخالفان طرح مقصر نیستند که با آن اینگونه برخورد کردند بلکه توجیه منطقی برای آن نیافتن که بسیاری البته بعد از جلسه در حیاط مدرسه با توضیح دوستان متقاعد شدند.

البته این نظر بنده است. طبق اساسنامه مجمع بالاترین مقام برای تصمیم گیری در نحوه اداره شهرک است. و می تواند تا آنجائیکه قوانین مغایر مقررات جاری کشور نباشند آنها را تصویب و به اجرا در آورد.  در طول 17 سال تجربه هیئت مدیره و با تشکر از همه کسانی که تمام تلاش شان را کردند که شهرک را آباد نمایند. شاید لازم است با توجه به وضعیت کنونی که نمی خواهم نام بحران برآن نهم چون عده ایی به این بحران حساسیت دارند. این طرح با وجود کمیته های تخصصی چند گانه با حضور 5 سرگروه و کارگروهای بیشمار با مشارکت اجتماعی  داوطلبانه همه اقشار مالک وساکن شهرک از امکانات و احساس مسئولیت بلقوه افراد بدون هیچ چشمداشت مالی تنها به انگیزه مشارکت اجتماعی در حل مشکلاتی که خود نیز در سود و ضرر آن سهیم هستند . فرصت تازه ایی بوجود آورد که ارزش آزمودن را داشته باشد . این طرح اعتقاد به خرد جمعی و تقسیم قدرت بین مردم را به خوبی اعیان می سازد. منتها یک هسته مرکزی می بایستی راهکارهای قانونی را جهت هدایت و بسامان رسانی اهداف گروها و کمیته ها بررسی و به هر یک از کمیته ها وظایف شان را در چهارچوب اهداف شهرک تفهیم نماید.

از ویژگیهای این طرح عدم تمرکز قدرت در یک یا چند نفر وتوزیع آن بین مردم است و اینگونه احتمال ایجاد اختلافات و خدای ناکرده کارشکنیها را به حد اقل می رساند. ضمن آنکه چون حضور در این کمیته ها افتخاری و داوطلبانه است کسی انتظار دریافت دستمزد ندارد. ضمن آنکه هر کس به فراخور حال خویش و به میزانی که خود می خواهد در حل و فصل مشکلات حضور خواهد داشت. در واقع این قطاریست که حرکت کرده و در این مدت کوتاه 6 ماهه همانطور که در طرح پیشنهاد شده هرکس با توجه به تجربه و تخصص خود با آن همراه شده و باری را بر می دارد. و البته این قطار منتظر کسی نمی ماند و برای رسیدن به مقصد که همانا کمال آرامش و امنیت شهرک است به حرکت خود ادامه خواهد داد. و البته لازم به ذکر است که در پرداخت بسیاری از هزینه ها نیز به نفع اقدامات اساسی تر صرفه جویی خواهد شد. و هرکس خسته شد دیگری جایش را می گیرد مثل بیرقی که برای حفظ عظمت و آبروی ملتی در جنگ دست به دست دلیران آن قوم همواره سرفراز می ماند. و ابعاد دیگر این طرح که تشریع آن در این مجال از حوصله جمع خارج است. خواهش می کنم از همه دوستان و بزرگواران گرامی یکدیگر را از پیش محکوم به باند بازی و لابی نکنیم.در مورد افراد قضاوت نکنیم. ببینیم این طرح و طرحهایی که قطعا برای تکامل این حرکت از طرف شما بزرگواران مطرح خواهد شد به نفع کیست. بنا براین بر همه ما ساکنین شهرک به عنوان یک سهامدار واجب است تا حد مقدور گامی جهت ارتقاء شهرکمان که میعادگاه زندگی و خاطرات گذشته حال و آینده ما خواهد بود. تلاش کنیم. چگونه افراد یک جامعه کوچک مثلا یک محل . روستا.شهر به موطن شان تعلق خاطر دارند و در وقت لزوم از نوامیس عرف و اعتقادات محل زندگی خود حمایت می کنند. اما ما دلبستگی به اینجا نداریم. در حالی که اینجا تکه ایی از بهشت سرزمین زیبایمان ایران است. بنا براین شایسته است.ما نیز  قلبمان برای زیبایها و زشتیهای شهرک مان لاکانشهر بطپد و گاهی هم بلرزد.

