loading...
مجتمع مسکونی لاکانشهر
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یک اتفاق جدید در روز سه شنبه آخر سال 0 297 farhad
موضوع بارکد و صدور کارت تردد 0 186 farhad
دریافت شارژ در بهمن و اسفند 91 بی سابقه بوده 0 162 farhad
روابط عمومی ارباب حلقه ها 0 131 farhad
چرا نشریه داخلی مجتمع دیگر منتشر نمی شود 0 121 farhad
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 0 150 takmar
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 158 alavi_47
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 167 alavi_47
'گزارش هفتگی عملکردکمیته فنی مهندسی 0 250 takmar
وظایف بخش شورای حل اختلاف وادارت وشرکتها 0 126 alavi_47
وظایف بخش پرونده های حقوقی وکیفری در دادگاه ها 0 132 alavi_47
وظایف بخش قرارداد ها وقوانین 0 123 alavi_47
آشنایی با ابزار آلات باغبانی 0 397 farhad
گلخانه های خانگی 0 139 farhad
نقش فضاي سبز مجتمع هاي مسكوني درارتقاء سطح تعاملات اجتماعي ساكنين 0 184 farhad
شرح وظایف کمیسیـون امـور بانـوان 0 197 farhad
مباحثی در مورد روابط عمومی 0 160 farhad
تشکیلات کمیته روابط عمومی 0 117 alavi_47
داوطلبان علاقمند به شرکت در کمیته انتظامات 2 192 farhad
یک طرح پیشنهادی برای کمیته انتظامات 2 237 farhad
alavi_47 بازدید : 167 شنبه 31 خرداد 1393 نظرات (2)

باسمه تعالی

بدهکاران بزرگ شارژ

با سلام واحترام خدمت همشهریان ارجمند

پرونده بدهکاران شارژ لاکانشهر شبیه است به بدهکاران بزرگ سیستم بانکی کشور ، همچنان که اخیراً اسامی تعدادی از آنان در رسانه ها انتشار یافت ، پیشنهاد می شود هیأت مدیره نیز اسامی بدهکاران شارژ لاکانشهر را اعلام نماید خصوصاً دانه درشت ها را .

همچنان که مستحضر می باشید(ازطریق پرده نصب شده در ورودی شهرک) نوبت سوم مجمع عمومی عادی سالانه روز بیست تیر برگزار می گردد .(نوبت اول 23 خرداد بود و نوبت دوم چهارم تیر می باشد) یکی از دستورات جلسه، ارائه وتصویب بودجه سال 93 با "اولویت افزایش شارژ" می باشد . با افزایش هزینه ها و تورم موجود، افزایش شارژ اجتناب ناپذیر است وباید انجام شود . ولی همچنان که در اول متن مشاهده فرمودید، موضوعی که مورد نظر است،" افراد بدهکار شارژ هستند" با افزایش شارژ، رقم بدهی کل احتمالا به ارقام چند صد میلیونی نزدیک شود. (البته مرجع ارائه آمار هیأت مدیره است وامیدوارم در مجمع رقم دقیق بدهی بدهکاران وحتی اسامی را اعلام نمایند.) با هر مرحله افزایش شارژ همان مالکینی که همیشه شارژ را پرداخت می نمودند بازهم شارژ جدید را به موقع پرداخت می نمایند، ولی متأسفانه رقم بدهی بدهکاران بزرگتر می شود . وچون هیچ برخورد بازدارنده ای با آنان انجام نمی شود ، انگار نه انگا، و می گویند چون ما خواستیم مثلا علف باغچه ما را کوتاه کنید ولی انجام ندادید پس شارژ نمی دهیم.و مانند اینها..، انگار در این روزگار کسی بدون دریافت وجه، خدماتی ارائه می نماید ، ویا اینکه کارگر و نگهبان نباید حقوق دریافت نمایند و زندگی کنند، وشهرک با وجود داشتن پتانسیل های خوب برای پیشرفت، بجای پیشرفت به درجا زدن گرفتار گردد.ویا اینکه چرا باید هزینه ارائه خدمات به افراد بدهکار را افراد دیگری که همیشه شارژ خود را پرداخت می نمایند، پرداخت کنند.و...

نظر تعدادی از ساکنین این است که باید این وضعیت پایان پیدا کند، و هیأت مدیره طبق ماده ده قانون تملک آپارتمان اقدامات باز دارنده ای انجام دهد.

