loading...
مجتمع مسکونی لاکانشهر
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
یک اتفاق جدید در روز سه شنبه آخر سال 0 298 farhad
موضوع بارکد و صدور کارت تردد 0 186 farhad
دریافت شارژ در بهمن و اسفند 91 بی سابقه بوده 0 163 farhad
روابط عمومی ارباب حلقه ها 0 131 farhad
چرا نشریه داخلی مجتمع دیگر منتشر نمی شود 0 121 farhad
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 0 150 takmar
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 159 alavi_47
گزارش هفتگی کمیته فنی مهندسی 1 167 alavi_47
'گزارش هفتگی عملکردکمیته فنی مهندسی 0 250 takmar
وظایف بخش شورای حل اختلاف وادارت وشرکتها 0 126 alavi_47
وظایف بخش پرونده های حقوقی وکیفری در دادگاه ها 0 133 alavi_47
وظایف بخش قرارداد ها وقوانین 0 124 alavi_47
آشنایی با ابزار آلات باغبانی 0 397 farhad
گلخانه های خانگی 0 139 farhad
نقش فضاي سبز مجتمع هاي مسكوني درارتقاء سطح تعاملات اجتماعي ساكنين 0 184 farhad
شرح وظایف کمیسیـون امـور بانـوان 0 197 farhad
مباحثی در مورد روابط عمومی 0 161 farhad
تشکیلات کمیته روابط عمومی 0 117 alavi_47
داوطلبان علاقمند به شرکت در کمیته انتظامات 2 193 farhad
یک طرح پیشنهادی برای کمیته انتظامات 2 237 farhad
سید رضا علوی بازدید : 98 یکشنبه 26 خرداد 1392 نظرات (0)

با وجود اینکه تنها 4 روز به روز انتخاب اساسنامه مانده هنوز اساسنامه جدید از زیر دست کمیته اساسنامه خارج نشده  بعید به نظر می رسد که در روز 31 خرداد به تصویب برسد. ضمن آنکه از امروز پرده های انتخابات هیئت مدیره برای مجامع سه گانه نصب خواهد گردید و شمارش معکوس برای مجمع سوم یعنی چهارم مردادماه  92 آغاز خواهد شد. وحال اینکه انتخابات با اساسنامه جدید ویا قدیم صورت گیرد. بستگی به نظر مجمع روز 31 خرداد دارد. یعنی تلاش 2 ساله کمیته اساسنامه وکسانی که برای تکمیل آن تلاش کردند حداقل 2 سال دیگر به تعویق می افتد. راه حل دیگر آن است که یک هفته تنفس اعلام شود تا اساسنامه اصلاحی نهایی شده و به سمع و نظر عموم برسد.

سید رضا علوی بازدید : 121 یکشنبه 19 خرداد 1392 نظرات (0)

پس از هفته ها انتظاربلآخره اولین پنجشنبه بازارلاکانشهر ساعت 11 صبح روز پنجشنبه 16 خرداد به همت کمیته فرهنگی برگزارگردید.

استقبال از اولین بازارشهرک بسیار گرم و پرهیجان بود والبته به نظرم بخشی از شلوغی به خاطرحضور مهمانان مقیم چند روزه تعطیلات خرداد بود که حال و هوای بازار را دوچندان کرد.

درابتدا موافقتها و مخالفتهای بسیاری در نوع برگزاری بازار از طرف ساکنین وجود داشت ولی به هر حال با هر کم و کاستی این بازارتا ساعت 9 شب به فعالیت خود ادامه داد.

گزارش کوتاهی از مسئولین وبازدید کنندگان بازار تهیه نمودم که به اسحضارمی رسانم.


سید رضا علوی بازدید : 64 چهارشنبه 15 خرداد 1392 نظرات (1)

  

 

 

 

 

 

 

 

 

با پايان يافتن امتحانات دانش‌آموزان، مدارس كشور تعطيل شده است و دانش‌آموزان براي 90 روز از قيدوبندهاي مدرسه رها شده‌اند. اگرچه اين رهايي در فصل تابستان براي دانش‌آموزان شيرين است اما معلوم نيست كه رهايي دانش‌آموزان به مدت طولاني تا چه حد به سود يا زيان آنهاست. چرا كه نمي‌توان مطمئن بود اين اوقات فراغت طولاني دانش‌آموزان به خوبي سپري و موجب رشد و توانمندسازي آنها شود. سازمان‌هاي مختلفي در كشور در تلاش هستند كه با برنامه‌هاي متنوع، اوقات فراغت تابستاني دانش‌آموزان را غني كنند. تشكيل اردوهاي گردشگري، تفريحي، علمي، برگزاري كلاس‌هاي فرهنگي، هنري، ديني، ورزشي، نمايش، نقد فيلم و تئاتر، تشكيل كلاس‌هاي آموزشي، بخصوص زبان انگليسي و كامپيوتر و... محورهاي اصلي برنامه‌هاي اين سازمان‌ها براي غني كردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است. اما در اين بين جاي اين سوال خالي است که چند درصد این فعالیتها و امکانات در شهرک ما موجود است؟ آيا امکانات موجود توانسته‌اند همه فرزندان شهرک را زير پوشش برنامه‌هاي خود قرار دهند؟ آيا برنامه‌هاي ارائه در جهت رشد تعالي علمي، فرهنگي، اجتماعي،  و هنري دانش‌آموزان بوده است؟ آيا اين برنامه‌ها موجب سرگرمی بچه ها و عدم تنشی وایجاد سرو صدا در ساعات استراحت شده است. متأسفانه از آنجايي كه هيچ نظارتی چه از نظر اولیا وچه مسئولین  براین موضوع صورت نمی گیرد هر سال شاهد تنشهایی بوده ایم. بسیاری از والدین متاسفانه به هر دلیل توجه ایی به خروج فرزندان خود در ساعات استراحت نمی نمایند و این موضوع باعث ایجاد سرو صدای مزاحمت برای ساکنین می گردد. جدای از آن غفلت از معاشرت فرزندانمان در ساعات یاد شده با افرادی که نمی شناسیم می تواند موجب صدمات فراوانی در آینده شود. از هیئت مدیره محترم شهرک انتظارداریم با درج ساعات بازی درتابلوهای اعلان یا زیر بلوکها این مهم را در ایام سال راهبری نمایند.

 

 

سید رضا علوی بازدید : 83 یکشنبه 05 خرداد 1392 نظرات (0)

 

روز چهارشنبه 92/3/1 به دعوت کمیته فرهنگی هنری همه اعضای کمیته های هفت گانه در سالن اجتماعات شهرک گرد هم آمدند تا درموردعملکرد چند ماه گذشته کمیته ها نشستی داشته باشند. حضور گرم و پر انرژی اعضاء کمیته ها نشان از علاقمندی ادامه کار کمیته ها داشت.هرچند در این جلسه کمیته فرهنگی به عنوان فعالترین و پراعضاء ترین کمیته ها شناخته شد. اما حقیقت مطلب این است که بسیاری از کمیته ها یا به دلیل ماهیت کاری و تعداد کم اعضا به صورت پروپاگاند مطرح نیستند. البته بطورنمونه کمیته تاسیسات ویا انتظامات ویا فضای سبز به صورت تبلیغاتی عمل نمی کنند بلکه تبلیغات شان کارهایست که برای حل مشکلات شهرک انجام می دهند. 

بسیاری از اعضاء کمیته ها معتقد بودند که عدم درج فعالیت کمیته ها وبرگزاری نامنظم جلسات ایشان فعالیتهای آنها را نزد ساکنین بی اثر می نمایاند.

در مجموع فعالیت کمیته ها خوب ارزیابی گردید و قرار شد در چند ماه باقی مانده که البته احتمالا بیش از شش ماه به خاطر انتخابات هیئت مدیره جدید به طول خواهد انجامید اعضا و مدیران کمیته ها فعالتر عمل نمایند.این چند ماه فرصت خوبی بود که عملکرد کمیته ها ارزیابی شود. هر کمیته ایی بهتر می داند که قوت و ضعفش در کجای کار است. وامیدواریم تشکل کمیته ها به صورت قانونمند وارد اساسنامه شهرک شود تا مردم انگیزه بیشتری جهت حضور درکمیته ها داشته باشند. و انشالله با اصلاح نواقص کار کمیته ها گامی محکمترجهت ارتقا وآبادانی شهرکمان برداریم.