سید رضا علوی بازدید : 93 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

با آرزوی سعادت و شاد کامی برای همه همشهرکیان عزیز شاید لازم باشد برای یک آسیب شناسی اجمالی و طرح سوال و دادن پاسخ به این سوالات راه حلی برای بحران فعلی شهرک یافت جناب آقای علوی یکی از شهروندان خوب شهرک و رئیس هیئت مدیره سابق بر اساس تجربیات ملموس در زندگی چند ساله شهرک دریافته های خود را برایمان ارسال نمودنند. به نظر شما دوستان می رسانم.امیدوارم دوستان ارجمند پاسخهای خود را به این سوالات بفرمایند تا در یک جمع بندی به نتایج مطلوب برسیم.

با سلام واحترام خدمت همشهریان محترم
س- به چه علت مجمع عمومی تصویب نمود که مدیر اجرائی از اعضاء هیأت مدیره انتخاب نشود؟
 من جوابهایی برای این سئوال دارم که می خواهم مطرح نمایم:
ج-مدیر باید زیر نظر هیأت مدیره انجام وظیفه نماید واگر خود عضو هیأت مدیره باشد و سمت نیز داشته باشد دیگر به مصوبات هیأت مدیره عمل نمی نماید.
ج-مدیر باید همه کارهای خود را در چهار چوب قانون انجام دهد وجوابگوی هیأت مدیره که نمایندگان مردم می باشند باشد ولی اگر خود نیز نماینده مردم وعضو هیأت مدیره باشد دیگر چنین نیست.
ج-مدیر باید توسط هیأت مدیره گزینش شود وبعد فردی انتخاب گردد تا توانایی انجام کار را داشته باشد ولی اگر خود در جمع هیأت مدیره باشد دیگر چنین نمی شود.
ج-مدیر باید انجام کارهای هزینه بردار را پس از تصویب هیأت مدیره انجام دهدولی اگر خود عضو هیأت مدیره باشد هم خود تصویب می کند وهم اجرا.و... اگر ساکنین محترم نظرات موافق ومخالفی دارند بفرمایند تا همگان استفاده نمایند.

1- چرا ساکنین لاکانشهر در مجمع عمومی که رکن اصلی شهرک است ومی تواند در صورت رسمیت پیدانمودن هر تصمیمی که برای همگان تصویب نماید، حضور گسترده ندارند ؟
2- آیا به محل زندگی خود بی تفاوت هستند.
3- آیا اکثریت ساکنین کلا انسانهای بی تفاوتی هستند یا بی تفاوت نیستند ولی برای آنها مشکل است که شرکت کنند؟
4-آیا روز جمعه که روز استراحت است زمان مناسبی برای برگزاری جلسات نیست؟
5- آیا به ارکان (شورا-هیأت مدیره کمیته برگزاری و..) بی اعتماد هستند؟
6-آیا فکر می کنند اگر بیایند باید پول بدهند؟
7-آیا همه چیز را می دانند واعتماد هم دارند ولی بدون دلیل نمی خواهند به خود زحمت داده ودر جلسات شرکت نمایند؟ 
 8-چرا مردم ساکن در لاکانشهر پول شارژ ماهانه ده هزار توان را پرداخت نمی نمایند؟
9-آیا رقم شارژ زیاد است ؟
10- آیا نمی دانند که تنها بودجه در اختیار برای انجام هزینه ها پول شارژ است؟
11-آیا نمی دانند که شهرک ماهانه فقط حدود ده میلیون تومان حقوق ودستمزد دارد؟
12- آیا مردم نمی دانند که شهرک نگهبان ، کارگر خدماتی ، کتابدار، حسابدار، دفتردار، مدیر ، دارد واینها حقوق می خواهند وهر کدام خانواده دارند وباید زندگی کنند؟
13-آیا مدیران وارکان شهرک را قبول ندارند؟آیا به مدیران شهرک اعتماد ندارند که پول را به دست آنان بدهند؟
14- آیا بی دلیل دوست ندارند پول بدهند؟آیامی خواهند هزینه های خود را کاهش دهند؟
15-آیا به آنان در شهرک خدمات دهی صورت نمی گیرد تا پولش را بدهند؟
16- آیا قوانین را نمی دانند که باید حتما شارژ خود را بدهند؟
17-آیا نمی دانند اگر ساکنی شارژ خود را نپردازد جرم است؟آیا ندان شارژ جرم است ؟
18- آیا مدیران شهرک پیگیر دریافت شارژ نیستند وبعضی مردم هم از این عدم پیگیری سوء استفاده می نمایند؟
19-آیا نمی دانند که باید پول باشد تا خدمات ارائه شود؟
20- آیا فکر می کنند که زرنگ هستند؟
21-آیا فکرمی کنند که همگان باید بدون دریافت حقوق کار کنند؟