بدین منظور برای همکاری وکمک به هیأت مدیره ، طرحی تدوین شده و انشاء الله اگر شرایط آماده شد در مجمع پیشنهاد خواهد شد و درصورت تصویب اجراء گردد.البته قبلا تعداد زیادی از ساکنین بصورت کتبی از هیأت مدیره خواسته بودند ، طبق ماده ده قانون تملک آپارتمان ویا هر قانون رسمی ویا داخلی دیگر با بدهکاران شارژ برخورد انجام دهد،  حتما هیأت مدیره در این رابطه اقداماتی انجام داده است ودر گزارش خود، به مجمع ارائه خواهد داد.

در این طرح بجای اینکه هیأت مدیره منتظر بماند تا مالکین برای پرداخت شارژ به دفتر مراجعه کنند، خود به مردم مراجعه می کند تا شارژ را دریافت نماید . همچنین اگر کسی شارژ را پرداخت ننمود علاوه بر جریمه در هر ماه، طبق قانون تملک آپارتمان بصورت قانونی برق واحد وی قطع خواهد شد.واگر هیأت مدیره طرح را اجراء ننمود برای آن نیز فکر شده است.و...

 

البته حتما طرح های دیگری نیز برای دریافت بدهی های شارژ وجلوگیری از تکرار آن ، مد نظر دیگر عزیزان است، که امیدوارم با مطرح وتصویب نمودن آن،  بتوان به کمک هیأت مدیره رفت و برای همیشه این مشکل را حل نمود.با تشکر- ر-ع- 31/03/93   

alavi_47 بازدید : 95 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

باسمه تعالی

با سلام واحترام خدمت  همشهریان ارجمند در مجتمع مسکونی لاکانشهر؛ 

شنیده اید که خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج. 

به نظر من لاکانشهر از اول بصورت کدخدامنشی اداره شده است.نه بر اساس اصول و قوانین .

همین امر باعث شده که خیلی ها هزینه های مشترک(شارژ) را پرداخت نکنند.

هر مستأجر ومالکی برای اسکان توسط هر واسطه ای برای خود بیاید وبرای خود برود.

هر مالکی بدون هماهنگی وبه هر شکلی واحد مسکونی ویا حتی نمای بیرونی ملک خود را تغییر دهد.

هیچ درآمدی به غیر از شارژ برای اداره مجتمع وجود نداشته باشد.

هیچ قانونی؛ از تملک آپارتمان گرفته تا اساسنامه، در آن اجرا ویا پیگیری نشود.

مشکل عدم محصور بودن مجتمع هنوز وجود دارد.

مشکل عدم وجود آب سالم حل نشود.

و... دیگرمواردی که همه می دانند.

در گذشته نزدیک خیلی از هزینه ها مانند همه کارهای تأسیساتی مجتمع(آب-فاضلاب -برق) و هزینه برق معابر و تأسیسات بر عهده شرکت سازنده بود.وبه همین علت  اندک پول شارژ  همان حد خیلی پائین خدمات دهی را پوشش می داد.

ولی اکنون  مجتمع کاملا خودگردان است وهزینه ها هم که چندین برابر شده ، لذا دیگر درآمد ها موجود جواب هزینه ها را نمی دهد.

می خواهم یک موضوع را نتیجه گیری نمایم که خیلی مهم است وآن تغییر ساختار است .(یعنی تغییر همه اجزا وبخش های مدیریت مجتمع ، قوانین و البته تغییر در نگرش وفرهنگ شهر نشینی ما مردم در لاکانشهر)

یعنی اجرای دقیق قوانین.

یعنی اگر کسی شارژ خود را نپردازد حس نماید که دیگر نمی تواند در مجتمع زندگی نماید.

یعنی هرگونه ورود وخروج مالک ویا مستأجر برای اسکان  با اجازه وپرداخت عوارض مربوطه به اداره کنندگان صورت بگیرد.

یعنی انجام تعمیرات با اجازه وپرداخت عوارض به اداره کنندگان مجتمع انجام شود.

یعنی تردد داخل مجتمع توسط نگهبانی کاملا کنترل شود.

یعنی آب سالم ومطمئنی داشته باشیم.

یعنی دیگر مشکل آب گرفتگی نداشته باشیم.

یعنی مجتمع کاملا محصور شود.

یعنی مجتمع منبع درآمدی غیر از شارژ داشته باشد.

یعنی درآمدها نه تنها هزینه ها را پوشش می دهد بلکه بتوان دیگر کارهای عمرانی وخدماتی را برای بالا بردن سطح زندگی و زیبا سازی مجتمع را انجام داد.