سید رضا علوی بازدید : 267 دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 نظرات (2)

 

" بسمه تعالی "

 

 

اساسنامه شهرک مسکونی لاکانشهر

 

هر مجموعه ای جهت تداوم منسجم و رو به تکامل ، نیازمند قوانینی میباشد که اعضای آن مجموعه می بایست به آن پایبندبوده ، و در جهت نیل به اهداف جمعی در چارچوب آن رفتار نمایند. این اساسنامه به یاری خداوند بزرگ به منظور تعیین خط مشی اداره امور شهرک اعم از قسمتهای مشترک ، امور فرهنگی ،  اجتماعی ، خدماتی ، رفاهی ، مالی و حقوقی با استفاده از قانون تملک آپارتمانها  و آیین نامه های اجرایی آن به طور خاص و قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران بطور عام تدوین گردیده   و متضمن قواعد و مقرراتی است که مطابق آن امور شهرک اداره خواهد شد و برای کلیه مالکین و ساکنین از هر حیث الزامی و تعهدآور می باشد.

" فصل اول "

کلیات

مشخصات شهرک مسکونی :

ماده 1-  موضوع و نام : شهرک فوق الذکر بنام " شهرک مسکونی لاکانشهر که در این اساسنامه به اختصار " شهرک " نامیده می شود . این تشکیلات مطلقا" غیر انتفاعی بوده و از اجتماع مالکین واحدها و ساختمانهای تجاری  وغیر تجاری که بوسیله شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن که سپس با نام شرکت سرمایه گذاری پارس مسکن خزر در شهرک ادامه فعالیت داده است در زمینی به مساحت بیست و دوهکتارو شش هزار و سیصد متر مربع بنا شده ، تشکیل می گردد.

تبصره – مالکیت و سکونت در محدوده عمل شهرک مستلزم رعایت مقررات مندرج در این اساسنامه می باشد.

ماده 2 -  مکان شهرک : واقع در استان گیلان ، شهر رشت ،کیلومتر 6 بلوار پروفسور مجید سمیعی  (لاکان) می باشد.

ماده 3- اعتبار این اساسنامه از زمان ثبت نامحدود می باشد.

 

 

" فصل دوم "

اهداف :

اهداف شهرک عبارتند از : اعمال مدیریت بر محصور نگهداشتن ، حفظ امنیت ، نگهداری و حفاظت از مستحدثات شهرک ( ساختمانهای مربوط به قسمتهای مشترک ، خیابانها ، دیوارهای شهرک ، فضای سبز ، تاسیسات آب و برق و ......) حفاظت از قسمتهای اختصاصی و پاکیزه نگهداشتن شهرک ، نظارت بر ورود و خروج افراد غیر ساکن و وسائط نقلیه و دفاع از حقوق مالکین و ساکنین شهرک در برابر سازمانها و ادارات و شرکتهایی که تعهداتی نسبت به مالکین شهرک داشته و عمل نکرده اند و یا موجبات تضییع حقوق آنان گردیده اند.

" فصل سوم "

مشخصات زمین و ساختمانها:

ماده 4- مشخصات زمین : تعدادی از پلاکهای ثبتی که تا تاریخ تصویب اساسنامه وضع ثبتی آنها روشن شده و بخش مسکونی شهرک قسمتی از مساحت آن پلاکها را مشاعا" اشغال نموده عبارتست از فرعی مجزا شده از پلاک    اصلی بخش4 رشت ، روستای شیرود لاکان .

ماده 5- مشخصات ساختمانها : فهرست کامل آپارتمانها ، انباری ها ، پارکینگ های اختصاصی و سایر واحدهای ساختمانی موجود در محدوده عمل شهرک ، به منظور محاسبه پرداخت هزینه و حق رای مربوط به هر مالک ، مطابق صورت جداگانه ای است که ضمیمه این اساسنامه و جزء لاینفک آن به شمار می آید.

تبصره – در صورت افزایش ساختمانها و فضاهای عمومی ، تاسیسات و تجهیزاتی که مبتنی بر نیاز مبرم مالکین باشد ، با تصویب مجمع عمومی اضافه خواهد شد . و این تاسیسات و تجهیزات به ملحقات این اساسنامه با قید مشخصات کامل آنها افزوده می شود.

" فصل چهارم "

 تشکیلات و ارکان شهرک :

ماده 6- ارکان شهرک عبارتند از :

1-مجمع عمومی ( عادی – عادی بطور فوق العاده – فوق العاده )

2-هیات مدیره

3-خزانه دار

4- بازرسان

5- کارگروه های هفت گانه مشارکت عمومی

6- شورای ساکنین

 فصل پنجم "

   مجامع عمومی ، وظایف و اختیارات

ماده 7  - مجمع عمومی (عادی - عادی  به طور فوق العاده -  فوق العاده) عالیترین مقام تصمیم گیری در شهرک میباشد .

ماده 8- برای رسمیت یافتن جلسات مجامع عمومی حضور مالکین بامالکیت بیش از نصف مساحت تمام قسمتهای اختصاصی  یا نماینده آنان ضروری است.

ماده9 - مجمع عمومی عادییا عادی بطور فوق العاده با حضور (حداقل نصف + 1 ) مالکین یا نمایندگان تام الاختیار آنان رسمیت پیدا میکند و در صورت عدم حصول حد نصاب مذکور ،آگهی دعوت مجمع باید حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ جلسه ای که رسمیت نیافته با همان دستور قبلی منتشر شود ،  با حضور عده حاضر مجمع رسمیت خواهد یافت .

تبصره 1- مستاجرین و رهن کنندگان ساکن در بلوک ، با در دست داشتن سند اجاره و یا سند رهن و یا وکالت نامه معتبر می توانند از طرف مالک در جلسات مجمع عمومی شرکت نمایند و مجوز شرکت نامبردگان در مجمع قبلا" باید به تایید منشی جلسه رسیده باشد. اگر مالک یا نماینده قانونی وی در جلسه حضور یابند ، حق رای از مستاجر سلب می شود.

تبصره 2- در صورتیکه یک نفر مالک چند واحد مسکونی در شهرک باشد درصورت خالی بودن واحدها ، می تواند یک رای بابت ملک مسکونی خود و یک رای هم به نمایندگی از واحدهای خالی داشته باشد . در صورت سکونت مستاجر در واحدهای دیگر ، می بایست حق رای را به مستاجرین واگذار نماید.

ماده 10 - دعوت مجمع عمومی با قید دستور ، ساعت ، روز و محل تشکیل آن باید انجام گیرد. تاریخ و محل تشکیل مجامع عمومی میبایست حداقل 15 روز قبل از برگزاری طی فراخوان عمومی به اطلاع کلیه مالکین برسد.                            

 تبصره : در صورتیکه برگزاری انتخابات در دستور جلسه باشد ، این مدتمی تواند حداکثر تا  30روز افزایش یابد.       

ماده 11  - نشانی مالکین برای کلیه دعوت نامه ها همان محل اختصاصی مالکین در شهرک میباشد، مگر اینکه مالک نشانی دیگری را کتبا تعیین کرده باشد .

ماده 12 - تصمیمات مجمع عمومی عادی با اکثریت (نصف +1) آرای حاضرین در جلسه اتخاذ میشود   

ماده 13 –حضور توام مالک و نماینده تام الاختیار در مجمع عمومی ممنوع است. مدارکی که نمایندگان تام الاختیار حداقل 48 ساعت قبل از تشکیل جلسه مجمع عمومی( در صورت عدم برگزاری انتخابات )  باید به هیات مدیره ارائه دهند عبارت است از :

1- کارت شناسایی معتبر

2-    وکالت نامه برای شرکت در مجمع عمومی  که به امضای مالک یا مالکان رسیده باشد.