22- چرا بعضی از افراد در شهرک لاکانشهر خود را نماینده وسخنگوی مردم می دانند وفکر می کنند فقط آنان می توانند مدیر ، مسئول ، عضو ، بازرس، داور ، شورا، مشاور و... بشوند؟
23- آیا نمی دانند که هرگونه نمایندگی از فرد یا افراد باید مکتوب ومستند با امضا موکل یا موکلین باشد؟
24-آیا فقط خود را می بینند ودیگران را نمی بینند؟
25- آیا کمبود شخصیتی دارند؟آیا اخلاق شان این است؟
26-آیا فقط به فکر خدمت هستند؟آیا انسانهای خیر ونیکو کاری هستند؟
27-آیا دارندتست می زنند تا بتوانند در جامعه بزرگتر خود را مطرح نمایند؟
28-آیاانسانهای دروغگو وفریبکاری هستند؟
29-آیا خود می دانند چه هدفی دارند؟
30- آیا خود هم نمی دانند چه هدفی دارند؟
31-آیافقط به کسب درآمد فکر می کنند؟
32-آیا در خود توانایی می بینند ومی خواهند با اجبار بر مردم تحمیل شوند؟
33- آیا راه مطرح نمودن خود را نمی دانند؟
 34-آیا می خواهند به مردم آگاهی بدهند؟ 
این سوالت ذکر شده پس از تجربه ایی چندین ساله در شهرک به وجود آمده .
و... اگر فرد یا افرادی جواب سئوالات را میداند به من کمک کند تا جواب سئوال خود را پیدا نمایم .البته منظور من فقط در ارتباط با محل زندگی مان لاکانشهر رشت است . 
واگر سئوالات را قانع کننده می دانند بفرمایند تا تصمیمی گرفته شود.

نویسنده : سید رضا علوی

سید رضا علوی بازدید : 94 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

متاسفانه با وجود توصیه ها و تذکرات فراوان در مورد عدم نگارش نظرات توهین آمیز به فرد یا افراد ساکن در شهرک شاهد چنین نوشته هایی در برخی پستها بوده ایم. که متاسفانه نمی دانم صاحبان اینگونه نوشته ها چه اهدافی را دنبال می کنند. اگه صفحه نظر خواهی را باز گذاشتیم.به این دلیل بوده که به اسقلال رای و درک و فهم ساکنین شهرک اعتقاد و اعتماد داریم. و نظرها را بر مبناء نوع دوستی و مشارکت در سازندگی اجتماعی می دانیم. اما متاسفانه افرادی با مخفی شدن در پشت عناوینی مختلف و با هدف تخریب اشخاص مسئول و مدیر شهرک همه را به یک چوب رانده. و به نظر می رسد تنها قصد ایشان تشویش اذهان عمومی می باشد.

تخریب و ترور شخصیت افراد به هر دلیل نه خدا پسندانه است ونه شایسته عرف و شرع. اگر حرفی دارید همچون سایر دوستان شهرکی می توانید مقالات و نظرات خودتان را با راعایت اصول اخلاقی در این وبگاه درج نمائید.

به دوستان محترم و عزیزی که مورد نقد قرار می گیرند هر چند ممکن است غیر منصفانه باشد نیز توصیه می کنم کمی مهربانتر باشند و همه این نوشته ها را به گردن من حقیر نندازند. شرط تعادل اخلاقی و حتی اجتماعی این است که در جواب توهین از طرف یک فرد معلولحال در همان فضایی که وی به نشر اکاذیب پرداخته. موضوع حلاجی و پاسخ درستی به وی داده شود تا در محضر مشاهده کنندگان نظرات حق و باطل یقین شود. چنانچه در مورد حقیر نیز از این نظرها بسیار درج گردیده ولی سعی کردم به حرمت آزادی بیان نقدها باشد تا دیگران قضاوت کنند.