و....

واین تغییر ساختار را باید ما مالکین وساکنین بخواهیم.

دوسال قبل تغییر ساختار در روش مدیریت مجتمع را مردم خواستند وانجام گرفت وبه شکر خدا تا هم اکنون ادامه دارد .

ولی مانند طرح هدفمند کردن پرداخت  یارانه ها ،  تغییر روش مدیریت فقط یک بند از طرح تغییر ساختار است.

بند بعدی تغییر اساس نامه و نوشتن آئین نامه ها است.

بند بعدی اجرای دقیق اساس نامه و آئین نامه ها است.

بند بعدی ثبت قانونی مجتمع است.

بند بعدی ایجاد درآمد است.

و... تا آخر

اگر همه تغییرات ساختار به نوبت انجام نشود اتفاقی که هم اکنون شاهد آن هستیم اتفاق می افتد. یعنی هیأت مدیره تقریبا قوی خواهیم داشت ولی نقدینگی و قدرت برای انجام حتی هزینه های اولیه حقوق ودستمزد (جاری) وجود ندارد چه برسد به هزینه های عمرانی .

وجود یک هیأت مدیره بسیار قوی وکاردان و مدیر ومدبر ومتعهد و مردمی بند اولیه تغییرات بود که این مورد باید ادامه داشته باشد ومردم باید دقت نمایند که چنین افرادی را انتخاب نمایند و خدای ناکرده به عقب برنگرند و از انتخاب افراد خودسر وبی قانون و... خود داری نمایند.

لاکانشهر در حاشیه شهر احداث شده است و حاشیه شهر شرایط خاص خود را دارد که نمی خواهم  به آن بپردازم و همه شرایط موجود را می بینند و از آن مطلع هستند .

اگر می خواهیم مانند شرایط حاشیه نشینی زندگی نمائیم پس می توانیم شرایط موجود خود را ادامه دهیم ؛یعنی تغییر ساختار انجام ندهیم.

ولی اگر می خواهیم در لاکانشهر زندگی نمائیم پس باید مراحل تغییر ساختار را به انجام برسانیم در غیر این صورت حتی با انتخاب قوی ترین افراد به عنوان اعضاء هیأت مدیره در جائی خواهیم بود که هم اکنون هستیم. با تشکر-برادر کوچک شما-علوی.92/09/12

  

سید رضا علوی بازدید : 85 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)

از همه دوستان وعلاقمندان به فعالیتهای خبرنگاری ومطبوعاتی در شهرک درخواست می کنم برای درج مطالب ونظرات خود در وبلاگ لاکانشهر با ما همکاری نمایند. اگر مطلب وعکس جالبی در مورد شهرک وفعالیتهای آن دارید با موبایل خودتان عکس بگیرید ولطفا به اشتراک بگذارید. با عضویت در انجمن سایت می توانید مدیر صفحه مربوط به خود باشید. عکسها ومطالب خود در مورد نقاط ضعف وقوت شهرک را برای ما ارسال نمائید تا با نام خودتان درج گردد.. شهرک برای آبادانی ومکانی سالم برای زندگی نیاز به همراهی ما دارد. با تشکر

سید رضا علوی بازدید : 93 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

چند روز قبل دعوت نامه ایی از دفتر هیئت مدیره جهت حضور در جلسه ایی دستم رسید. بنا به دعوت میبایستی ساعت 18 روز یکشنبه 28 اریبهشت در دفتر هیئت مدیره حضور می داشتم. عموما سعی می کنم سرساعت سر قرار ها وجاهایی که دعوت می شوم باشم. اما به علت مشغله ایی تا جنبیدم 18.15 دقیقه در دفتر بودم. یک نفر از بازرسین ویک نفر از اعضاء هیئت مدیره وچند تن از مدعوین نیز حضور داشتند.طبق معمول علی آقا با یک استکان چای خوشمزه به استقبالم آمد. تا آمدن بقیه دوستان که جمعا 15 نفری می شدند تا 6.45 ادامه داشت. اما جلسه ساعت 18.30 با صحبت خانم دکتر جودی شروع شد. عموما چنین جلساتی دستور کار دارد وچه بهتر که دستور کار در دعوتنامه ها درج شود تا کسی که دعوت می شود تکلیفش معلوم باشد وبا ذهنیت آماده ایی در جلسه حضور یابد. خانم دکتر جودی که در این جلسه بیشتر سمت منشی را داشتند برای مدعوین زمان تعیین می کردند واسم می نوشتند. بعضی از دوستان به سبب مسئولیتشان انتظار داشتند در جلسه زمان خاصی به ایشان داده شود تا در هر لحظه که مناسب می دانند به سوالات حضار پاسخ دهند اما خانم جودی خوب از عهده کنترل افراد بر آمدند. در ابتدای ورودم به جلسه جناب آقای علیپور یکی از اعضای مدعو سیاهه ایی را که متنی در اعتراض به عدم پرداخت شارژ توسط بعضی از ساکنین بود به بنده داد ند تا من نیز امضاء نمایم.