تبصره 1- در صورت عدم حضور مالک ، اخذ گواهی امضا ی محضری الزامی میباشد.                     تبصره 2- مالکین با دردست داشتن کارت شناسایی معتبر و تایید مالکیت آنها توسط بازرسانمیتوانند در مجمع عمومی حضور یابند.   

نمایندگان تام الاختیار باید سابقه 1 سال سکونت در شهرک را دارا باشند.         

ماده  14 - ملاک تشخیص تعداد شرکت کنندگان  در جلسه مجامع عمومی ورقه حضور و غیابی است که حاضران در بدو ورود به جلسه ، شخصا یا به نمایندگی از طرف مالک آنرا امضا و تحویل منشی  مجمع عمومی میدهند.

ماده 15  - در صورتیکه در جلسه مجمع عمومی ، به هر دلیل مذاکرات به اخذ تصمیم منتهی نشود جلسه به عنوان تنفس تعطیل میگردد و رئیس مجمع موظف است در همان نشست زمان و محل جلسه بعدی را که نباید بیش از یک هفته باشد اعلام نماید ( رعایت تشریفات دعوت مجدد الزامی نیست ) . جلسه بعدی ادامه جلسه قبل از تنفس است و هیات رئیسه همان خواهد بود مگر در صورت غیبت افراد مذکور که اشخاص دیگری جایگزین خواهند شد.

ماده 16  - داوطلبین عضویت در هیات مدیره ، خزانه دار و بازرسان باید از بین مالکین ساکن و دارای  حداقل 1 سال سابقه  سکونت در شهرک بوده و هیچگونه بدهی به هیات مدیره نداشته باشند  .

تبصره 1- مالکین در صورت تمایل می توانند با در دست داشتن معرفی نامه کتبی ، ضمن حضور در کمیته اجرائی انتخابات ، همسر خود را بعنوان داوطلب عضویت در ارکان شهرک معرفی ، و اختیارات مالکانه خود را به وی تفویض نمایند.

تبصره 2- بخش های 1 و 2 ماده 97 )  بخش مدیر اجرایی این اساسنامه ) شامل داوطلبین فوق الذکر نیز می گردد.

ماده  17 - در صورتی که مالک قسمت اختصاصی شخص حقوقی باشد میبایست معرفی نامه رسمی نماینده خود را یک هفته قبل از تشکیل مجمع عمومی از نهاد مربوطه به هیات مدیره ارائه دهد .

ماده  18 - هر فرد  می تواند علاوه بر رای خود یک رای به نمایندگی داشته باشد.

ماده 19 - هر گاه چند نفر مالک یک قسمت اختصاصی باشند ، باید طبق ماده 7 قانون تملک آپارتمانها از طرف خود یک نفر را برای شرکت در مجمع عمومی انتخاب ومعرفی نمایند ، تایید کلیه شرکا در این مورد الزامی است .

ماده 20 - به نیابت صغار و مالکینی که ممنوعیت قانونی دخالت در ملک خود را دارند ، قیم یا نماینده قانونی آنها در مجمع با حق رای واحد شرکت خواهند داشت .

ماده  21- مجمع عمومی عادی سالیانه یک بار ، حداکثر تا پایان تیر ماه بنا به دعوت هیات مدیره در محلی که در دعوت نامه قید خواهد شد تشکیل میگردد در مواقع ضروری میتوان در هر زمان از سال مجمع عمومی عادی را به طور فوق العاده تشکیل داد .

ماده  22 - به منظور اعمال کنترلهای لازم وتعیین حد نصاب شرکت کنندگان ، میبایست مشخصات افراد و واحد های مسکونی آنها در آغاز جلسه توسط منشی مجمع صورت برداری و تحویل رئیس مجمع شود .

ماده  23 - هیات مدیره با اکثریت آرا ، و یا احدی از بازرسانمیتوانند در صورت ضرورت نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق العاده با ذکر موضوع اقدام نمایند .

ماده  24 - با ارائه درخواست کتبی    مالکین ساکن جهت تشکیل مجمع عمومی فوق العاده با ذکر علت به رئیس هیات مدیره، نامبرده مکلف است حداکثر 3 هفته از تاریخ دریافت درخواست نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق العاده با دستور جلسه اقدام نماید .

ماده  25 - در صورتیکه هیات مدیره ظرف 21 روز از تاریخ دریافت درخواست کتبی بدون اقامه دلیل اقدام به برگزاری مجمع عمومی نکرد ، جلسه پیشنهادی بنا به دعوت بازرسان تشکیل خواهد شد. در این صورت کلیه هزینه های برگزاری مجامع با تایید بازرسان به عهده هیات مدیره خواهد بود .

ماده   26- محل تشکیل مجمع عمومی ( عادی یا فوق العاده ) از طرف هیات مدیره تعیین خواهد شد .      

 ماده 27 - تصمیمات مجمع عمومی رسمیت یافته با رای اکثریت حاضر در جلسه (نصف + 1) برای کلیه  مالکین و ساکنین اعم از حاضرین و غایبین لازم الاجرا میباشد ، این تصمیمات به طریقی که برای دعوت مجامع عمومی در این اساسنامه پیش بینی شده است در ظرف 15 روز باید از طریق تابلوهای اعلانات به اطلاع ساکنین برسد .

ماده 28   - در صورت تساوی آرا برای بار دوم اخذ رای به عمل میاید ، چنانچه در بار دوم نیز آرا مساوی باشد رای آن دسته که رئیس مجمع موافق آن باشد معتبر خواهد بود.

ماده  29 -  در جلسات مجمع ابتدا رئیس سنی جلسه عهده دار هدایت جلسه خواهد بود سپس با آرای حاضرین یک نفر به عنوان رئیس و یک نفر نایب رئیس ، یک نفربه عنوان منشی ، دو نفربه عنوان ناظر جهت اداره جلسه انتخاب میگردند پس از انتخاب هیات رئیسه ، رئیس سنی خود به خود عزل میگردد .

ماده 30 - هیات رئیسه مجمع عمومی برای هر یک از جلسات مجمع انتخاب میشوند و در پایان همان جلسه مدت ماموریتشان خاتمه می یابد و صورتجلسه و مدارک مربوطه را تحویل هیات مدیره میدهند .

ماده31  - کلیه مصوبات و تصمیمات مجمع عمومی باید در صورت جلسه همان نشست نوشته شده و پس از امضای رئیس جلسه ، ناظرین ومنشی ها ، هیات مدیره و بازرسان ، در دفتر هیات مدیره نگهداری شود .

ماده 32- وظایف واختیارات مجمع عمومی :

 بند 1 - اتخاذ تصمیم نسبت به اداره امور شهرک ، و تعیین خط مشی آن .

 بند 2 -انتخاب 7 نفر بعنوان عضو اصلی هیات مدیره و3 نفرعضو علی البدل برای مدت 2 سال  و

انتخاب 2 نفربازرس اصلی و 1 نفرعلی البدل برای مدت 1 سال ( با آرای کتبی و مخفی حاضرین در مجمع عمومی ).

تبصره : اعضای هیات مدیره ترجیحا از تمامی فازهای چهارگانه شهرک بر مبنای تعداد ساکنین هر فاز انتخاب شوند.

بند3  - انتخاب 1 نفر از اعضای هیات مدیره بعنوان خزانه دار که نامبرده نظارت بر ثبت درآمدها و هزینه هایی را خواهد داشت که به پیوست قبوض واسناد مربوطه برای تصویب ترازنامه به مجمع عمومی ارائه خواهد شد.

تبصره1-مجمع عمومی میتواند انتخاب خزانه دار را به هیات مدیره تفویض نماید.

تبصره2 - انتخابات بهتر است بصورت ائتلافی باشد وترجیحا" حداقل دو برابر اعضای هیات مدیره و بازرسان کاندیدا شوند.