دور از منطق و اخلاق است که نظر یک شخص بی هویت را بزرگ نمایی نمائیم و با انتشار آن قصد مظلوم نمایی نموده و کل ارزش این وبلاگ و نویسندگانش را زیر سوال ببریم. بهتر بود این مطلب به محض مشاهده به مدیر وبلاگ اعلام می شد. تا از آن به عنوان حربه ایی جهت بهم ریختن افکار خادمان صدیق این جامعه کوچکمان استفاده نشود. نتیجه ایی که شاید نگارنده نیز در پی آن بوده و بدین وسیله با این کارها او به اهدافش که همانا بهم زدن این اجتماع است رسیده.

لاجرم این جانب به خاطر جلو گیری از اینگونه اتفاقات علی رغم میل باطنی اعم مجبورم صفحه نظرات را با کسب اجازه از مدیر وبلاگ درج نمایم. تا در آینده شاهد توهین و بی حرمتی به کسی نباشیم.

با پوزش از همه کسانی که ممکن است پاره ایی نظرات آزرده خاطرشان کرده باشد.

 

سید رضا علوی بازدید : 93 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

بسمه تعالی

شهرک ما علی رغم اینکه چندین مشکل دیرینه دارد ولی دارای امتیازات و استعدادهای باالقوه ای نیزمی باشد که به پاره ای از آنها اشاره می کنم (البته همه شما سروران گرامی از آن مطلع هستید) :
از اینکه شهرکی داریم محصور ومستقل که در اختیار خودمان است.
از اینکه شهرکی داریم دارای چارت نگهبانی و بازرسی که میتواند با کمی تجهیز شدن ، امنیت و آرامش را بطور مطلوب برایمان تامین نماید .
از اینکه فضای سبز مستقلی داریم ومی توانیم به دلخواه خودمان به بهترین شکل ممکن آنرا تغییر دهیم و زیبا سازی نماییم .
از اینکه آب آشامیدن مستقل داریم و می توانیم با مختصر هزینه کیفیت آنرا به حد مطلوب برسانیم .
از اینکه شهرک وسیعی داریم (با وسعت 17 هکتار) که می توانیم امکانات ورزش همگانی و دوچرخه سواری برای بانوان و ... وبا اندک هزینه محیطی بسیار شاد و سالم برای خانواده هایمان داشته باشیم .
از اینکه می توانیم مجتمع فرهنگی که دارای کتابخانه بزرگ و مجهز ، همراه با کلاس های مختلف آموزشی داشته باشیم .
از اینکه می توانیم مراکز تجاری پیش بینی شده ، سالن اجتماعات برای مراسم های مختلف ، ......... داشته باشیم. 
واقعا" حیف نیست با ندانم کاری و عقده گشایی بعضی ها این داشته ها و استعدادها از دست بدهیم!!
سرانجام روند کنونی چه خواهد شد؟ چنانچه پمپهای آب به سرنوشت پمپهای لجن کش دچار شوند و آب شهرک قطع و یا دستکم جیره بندی شود چه روی خواهد داد؟
اگر نا امنی ها افزایش یابد و مسائلی که نباید اتفاق بیافتد روی دهد چه خواهیم کرد؟
همین حالا در روز روشن اگر اتفاقی در داخل شهرک بیافتد و مزاحمتی برای یکی از شهروندان ما ایجاد شود مامور و نگهبانی نداریم که سر حادثه حاضر باشد!( صبح ها فقط یک نگهبان داریم!) همه این اتفاقاتی که گفتم هر لحظه ممکن است روی دهد و اصلا" دوراز انتظارنیست.