متاسفانه پس از گذشت 20 واندی سال از تجربه مدیریت مجتمع مسکونی لاکانشهر هنوز راهکار منطقی ومنظمی وجود ندارد وبا ورود هر مدیریت جدید نقطه از آغاز شروع می شود. در دوران مدیریت مشارکتی با پیگیری وتماس مکرر اعضا هیئت مدیره مشارکتی بویژه جناب آقای اریس وجناب آقای رحیمی عزیز بسیاری اقدام به پرداخت شارژهای معوقه کردند. اما باز با تغییر مدیرت عده ایی به دلایل واهی از دادن شارژ حتی چندین ساله تمرد می کنند. چون متاسفانه سازو کار قانونی برای دریافت مطالبات به حق شهروندانی که سهم خود را در قبال هزینه های شهرک می پردازند ندارد.. تا کنون ادعا ی بعضی از افراد در شهرک به غیر قانونی بودن هیات مدیره دوره های گذشته بوده اما اکنون که هیئت مدیره قانونی ورسمیست دیگر چه مشکلی با او دارند. البته ناگفته نماند که هیئت مدیره محترم فعلی لازم است در مدت پنج ماهی که در راس کار بودند گزارشی از عملکرد مالی وکارهایی که انجام داده شده را در معرض دید عموم قرار دهد تا اعتماد بیشتری از طرف ساکنین ایجاد شود..

به نظرم هر بحث وگفتگویی در رابطه با دریافت شارژ از آن عده که تعمدا شارژرا پرداخت نمی کنند بی فایده است هیئت مدیره فعلی با توجه به افزایش هزینه ها وقانونی بودن خود شان لازم است از مجاری قانونی اقدام به دریافت نمایند. وبرای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی لازم است راهکاری جدیدی در نظر گرفته شود تا حتی با تغییر مدیریت شهرک یک قانون لازم اجرا باشد . همانند آنچه در مورد قبوض مختلف برق وگاز وتلفن صورت می گیرد.. وگرنه انجام هر شیوه دیگری موقت وبا تغییر مدیریت بی سرانجام خواهد بود.

افزایش شارژ نیاز به برگزاری مجمع می باشد که خود هزینه های بسیاری دارد. . با توسل به تصویب اساسنامه ایی جدید ومنطقی ودرج افزایش چند درصدی سالانه شارژ در مواد قانون اساسنامه آن را برای همگی لازم اجرا می نماید.

alavi_47 بازدید : 96 شنبه 20 اردیبهشت 1393 نظرات (8)

باسمه تعالی

با سلام واحترام خدمت همشهریان عزیز 

با توجه به اینکه  حدود شش ماه از مدت حضور هیأت مدیره جدید می گذرد و هنوز هیچ گزارش عملکردی ارائه نداده اند، نیاز دیدم  از ساکنین شهرک بخواهم یک ارزیابی از عملکرد هیأت مدیره داشته باشند. اگر یادتان باشد در روز مجمع عمومی "گروه انتلافی خدمتگزاران قانونگرا،مسئول وپاسخگو " که همین اعضاء محترم هیأت مدیره حاضر می باشند، یک برگه تبلیغاتی توزیع نمودند و چهار مورد از مشکلات موجود در شهرک را  جهت رفع آنها در تبلیغات خود ذکر نمودند .حال می خواهم در ارتباط با پیشرفت کار در همان چهار مورد را مورد ارزیابی قرار دهم و از همشهریان ارجمند سئوال نمایم به نظر شما به هر کدام از چهار مورد اعلام شده چه نمره ای از صفر تا صد می دهند . واگر هم هر  نظر  ، پیشنهاد-انتقاد و یا تشکری نسبت به عملکرد هیأت مدیره دارند می توانند در بخش نظرات مطرح فرمایند.با تشکر-علوی-93/02/20

موارد نظر سنجی

1-تهیه،تدوین و تصویب اساسنامه با بهره گیری از اساتید مجرب بر اساس قانون تملک آپارتمانها و قانون جاریه جمهوری اسلامی ایران.