بند4- بررسی تراز نامه مالی سال قبل و تصویب بودجه پیشنهادی هیات مدیره برای سال بعد .

بند5 - اتخاذ تصمیم لازم جهت سرمایه گذاری و ایجاد ذخایر برای صرف امور مربوط به حفظ و نگهداری و تعمیرات و ارتقای  بخشهای مشترک شهرک ، تغییرات و جابجاییها .

بند 6 - تفویض اختیار به هیات مدیره به منظورخرید وانعقاد قراردادهای لازم با ذکر حداکثر مبلغ  /10,000,000ریال ( در خرید و قرارداد های بالای این مبلغ نیاز به حداقل 3 استعلام میباشد.) ، استخدام پرسنل ، تعیین حقوق ، اخراج پرسنل ، پرداخت هزینه های جاری ، اقامه دعوی نزد مراجع قضایی و مقامات ذی صلاح و دادن اختیارات تام به هیات مدیره در موارد خاص که مجمع عمومی لازم و ضروری تشخیص دهد .

بند7 - اخذ تصمیم در باره گزارشها و پیشنهادهای مسوول مالی براساس نتایج حساب رسی(سال مالی)  

تبصره 1 - سال مالی از اول فروردین ماه شروع و آخر اسفند ماه همان سال پایان می پذیرد.

تبصره 2 - تصویب آیین نامه حداقل و حداکثر پاداش و مزایای هیات مدیره  و بازرسان .

بند 8 - تصویب آیین نامه وظایف ،اختیارات و حقوق و مزایای مدیر اجرایی.

بند 9 - رسیدگی به پیشنهاد کتبی حداقل 15 نفر از حاضرین و اعلام نظر نهایی در خصوص پیشنهاد مذکور (حداقل  یک هفته قبل از برگزاری مجمع باید تحویل هیات مدیره و یا بازرسان گردد)

بند 10 - بررسی و تصویب شارژ،هزینه های مشترک ، خدمات عمومی ، رفاهی بر اساس پیشنهاد هیات مدیره وتصویب مقررات و دستورالعمل های داخل شهرک.

بند 11 - اتخاذ تصمیم درباره اصلاح  اساسنامه به جهت تغییر برای اضافه یا حذف موادی از آن

بند 12 - سایر وظایفی که قوانین و مقررات بر عهده مجمع عمومی عادی قرار میدهد.

ماده 33 - مجمع عمومی فوق العاده برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به موارد زیر تشکیل میشود

بند 1 - تغییر مواد اساسنامه در حدود قوانین بخش امور شهرک

بند 2 - تصمیم گیری نسبت به گزارش بازرسان  در مورد تخلفات هیات مدیره.

بند 3 - رد یا قبول استعفای جمعی یا اکثریت هیات مدیره

ماده  34 - هیات مدیره مکلف است در موعد های مقررزیر نسبت به انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی اقدام کند.

بند 1 - حداکثر 15 ماه پس از پایان برگزاری آخرین مجمع عمومی عادی  سالیانه .

بند 2 - حداقل 2 ماه قبل از پایان دوره خدمت ارکان شهرک

بند 3 - در صورتیکه در یکی از مجامع عمومی تشکیل مجمع عمومی دیگری تکلیف شده باشد .

بند 4 - حداکثر ظرف یکماه بعد از درخواست مقامات یا اشخاص زیر :

الف -  اکثریت اعضای هیات مدیره

ب -  بازرسان  برای تشکیل مجمع عمومیعادی یا فوق العاده

ج -     مالکین ساکن در شهرک برای تشکیل مجمع عمومی عادی و   آنها برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

ماده 35 - مجمع عمومی فوق العاده ،بار اول با حضور ⅔ مالکین یا نمایندگان تام الاختیار آنان رسمیت می یابد و در صورت عدم حصول حد نصاب مذکور باید حداکثر 20 روز از تاریخ جلسه ای  که رسمیت نیافته با همان دستور جلسه منتشر شود . با حضور عده حاضر مجمع رسمیت خواهد یافت.   

  ماده 36 - تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده با   آرای حاضرین اعتبار دارد.

ماده 37-  در صورت رسمیت نیافتن جلسه مجمع عمومی ، مقام دعوت کننده باید صورت جلسه ای دایر بر عدم رسمیت تهیه و به امضای حاضرین برساند .

ماده  38 - در مجامعی که دستور جلسه ، انتخاب هیات مدیره وبازرس/ بازرسان باشد ، داوطلبان عضویت  میتوانند با اجازه رئیس مجمع در مهلتی که به تساوی برای هر یک از آنان منظور میشود خود را معرفی و برنامه کاری خود را مختصرا" ارائه  نمایند .

ماده 39- رای گیری در کلیه مجامع عمومی فوق العاده و نیز انتخاب هیات مدیره و بازرسان در مجامع به صورت کتبی خواهد بود ولی رای گیری برای اتخاذ تصمیمات مجامع عادی میتواند با قیام و قعود به عمل آید .

ماده 40 - چنانجه  مالکی طی 2 دوره مستمر عضو هیات مدیره یا بازرسی بوده باشد پس از یک وقفه 2 ساله می تواند مجددا" کاندیدای عضویت هیات مدیره یا بازرسی گردد.

تبصره : در صورت عدم تصویب هر یک از اسناد مالی سال قبل ( عملکرد مالی ، ترازنامه مالی ) در مجمع عمومی ، هیچ یک از اعضای هیات مدیره سال قبل حق کاندیدا شدن برای انتخابات هیات مدیره و بازرسی را در هیچ دوره ای نخواهند داشت.

 

 

 

" فصل ششم "

هیات مدیره ، اهداف ، وظایف واختیارات

ماده  41- هدف اصلي هیات مدیره شهرک عبارت است از سرپرستی ، نظارت و اداره امور مربوط به شهرک و کل مشاعات آن در چارچوب وظایف مندرج در اساسنامه و اختیارات تفویض شده از طرف مجمع و مطابقت آن با قانون تملک آپارتمان ها و همچنین پیگیری تکمیل تاسیسات عمومی نیمه تمام یا انجام نشده توسط سازمان های ذیربط و ایجاد محیط مناسب جهت رفاه حال ساکنین شهرک .

تبصره 1- در صورت ایجاد شعبه شهرداری یا سایر واحدهای دولتی در شهرک ( استفاده از خدمات شهری )  امور مربوطه به شهرداری یا دیگر واحدهای ایجاد شده محول خواهد گردید.

تبصره 2- علیرغم احاله امور مربوط به واحدهای احداث شده درشهرک، هیات مدیره کماکان پیگیری و اقدامات لازم معمول می دارد.

ماده 42 - هیات مدیره منتخب با رعایت مفاد قانون تملک آپارتمان ها وآئین نامه اجرائی آن  باید این اساسنامه و ملحقات آن را طبق مقررات به ثبت برساند. 

ماده 43 - هیات مدیره با خزانه دار مرکب از 7 نفر عضو اصلی و 3 نفر عضو علی البدل که با اکثریت آرای کتبی ومخفی حاضرین در جلسه مجمع عمومی باید از بین مالکین ساکن یا همسران آنها برای مدت 2سال انتخاب گردند.

تبصره 1- درصورتیکه عملکرد هیات مدیره ( بجز اشکال در اسناد مالی )مورد تصویب مجمع نباشد هیات مدیره و خزانه دار تا دو دوره نمی توانند انتخاب شوند . ضمنا" هیات مدیره و خزانه دار در خصوص عملکرد خود در مقابل مجامع عمومی مسوول و پاسخگو خواهند بود. 

تبصره 2 - هرفرد می تواند فقط دریکی از ارکان شهرک عضویت داشته باشد.

تبصره 3- داوطلبین احراز سمت در هریک از ارکان شهرک ونیز پرسنل اداری واجرایی ساکن در شهرک نباید بدهی شارژ داشته باشند.

ماده 44- هیات مدیره نماینده قانونی مالکین بوده ومی بایست مصوبات واقدامات آن در چارچوب قوانین کشور واساسنامه باشد.