بنظر شما راهکار چیست؟ چه باید کرد؟ آیا نباید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد؟ بنظر شما علاج واقعه چیست؟ آیا واقعا" بیش از 90 درصد مردم نسبت به محیط زندگیشان تا این اندازه بی تفاوتند که این حداقل شارژ را نیز پرداخت نمی کنند؟ و نسبت به مجامع و تصمیم گیری ها بی تفاوتند؟
بنظر من خیر، بلکه برعکس بیش از 90 درصد مردم دلسوز شهرک و محیط زندگی خود هستند ولی بدرستی اطلاع رسانی نشدندو با وضعیت شهرک آشنا نیستند مطمئنا" اگر از وضعیت ومشکلات شهرک و امکانات و استعدادهای بالقوه آن آشنا ومطلع شوند وارد عمل خواهند شد بطوریکه مجامع در همان مرحله اول رسمیت خواهد یافت. اگر چنین شرایطی مهیا شود , اولا" هیات مدیره ای مقتدر و اصلح انتخاب خواهد شد ثانیا" هیات مدیره منتخب دارای پشتوانه مردمی خواهد بود و می تواند در کارهایش موفق باشد. تا زمانیکه هیات مدیره پایگاه مردمی نداشته باشد بهیچ وجه اقدامات قهرآمیز برای مشارکت و جذب شارژها کارساز نخواهد بود . در هر جامعه ای (خصوصا" جامعه ما )98 درصد مردم اگر توجیه باشند در همه مسائل مشارکت خواهند نمود شاید 2 الی 3 درصد نیاز به قوه قهریه داشته باشند .
متاسفانه از دیر باز وجود 2 الی 3 نفر که برای همه شناخته شده اند با ایجاد هوچی گری و شارلاتان بازی عنان و سکان هیات مدیره را بدست گرفتند و به بدترین نحو مدیریت می کردند و هر گونه که خواستند عمل نمودند و بسیاری از فرصتها را از شهرک گرفتند به عبارتی فرصت سوزی کردند . زمانی که شهرک ساز در شهرک حضور داشت می توانستیم مجبورش کنیم 1- معضل آب گرفتگی که ماحصل عملکرد نادرست خودش بود 2- وضعیت آب شرب و فاضلاب شهرک 3- ساخت مراکز تجاری 4- محصور کردن شهرک را حل وفصل نمایدنکردیم ولی افسوس که شهرک توسط همین افراد به روزمره گی گذشت وبا هزاران افسوس که همین افراد با لابی کردن و جمع کردن تعداد معدودی از شهروندان ( که اکثر آنها بدهی بالای شارژ دارند ) در مجامع حضور می یابند واز عدم حضور حد اکثری مردم سو استفاده کرده و وارد هیات مدیره می شوند و به پشتوانه همین تعداد محدود هر کاری دوست داشته باشند انجام می دهند و هیچ توجهی به اساسنامه ؛ شورای ساکنین ؛ بازرسین ؛ نظر سایر اعضاء هیات مدیره ؛ نمی کنند و به هیچکس هم پاسخگو نیستند.

بنظر اینجانب عاجل ترین عمل برای برون رفت از وضعیت کنونی شهرک این است که ازاین افراد نا کارآمد و مخرب خواسته شود حداقل بمدت یکسال از عضویت در هیات مدیره و حاشیه سازی ها بدور باشند تا در سایه آرامش حاصله فضا برای حضور افراد ذی نفوذ و دلسوز و با سابقه در شهرک فراهم شود . 
از همه شما سروران گرامی درخواست می کنم دلسوزانه اظهار نظر نموده و راهکار ارائه نمایید .

مسعود تکمر

سید رضا علوی بازدید : 119 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

سالهاست که جنگ قدرت جهت رسیدن به هیچ و پوچ در شهرک ما در جریان است . شاید هم چیزهایی هست که ما نمی دانیم . هرچند که عده ایی به ذن خود خواسته یا ناخواسته در هر دوره ایی با شعار قانون یا مردم از آب گل آلود به نفع خود بهره می برند. و بیچاره مردم که در این بازیها تنها عروسک خیمه شب بازی هستند و برای رسیدن به اهداف فقط و فقط به رای شان نیاز است. پس از پوست اندازیهای چند ساله خوشحال شدیم که با تلاش و کوشش جمعی ودرک موقعیت حساس اجتماعی مان تعدادی انسان شریف با احساس مسئولیت از سرنوشت شهرک بسیاری از امتیازات اقتصادی و اجتماعی خود را کنار گذاشته تا با تدبیر و همگرایی و عقل جمعی مسائل و مشکلات شهرک را بدون هیچ چشم داشتی بررسی و رفع نمایند. اما متاسفانه افراد دیگری نیز هستند. که فقط به آمال و آرزوهای خود جهت مقاصد خاصی می اندیشند. افرادی که کاری به درایت خلوص نیت یا صداقت ندارند. و کلا با هر پدیده ایی که باب میلشان نباشد مخالفن . و با وجود حضور در مرکز قدرت به علت نداشتن تسلط لازم برای رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ ابزاری برای خسته کردن و بی انگیزه کردن افراد شایسته دریغ نمی ورزند. و متاسفانه اینگونه افراد که زبان چرب و نرمی هم دارند و در شهرک لابی های خاصی نیز برای حمایت افراد ساده دل ایجاد می کنند. تمام سعی خود را می کنند. با قانونی جلوه دادن خواسته های خود اذهان عمومی را متوجه خود سازند تا رای لازم را کسب نمایند.