2-پیگیری تعهدات شرکت سازنده شهرک جهت تحقق مطالبات به حق ساکنین.

3-پیگیری جهت تأمین آب آشامیدنی سالم

4-همکاری در ایجاد تشکلهای مردم نهاد از جمله شورای ساکنین بمنظور استفاده از توان فکری تمام شهروندان.

 

سید رضا علوی بازدید : 66 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (1)
یک سال از عمر گرانبها وبدون بازگشت مان با فرازو نشیبهای فراوان گذشت . واما بلاخره کشتی خسته شهرک از دریای طوفانی کشمکشهای پوشالی بسیاری از دوستان که خود را وکیل بلا منازع شهرک ومردمش می دانستند رهایی یافت واندکی به آرامش رسید.بسیاری از دوستان گله وشکایت می کنند که چرا مطلبی نمی نویسی.چه بنویسم وچه بگویم که به تریپ قبای کسی برنخورد.خواستیم فرصتی به دوستان تازه انتخاب شده که الحق از انسانهای نیک روزگارند بدهیم که جایگاه شان راه پیدا کنند وحال که رسما وقانونا هیئت مدیره رسمی هستند در طول 2 سال آینده برنامه هایشان را به اجرا در آورند.شهرک در طول چند سال اخیرتنشهای زیادی را پشت سر گذاشته وامید وارم آرامش دوباره به شهرک برگردد.به گذشته که نگاه می کنم یعنی از اسفند سال گذشته تا امسال می بینم کارهای زیادی توسط دوستان خوبم صورت گرفته که جای بسیار تقدیرو تشکر دارد. واز ماندنی ترین خاطرات برای من در این سالها آشنایی با دوستان بزرگواری در شهرک خودمان بود که هیچگاه قبلا با حضور 18 ساله ام در شهرک موفق به ملاقات با آن عزیزان نبودم.کسانی که درهر جایی از این زمین خاکی باشند از آنان همواره به نیکی یاد خواهم کرد.واما سال گذشته هیئت مشارکت عمومی در اسفند ماه برنامه های ویژه ایی به مدد دوستان کمیته فرهنگی برگزار کردند که همچنان خاطرات شیرینش از ذهن ها پاک نشده . امید وارم امسال نیز دوستان عزیز هیئت مدیره ترتیبی اتخاذ نمایند که باکنترل ورود خروج افراد غریبه شرایط عمومی استفاده از فضای دوستانه شهرک در ایام نوروز بویژه شب چهارشنبه سوری برای ساکنین نا امن نباشد.در پایان از کلیه دوستان وعزیزانی که با صداقت بدون چشمداشتی به فکر آسایش و آرامش شهرک هستند تشکر می کنم.واما یک درخواست از جوانان وکسانی که دستی بر قلم دارند. لطفا مرا دراطلاع رسانی ودرج مطالب تان در وب سایت شهرک یاری نمائید. تا بتوانیم با تبادل افکار مان شرایطی خوب ودلپذیر در شهرک داشته باشیم.آرزوی من سلامتی وشادابی در سال جدید برای همه شما می باشد. و حتی دوستانی که تمایل دارند پیام تبریکی برای دیگران بگذارند در قسمت نظرات اعمال نمایند ومن در فرصتی آنها را در صفحه اول به نمایش می گذارم.
alavi_47 بازدید : 69 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)

گروه فرهنگی هنری لاکانشهر

دعوت می نماید

اجرای موسیقی زنده

به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم

نیازمند حضور یکایک شما عزیزان 

جهت حمایت از کودکان مبتلا 

به سرطان هستیم

پنج شنبه 2 آبان

ساعت 18 تا 20 

کتابخانه لاکانشهر

alavi_47 بازدید : 78 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

باسمه تعالی

 

25 مهر 1392

از ساعت 11 تا 19

دومین پنج شنبه بازار در لاکان شهر

 

((به مناسبت روز جهانی غذای سالم))

 

بار دیگر دستان هنرمند خود را به کار بگیرید و هنر خود را در پنج شنبه بازار ارایه نمایید.

زمینه های فعالیت :

.ارایه مواد غذایی سالم وبهداشتی

.صنایع دستی وخانگی

.فعالیتهای هنری وآموزشی

 

جهت اطلاع واسم نویسی به کتابخانه شهرک مراجعه نمایید.

برگزار کننده : کمیته فرهنگی لاکان شهر

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 1,299
  • بازدید کلی : 47,272