ماده 45- در صورت استعفا ، فوت ، ممنوعیت قانونی ،  نقل مکان از شهرک یا عزل یا حجر هریک از اعضای اصلی هیات مدیره قبل از انقضاء مدت ، عضوعلی البدل به ترتیب اولویت آرای کسب شده در مجمع عمومی جانشین عضومربوطه خواهد شد.

تبصره 1- غیبت بدون عذر موجه بمدت سه جلسه هر یک از اعضا ی هیات مدیره موجب عزل عضو مربوطه می شود.

تبصره 2- چنانچه عضوی از هیات مدیره کرارا با تاخیر در جلسه حضور یابد و یا زود جلسه را ترک نماید ، غیبت غیر موجه برای آن عضو لحاظ خواهد شد.

تبصره 3- تشخیص موجه یا غیر موجه بودن غیبت اعضا به نظرهیات مدیره بستگی دارد . بدیهی است ارائه گواهی پزشکی و یا تاییدیه ادارات و ارگانها که موید موجه بودن غیبت عضومی باشد از شمول این تبصره خارج است و حق تشخیص از هیات مدیره سلب است.

تبصره 4- در صورت اثبات سه جلسه غیبت غیر موجه که می بایست در صورتجلسات هیات مدیره منظور شده باشد ، مراتب باید با جلب نظرموافق بازرسان کتبا" به عضو معزول ابلاغ گردد.

تبصره 5- دلایل و مستندات غیبت موجه در جلسات هیات مدیره باید حتما" قبل از تشکیل جلسه بعد به اطلاع هیات مدیره برسد.

ماده 46- هیات مدیره در اولین جلسه ای که تشکیل می دهد از بین اعضای اصلی یک نفر رئیس ، یک نفر نائب رئیس اول ویک نفر نائب رئیس دوم و یک نفر دبیر را با اکثریت آرا انتخاب می نماید.

ماده 47- اعضای هیات مدیره باید شخصا" در جلسات هیات مدیره شرکت نمایند .شرکت نماینده آنها درجلسات مجاز نمی باشد.

ماده 48- چنانچه مجمع انتخاب خزانه دار را به هیات مدیره تفویض نموده باشد ، در آن صورت در اولین جلسه ، هیات مدیره خزانه دار را نیز از بین اعضای اصلی خود انتخاب می نماید.

تبصره – درصورتی که خزانه دار از سمت خود استعفا یا بدلایل مذکور در ماده 97 اساسنامه از عضویت هیات مدیره خارج گردد هیات مدیره یک نفر از اعضا را به سمت خزانه دار تا مجمع عمومی دیگر منصوب می نماید حتی اگر خزانه دار توسط مجمع عمومی انتخاب شده باشد.

ماده 49-چنانچه براساس اختیاراتی که در ماده 88 اساسنامه برای خزانه دار منظور گردیده ، نامبرده با هیات مدیره همکاری ننماید ، به نحوی که این عمل وی باعث توقف عملیات اجرایی شهرک گردد هیات مدیره مختار است در جلسه ای با حضور تمام اعضا و با اکثریت آرا و اطلاع بازرسان فرد دیگری را ار بین اعضا بسمت خزانه دار تعیین نماید.

ماده 50 - در صورتی که تعداد اعضای هیات مدیره با احتساب اعضای علی البدل به هر دلیل کمتر از 7 نفر گردد مجمع عمومی فوق العاده به منظور انتخابات هیات مدیره تشکیل خواهد شد.

ماده 51 - اعضای هیات مدیره امین مالکین و ساکنین شهرک بوده و نمی توانند شخص دیگری را به جای خود معرفی نمایند.

ماده 52  - اعضای هیات مدیره در برابر تمامی تصمیمات واقداماتی که انجام می دهند دارای مسوولیت مشترک می باشند.

 ماده 53- هیات مدیره سابق موظف است حداکثر ظرف 15 روز کلیه اسناد ومدارک و دارایی ها، تجهیزات  ، تاسیسات و ابنیه عمومی شهرک و ... را در حضور رئیس شورای ساکنین و بازرسان  قدیم و جدید به هیات مدیره منتخب براساس صورت مجلس تنظیمی تحویل نماید. بدیهی است حضور رئیس شورای ساکنین به هنگام تحویل و تحول منوط به برگزاری انتخابات از سوی شورای اخیرالذکر می باشد.

ماده 54- هیات مدیره سابق تا انتخابات هیات مدیره جدید و انجام تحویل و تحول و استقرار آنان  مسوول کلیه امور شهرک بوده واین امر با رعایت کلیه مقررات و موازین قانونی خواهد بود .

ماده 55- جلسات هیات مدیره  با حضور اکثریت اعضای اصلی رسمیت می یابد.

تبصره - در زمان انتخاب مدیر اجرایی حضور همه اعضای اصلی ضروری می باشد.

ماده 56- اداره جلسات هیات مدیره با رئیس هیات مدیره و در غیاب وی نائب رئیس اول ودر صورت غیبت نامبرده با نایب رئیس دوم خواهد بود.

تبصره - در صورت غیبت رئیس و نائب رئیس اول و دوم جلسه هیات مدیره به روز دیگری موکول می گردد.

ماده 57- مصوبات هیات مدیره با اکثریت آرا معتبر است. در صورت تساوی آرا جز در مورد انتخاب مدیر اجرایی رای آن دسته که رئیس جلسه موافق آن باشد دارای اعتبار خواهد بود.

ماده 58- هیات مدیره مکلف است حداقل هرماه یکبار جهت رسیدگی به امور شهرک تشکیل جلسه دهد.

تبصره 1- در موارد اضطراری و وقوع حوادث غیر مترقبه هیات مدیره مکلف است جهت رفع ورجوع آن ، جلسات متعدد تشکیل دهد.

تبصره 2- اولین جلسه هیات مدیره می بایست حداکثر48 ساعت پس از انتخابات تشکیل گردد و نسبت به تحویل و تحول با هیات مدیره قبلی اقدام نمایند.

ماده 59- جلسات هیات مدیره می بایست به اطلاع اعضای علی البدل هیات مدیره و بازرسان      رسانده شود.حضور بازرسان  و اعضای علی البدل هیات مدیره در جلسات بدون داشتن حق رای بلا مانع است و در صورت حضور باید ذیل صورت جلسات را گواهی نمایند.

تبصره – اعضای اصلی و یا علی البدل هیات مدیره و یا بازرسان که در جلسات هیات مدیره حضور نداشته باشند ، حق امضای صورتجلسه را بعنوان عضو حاضر ندارند . درصورت چنین اقدامی تخلف محسوب شده ومصوبات آن جلسه اعتبار قانونی نخواهد داشت.

ماده 60-  مصوبات هیات مدیره باید توسط دبیر در دفتر ثبت جلسات هیات مدیره درج و حد اکثر ظرف  48 ساعت در تابلوی اعلانات نصب گردد.

ماده 61- اعضای هیات مدیره نبایستی هیچ سمت یا مسوولیت اجرایی حتی بطور افتخاری در شهرک داشته باشند.

ماده 62- اعضای اصلی هیات مدیره ، بازرسان و خزانه دار در مدت زمان خدمتشان از پرداخت حق السهم شارژ ماهیانه معاف می باشند.

تبصره – مفاد ماده 62 به اعضای علی البدل تعلق نمی گیرد.

ماده 63- وظایف هیات مدیره:

بند1- انتخاب و استخدام مدیر اجرایی از بین مالکین وساکنین شهرک لاکانشهر و یا سایر افراد ذیصلاح دیگر به ترتیب اولویت و همچنین برکناری و لغو قرار داد استخدامی مشارالیه و سایرین .

بند2- مدیر اجرایی می بایست دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم ، و سن وی نیز بین 35 تا 65 سال باشد.

تبصره – چنانچه هیات مدیره در بررسی سوابق مدیر اجرایی جهت انتخاب وی ، به موردی با قابلیت های خاص برخورد نمود ، مورد احتساب حداقل و حداکثر سن به هیات مدیره واگذار می گردد.