راز موفقیت ایشان متاسفانه در استفاده از احساسات  مردم و فریب دادن برخی از مالکین و ساکنین با لفاظی ها و نامه نگاریهای بی حد و مرز است.

متاسفانه با این اعمال شاهد دلسردی و بی انگیزگی بهترین فرزندان این شهرک جهت خدمت به مردم بوده و هستیم. و کار را به جایی کشانده اند. که هیئت مدیره کارآ و دلسوز منتخب مردم. با همه تلاش پیگیر و شبانه روزی خود به خاطر سنگ اندازیها و بی حرمتی های ایشان مجبور به استعفا شوند.

که البته مردم نیز در انجام اعمال ایشان بی تقصیر نیستند. چون با انتخاب خود در مجمع عمومی در واقع فرصتی را برای بروز چنین افرادی فراهم کرده اند.

مطمعنا با وجود چنین افراد انارشیستی شهرک هیچوقت رنگ آرامش و امنیت را به خود نخواهد دید و باز متاسفانه باید اعلام نمایم . علی رغم خواسته قلبی ام شاهد انتخابات جدیدی در 45 روز آینده خواهیم بود. که به جز اتلاف وقت وهزینه برای مردم هیچ سود دیگری ندارد.

راه دیگر البته آن است سر در لاک خود فرو بریم تا هر آنچه می خواهد بشود و سرمایه ما و فرزندان مان اندک اندک به تاراج رود. ویا جای دیگری را برای سکونت برگزینیم. چون این تن بیمار را دیگر یارای نبردی برای هیچ نیست. خدا حافظ لاکانشهر.....................

سید رضا علوی بازدید : 188 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (1)

برای ایجاد نگرشی زیبا شناسانه و احترام به طبیعت و محیط زیست برای دومین سال تعدادی از بانوان جوانان و نوجوانان شهرک در اقدامی زیبا در روز چهارشنبه باوجود بارش باران همت به جمع آوری زبالهای سطح شهرک کردند. چنین اقداماتی به خاطر ایجاد روحیه همکاری در بین همه احاد جامعه بسیار خوب و پسندیده است اما به علت اطلاع رسانی محدود تعداد شرکت کنندگان اندک بوده و به علت تاریک شدن هوا کار ناتمام ماند. بسیاری تقاضای اطلاع رسانی بیشتر را داشتند تا با یک برنامه ریزی منسجم افراد بیشتری به جمع فعالان بپیوندند. چنین حرکتهایی لزوما با برنامه ریزی و مدیریت درست موجب همگرایی و ایجاد دوستی و مودت بیشتر خواهد شد.

در برنامه های آینده منتظر حضور گرم همه شما طبیعت دوستان عزیز هستیم.

سید رضا علوی بازدید : 64 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

مروری کوتاه برسابقه کتابخانه شهرک

پاسداشت ارزشهای یک جامعه ولو جامعه کوچک ما لاکانشهروارج نهادن به تلاش انسانهای وارسته ودلسوزی که در گذشته هرچند اندک تلاش خود را برای ارتقاع ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی . ورزشی .هنری این جامعه ما انجام دادند وبرحسب وظیفه برای حفظ جایگاه ایشان و احترام به گذشتگان لازم است ضمن حفظ تاریخ مان از آنان به میزان وسع خود تشکرنمائیم.

به قول معروف دیگران کاشتند و ما خوردیم ما بکاریمو دیگران بخورند.

آنگونه که از شواهد و قرائن برمی آید و تا جایی که بنده جستجو کردم کتابخانه شهرک به درخواست

جمعی از بانوان فرهیخته شهرک به نامهای.سرکار خانم تهمتن.سرکار خانم صومی.سرکار خانم بوذری.سرکار خانم علیاری. سرکار خانم وسایلی. سرکار خانم ضیا بری وسرکارخانم اصفهانی

  در زمان مدیریت جناب آقای پورعیسی در تاریخ بیست و ششم تیرماه هشتاد وچهار که توسط

سرکار خانم تهمتن (داور هئیت مدیره) معرفی شده بودند در محل دفتر هئیت مدیره شهرک تشکیل گردید. در این جلسه آقای پورعیسی پیشنهاد کردند که کمیته ای فرهنگی در شهرک دایر گردد.

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 1,309
  • بازدید کلی : 47,282