بند3- بررسی و تصویب آیین نامه ها و ضوابط استخدامی ، اداری و مالی و سایر پیشنهاداتی که از جانب مدیر اجرایی تدوین و پیشنهاد شده است.

بند4- نظارت بر کار مدیر اجرایی

بند5- بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به سایر پیشنهادات واصله و ابلاغ مصوبات به مدیر اجرایی.

 بند6- تنظیم برنامه ها و گزارشات مالی سالیانه  ، عملیات و پیش بینی بودجه سال آینده شهرک و تسلیم آن به مجمع عمومی.

بند7- هیات مدیره موظف است ترازنامه و گزارش های مالی و پیش بینی بودجه سال آینده را که توسط امور مالی و بازرسان تایید شده است با صحه برآن ، یک هفته قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه در تابلوهای اعلانات الصاق نماید.

ماده 64- هرگاه هر یک از اعضای هیات مدیره به دلایلی درخواست تغییرسمت نماید ، با اکثریت آرا بلا مانع است.

ماده 65- هیات مدیره موظف است در خصوص  تحویل ساختمانهای جدید الاحداث و تاسیسات زیر بنایی آن که توسط شرکت پارس مسکن خزر یا هر شرکت دیگری که قائم مقام یا جانشین شرکت مذکور میگردد قبل از تنظیم هر توافق نامه ای بدوا" از نظر کارشناسی و مشاوره حقوقی  یک نفر کارشناس رسمی دادگستری در رشته مرتبط و یک نفر وکیل دعاوی دادگستری مطلع گردیده ، بنحوی که اطمینان حاصل شود که شرکت یاد شده به کلیه تعهدات خود عمل نموده است و پس از آن با اطلاع بازرسان مبادرت به تحویل و تحول رسمی نماید.

ماده 66- طبق قانون تملک آپارتمانها  (ماده 10 مکرر ) در صورت امتناع مالک یا استفاده کننده از پرداخت شارژ ، هیات مدیره موظف است بوسیله اظهار نامه با ذکر مبلغ ، بدهی را از او مطالبه نماید . هرگاه مالک یا استفاده کننده ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ اظهارنامه سهم بدهی خود را نپردازد ، هیات مدیره می تواند بنا به تشخیص خود وبا توجه به امکانات ، از دادن خدمات مشترک خود داری نماید . درصورتیکه مالک ویا استفاده کننده همچنان اقدام به تصفیه ننماید اداره ثبت محل وقوع آپارتمان به تقاضای هیات مدیره برای وصول وجه مذبور بر طبق اظهارنامه ابلاغ شده اجرائیه صادر خواهد کرد . عملیات اجرایی ، وفق مقررات اجرایی اسناد رسمی صورت خواهد گرفت ودر هرحال هیات مدیره موظف می باشد که به محض وصول وجوه مورد مطالبه یا ارائه دستور موقت دادگاه نسبت به برقراری مجدد خدمات مشترک فورا" اقدام نماید .

تبصره - در صورتیکه عدم ارائه خدمات مشترک، ممکن یا مؤثر نباشد ، هیات مدیره می تواند به مراجع قضایی شکایت کند . باستناد تبصره 1 ماده 10 مکرر قانون تملک آپارتما نها  دادگاهها موظفند این گونه شکایات را خارج از نوبت رسیدگی ، وواحد بدهکار را از دریافت خدمات دولتی که به شهرک ارائه می شود محروم کنند وتا دو برابر مبلغ بدهی به نفع شهرک جریمه نمایند . استفاده مجدد از خدمات ، موکول به پرداخت هزینه های معوق واحد مربوطه بنا به گواهی هیات مدیره ویا به حکم دادگاه ونیزهزینه مربوط به استفاده مجدد خواهد بود.

ماده 67- هیات مدیره می تواند در صورت لزوم جهت تسهیل در اجرای وظایف خود اقدام به جلب نیروهای لازم نماید والزام این نیاز با اکثریت آرای اعضای هیات مدیره صورت می پذیرد.

ماده 68- هیات مدیره موظف است در بکارگیری نیروی انسانی جهت امور جاری شهرک ، با توجه به الزامات ناشی از محدودیت های مالی و اداری، ضمن عقد قرارداد ورعایت قوانین ومقررات جاری کشور منافع عمومی ساکنین را لحاظ نماید.

ماده 69- قراردادهای امورنگهبانی ، فضای سبز ، نظافت عمومی شهرک و کارکنان دفتر هیات مدیره میبایست مطابق نمونه قراردادهای مشخصی که به تصویب هیات مدیره رسیده، باشد.

ماده 70- تهیه نمونه قراردادها که میبایست با استفاده از نظرات کارشناسان حقوقی و صاحب نظران     انجام گردد . به نحوی که همه وظایف و تعهدات پیمانکاری در قرارداد درج ، و در مورد کارکنان تحت پیمانکاری هیچ مسوولیتی متوجه هیات مدیره شهرک نگردد.

تبصره - زمانی که هیات مدیره از عملکرد هر یک از کارکنان تحت پیمانکاری رضایت نداشت بر اساس قرارداد تقاضای تغییر آنرا از پیمانکار می نماید.

ماده 71 - در صورتیکه فرد خاصی مورد نظر و توافق هیات مدیره برای پست مدیر اجرائی باشد می تواند فرد مزبور را به پیمانکار معرفی کند تا از طریق آن شرکت بکار گمارده شود و حقوق وی نیز از طریق پیمانکار پرداخت گردد. در صورت عدم موافقت پیمانکار هیات مدیره موظف است نسبت به برقراری و انعقاد بیمه مسوولیت بدون نام در خصوص مدیر اجرایی و سایر حقوق بگیران خود اقدام نماید.

ماده 72- هیات مدیره موظف است در چار چوب وظایف واختیارات خود به پیشنهاد کتبی ساکنین که به دفتر هیات مدیره واصل می گردد رسیدگی و پاسخ آن را کتبا اعلام نماید.

ماده 73- کلیه پرداختهای هیات مدیره باید توسط سیستم بانکی رسمی کشور انجام پذیرد.

ماده 74- هیات مدیره موظف است جهت انجام امور مالی در یکی از شعب بانکهای رسمی شهر رشت یک حساب جاری به نام هیات مدیره شهرک لاکانشهر افتتاح نماید.

ماده 75- تغییر بانک و شماره حساب جاری افتتاح شده با حضور کل اعضا و اکثریت آرای هیات مدیره خواهد بود.

 ماده 76- برداشت از حسابهای بانکی مذکور با قید دو امضا از سه امضای اعضای هیات مدیره ، ممهور به مهر شهرک به شرح زیر امکان پذیر می باشد :

1 –امضای اول توسط خزانه دار بعنوان امضای ثابت .

2- امضای دوم ابتدا توسط  رئیس هیات مدیره ودر غیاب نامبرده ، با جلب نظر موافق ایشان  توسط عضو سوم معرفی شده به بانک .

ماده 77- هیات مدیره موظف است هر ماهه 5٪ درصد از شارژ دریافتی از ساکنین شهرک را برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در حساب جداگانه ای که به این منظور با امضای ثابت رییس هیات مدیره و خزانه دار که در یکی از بانکهای رسمی شهر رشت افتتاح گردیده ، نگهداری نماید .

تبصره 1- برداشت از حساب فوق جهت مقابله با حوادث غیر مترقبه نیاز به حضور کل اعضا و اکثریت آرای هیات مدیره دارد.

تبصره 2 - برداشت از حساب فوق جهت سایر موارد صرفا با تصویب مجمع عمومی خواهد بود

ماده 78- انجام کلیه معاملات و طرحهای اقتصادی شهرک به استناد آیین نامه مالی مصوب هیات مدیره که در مجمع عمومی به تصویب خواهد رسید انجام می گیرد.

تبصره- تا تصویب آیین نامه مالی در مجمع عمومی فعالیت های مالی هیات مدیره در چار چوب بند های ذیل صورت میگیرد:

بند 1- هیات مدیره مجاز می باشد تا سقف پنج میلیون ریال را به عنوان تنخواه گردان در اختیار مدیر اجرایی قرار دهد

بند 2- انجام معاملات مالی تا سقف ده میلیون ریال پس از تایید هیات مدیره صورت میگیرد. مازاد بر سقف فوق حسب مورد و بنا به تشخیص هیات مدیره در قالب مناقصه محدود یا عمومی صورت می گیرد .

تبصره - مبلغ تنخواه گردان و رقم سقف قرارداد ، سالیانه 20 درصد افزایش خواهد داشت.

بند 3- دریافت هر گونه وام و همچنین مشارکت و سرمایه گذاری با تصویب مجمع عمومی و طبق شرایط مندرج در قرارداد های منعقده خواهد بود.

بند4- کلیه عملیات مالی وحسابداری شهرک تابع اصول و موازین متداول حسابداری و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه خواهد بود.  

ماده 79- هیات مدیره مکلف است صورتجلسات و رونوشت مکاتبات خود را دراسرع وقت به بازرسان تحویل نماید.

ماده 80-در صورتیکه هیات مدیره مصوباتی خارج از قوانین ، اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی داشته باشد و یا در قبال اشخاص حقوقی در رابطه با شهرک تعهد یا تعهداتی ایجاد نماید و یا موافقت نامه هائی امضا نمایند تعهد شخصی اعضای هیات مدیره محسوب می شود و مکلف به اجرای آن میباشند.  

ماده 81- عملکرد مالی وترازنامه که به امضای رئیس هیات مدیره ، خزانه دار و حسابدار رسیده باشد می بایست 15 روز قبل از مجمع عمومی در اختیار بازرسان قرار داده شود.

ماده 82- هیات مدیره مکلف است در هر زمان که بازرسان برای گفتگو با مالکین وساکنین جهت برگزاری فراخوان درخواست سالن اجتماعات  نمودند ، در اختیار ایشان قراردهد.

ماده 34- هیات مدیره مختار است چنانچه در اجرای امور مربوط به شهرک به مشکلی برخورد نماید از مشاوره یک حقوقدان با تایید بازرسان استفاده نماید.

ماده 84- استخدام افراد چه بطور دائم و یا قراردادی از طریق هیات مدیره مطلقا" ممنوع می باشد.

تبصره - انعقاد قرارداد با مشاور حقوقی مستثنی می باشد.

ماده 85-هیات مدیره مکلف است کارگروه های هفت گانه مشارکت عمومی را در تخصص های عمران و تاسیسات ، فرهنگی و هنری ، ورزش و جوانان ، روابط عمومی ، محیط زیست و بهداشت ، حقوقی ،   و فضای سبز تشکیل داده و آن ها را سامان دهد.    

ماده 86-  وظایف رئیس هیات مدیره  :

بند1 - رئیس هیات مدیره مسوول پیگیری و رسیدگی به اجرای مفاد اساس نامه و مصوبات مجمع عمومی و هیات مدیره می باشد .

بند2 - امضای ذیل مکاتبات و نامه های اداری و اطلاعیّه ها و قرار داد ها و سایر مواردی که در هیات مدیره تصویب می گردد با رئیس و در غیاب وی به ترتیب اولویت با نائب رئیس اول و دوم هیات مدیره می باشد.

بند3 - ارزیابی عملکرد مدیر اجرایی و گزارش کار او به هیات مدیره .

بند4 - ارزیابی برنامه های اجرایی شهرک به ویژه در رابطه با ادارات ، سازمان ها و شرکت ها .

بند5 - رئیس هیات مدیره ظرف 15 روز پس از وصول نامه های بازرسان ویا مالکین و ساکنین می بایست آن را در جلسه هیات مدیره مطرح نماید و نظر هیات مدیره را به اطلاع آنان برساند.

بند6 - دعوت از اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره و بازرسان  برای شرکت در جلسات هیات مدیره باهماهنگی رئیس و در غیاب وی نائب رئیس هیات مدیره می باشد.

تبصره : رئیس هیات مدیره می تواند وظیفه مندرج در بند6 را به دبیر هیات مدیره واگذار نماید.

بند7 - دوره تصدی رئیس هیات مدیره از تاریخ انتخاب به مدت یک سال می باشد که مدت مذکور با تصویب اعضای هیات مدیره قابل تمدید می باشد.

بند 8 - نظارت در استخدام و عزل کارکنان شهرک .

ماده87 - وظائف دبیر هیات مدیره :

بند1- تهیه صورتجلسات هیات مدیره و ثبت آن در دفتر صورت مجالس و قرائت نامه های واصله به هیات مدیره در جلسات  .

بند2 - تهیّه ی دفتر اندکس برای شماره گذاری نامه های دریافتی و صادره .

بند3 - دبیر هیات مدیره موظف است کلیّه نامه های مراجعین را دریافت و وارد دفتر اندیکاتور نماید و شماره آن را به مراجعه کننده بدهد و در اولین فرصت نامه های مذکور را به رئیس هیات مدیره  تحویل نماید .

بند 4 - هماهنگی های لازم جهت برگزاری مجامع عمومی و مکاتبات مربوط به آن ، با تایید رئیس هیات مدیره .

تبصره - در صورتی که دبیر منتخب ازاعضای هیات مدیره به لحاظ تراکم امور اجرایی نتواند امور محوله را بنحو شایسته ایفا نماید ، هیات مدیره میتواند از همکاری شخص دیگری استفاده نماید .

ماده 88- وظائف خزانه دار ( مسوول امور مالی ) عبارتند از :

بند 1 - رسیدگی به اسناد مالی و تایید و امضای آن ها

بند 2 - امضای چک های منضم به اسناد مالی که مورد تایید خزانه دار قرار گرفته است .

بند 3 - رسیدگی به دفاتر مالی شهرک و اطمینان از صحت درج ارقام در آن ها

بند 4- تهیه و تنظیم بودجه سالانه وبررسی و تصویب آن توسط هیات مدیره برای ارائه به مجمع عمومی .

بند5 - تهیّه صورت عملکرد و ترازنامه مالی وتحویل آن به هیات مدیره جهت ارائه به مجمع عمومی .

بند 6 - تهیّه و تدوین آیین نامه مالی جهت تصویب هیات مدیره .

بند 7 -اعلام رضایت یا عدم آن از عملکرد حسابدار به هیات مدیره حداقل هر 3 ماه یکبار .

بند8 - تنظیم جداول محاسباتی براساس دریافت شارژ ماهیانه و سایر درآمدها و هزینه های واقعی و پیش بینی هزینه های ضروری و محاسبه ذخیره ها ،هزینه های تحقق نیافته و استهلاکات.

بند 9 - سرپرستی امور مالی وارائه سیستم مالی و محاسباتی و نظارت در نگهداری حسابهای شهرک .

بند 10- تنظیم گزارش مالی سالیانه جهت ارائه به مجمع عمومی عادی سالیانه(گزارش مزبور باید 15 روز قبل از تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه جهت مطالعه به بازرسان ارائه شده باشد )

بند 11 –نظارت بر تنظیم لیست حقوق ودستمزد پرسنل شهرک .

بند 12 - صدور اجازه پرداخت های شهرک براساس مصوبات هیات مدیره .

بند 13- افتتاح حساب در بانک ها وکنترل دریافت و پرداخت ها و استخراج مغایرات بانکی .

بند 14 - انطباق موارد مالی شهرک با موازین و استاندارد های حسابداری و حسابرسی و همچنین قوانین جاری کشور و طرح مراتب مورد اشکال در هیات مدیره بمنظور رفع آن .

سید رضا علوی بازدید : 79 یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

قانون واژه ایست که همواره به همراه تمدن می آید، اساس هر تمدنی قانون و اجرای آن توسط مردمان جامعه است، به گونه ای که هر نظامی با قوانین آن شناخته می شود. قوانین هر اجتماعی در عین تفاوت های کلیدی که با یک دیگر دارند در یک اصل مشترک اند و آن ضرورت اجرای قوانین توسط تک تک افراد جامعه است.

دربعضی موارد خود قانون زمینه ساز قانون گریزی است، برای مثال در شرایطی که اعضای یک جامعه از حقی مسلم (یا به زعم آنها مسلم) محروم شوند، خود را ملزم به اطاعت از آن قانون نمی دانند و به هر نحو از آن سرپیچی می کنند.
موارد دیگر می تواند شامل منفعت طلبی، راحت طلبی، عدم احساس تعهد نسبت به جامعه، یا دلایل شخصی باشد.

 

alavi_47 بازدید : 182 یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 نظرات (3)

    بسمه تعالی

هم اندیشی وضعیت آب لاکانشهر

پروژه احداث شهرک قبل از انقلاب طراحی شده بود و در آستانه اجرایی شدن با شروع انقلاب متوقف گردید . قبل از شروع کار در سال 1356 شرکت آبیاری سرتاسری ، به روش دورانی مبادرت به حفر چاه عمیق به عمق 171 متر ( در زیر مخزن هوایی فاز 4) نمود که علی رغم شستشوی آن در سال 1365 بدلیل کیفیت بسیار نامناسب و بوی متعفن عملا غیر قابل استفاده شد که آزمایشات مربوط به آن موجود است.

پس از انقلاب و با شروع ساخت و ساز ، شهرک ساز مبادرت به حفر چاه های نیمه عمیق ( با عمق 35 تا 45 متر ) نمود در وحله اول جهت ساخت و ساز و در مرحله بعد بعنوان آب شرب از آن استفاده نمود . به استناد قانون مندرج در مسکن و شهرسازی ، شهرک ساز موظف است پس از اتمام پروژه ، تجهیزات و امکانات آب و فاضلاب احداثی خود را بصورت رایگان در اختیار شرکت آب و فاضلاب ( آبفا ) و یا به یکی از شرکت های تابعه قرار دهد.

شهرک ساز ( شرکت پارس مسکن خزر ) مدعی است در سال 84 این اقدام را انجام داده و تمامی اسنادومدارک تاسیسات را به شرکت آبفا تحویل داده است و از سوی آن شرکت نیز حسابرسی شده ولی علی رغم نامه نگاری ها و پیگیری های مکرر تا کنون جواب قطعی داده نشده است.

alavi_47 بازدید : 90 دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 نظرات (4)

با سلام واحترام ، اینکه در یک نگاه بگوییم که روش مدیریت مشارکتی شهرک خوب بوده یانه کار دشواری است . ولی در مجموع آزمون خوبی بود .چرا ؟ چون نسبت به قبل مردم وافراد علاقه مند حضور بیشتری در کارها داشتند .ساکنین داوطلبانه در کمیته ها نشستند، طرح دادند ، تصمیم گرفتند، کار گروه تشکیل دادند و عملی نمود اند . می فرمائید نام ببرم ، باشد می گویم ، 1- برگزاری جشنواره غذا2-برگزاری جشن چهارشنبه سوری3-گل کاری شهرک4-مسابقات فوتبال وشطرنج5-برنامه پیاده روی ماهانه 6-گلگشت خانوادگی7-چاپ وانتشار خبر نامه8-صدور برچسب شناسایی خودرو ها8-آمار گیری ساکنین 9-نظر سنجی انتخاب روش مناسب برای بالا بردن کیفیت آب شرب شهرک10- برگزاری پنج شنبه بازار در آینده نزدیک (16 خرداد) 11- بر گزاری کنسرت موسیقی در آینده نزدیک ( نیمه شعبان)11- برگزاری گلگشت نقاشی در آینده نزدیک .12-برگزاری جشن سال نو در لحضه تحویل سال.و...

همه این کارها با حضور افراد علاقه مند انجام شده است و حضور، بهتر از این هم می تواند باشد ولی باید ما انجام کارگروهی را تمرین نمائییم تا یاد بگییریم و این روش مدیریتی تمرین خوبی است . وبرخلاف نظر بعضی ها که فقط دم از قانون می زنند! هیچ مشکل قانونی هم ندارد چون مجمع مالکین که بالا ترین مقام در شهرک برای تصمیم گیری است و قانون را این مجمع مشخص می نماید ویا تغییر می دهد آن را تصویب نموده است. پس بیایید همگان کمک کنیم که وضعییت هر روز بهتر از دیروز شود البته نه در حرف ویا فقط با نامه نگاری بلکه با عمل . هرکس دوست دارد همکاری نماید بیاید ودر هرکمیته ای که علاقه مند است حضور پیدا نماید و بطور مستقیم درتصمیم گیری وانجام کار به صورت گروهی مشارکت نماید .با تشکر.ع.92.02.23 

سید رضا علوی بازدید : 110 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (1)

بسیاری از دوستان هم شهرکی در جریان  آخرین اتفاقات منتج به انتخاب شکل مدیریتی فعلی در 5 ماه گذشته هستند وآنها یی که اطلاع نیافتند مختصرا به عرض می رسانم. که هیئت مدیره فعلی ترکیبی از منتخبین سرگروهای کمیته های 7گانه است که به پیشنهاد یکی از شهروندان و با حمایت نصف بعلاوه یک آخرین نشست مجمع عمومی انتخاب گردیده اند.شکل جدید مدیریتی با اینکه در این چند ماه بسیار کارگشاه بوده ولی مشکلاتی نیز به همراه داشته. هدف این طرح این بوده که افراد مختلفی را با تخصصهای متفاوت جذب کند که به صورت کیفی با برنامه ریزی و استفاده از دانش فنی و تجربی شان اقدامات کامل تری برای عبور از بحران مالی و مسائل امنیتی شهرک بوجود آورند . که الحمدلله بسیاری از آن اهداف به نتیجه رسیده است. اما کمیته ها در آینده چنانچه این نوع مدیریت (کمیته ها) در اساسنامه گنجانده شود نیاز بیشتری به مشارکت مردم در همه زمینه ها دارد. متاسفانه به نظر می رسد کمی انگیزه ها در مردم برای تشکیل جدی کمیته ها آب کشیده است. در حالی که مردم شهرک هریک سهامدار بخشی از سرمایه خود در شهرک هستند. و این درست نیست تنها سود خود را برای افزایش سرمایه (ملک خود) بدون هیچ کارکردی از مدیران و مسئولین که خود داوطلبانه وقت خویش را در اختیار آبادانی شهرک نهاده اند بطلبند.

مدیریت شهرک بدون همراهی همدلی و استفاده از توانمندیهای  موجود شهرک غیر منطقی است.وفشار کار را بر نیروهای مخلص که داوطلبانه سکان مدیریتی شهرک را در دست گرفته اند نا عادلانه است. فکر نکنیم که هیات مدیره انتخاب کردیم کار تمام شده. نظارت و همکاری در به فعل در آمدن خواسته ها بدون ورود تک تک مالکین و سهامداران روند کندی خواهد داشت و این سرمایه نیز به جهت عدم حفظ نگهداری و ارتقاع به زودی ارزشش را از دست خواهد داد.

هرچند که بخش عمده ایی از مشکلات شهرک به ایرادات اساسنامه قبلی شهرک بوده که خوشبختانه در حال بازنویسی ونگارش کیفیست.اما عدم مشارکت وحضور مردم در عرصه های عمل کار را دشوار و بی بهره می گرداند.

به زودی شاهد 2 دوره  انتخابات برای اساسنامه جدید و برای انتخاب هیات مدیره بر اساس اساسنامه جدید خواهیم بود امید وارم پس از آن انگیزه بیشتری برای عمل گرایی ما وجود داشته باشد.


سید رضا علوی بازدید : 73 چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392 نظرات (4)

از کلیه عزیزان کاربر که مطالب خود را در پست نظرات می نویسند تقاضا دارم وارد انجمن سایت شده و مطالب خود را در یکی از موضوعاتی که خود انتخاب می کنند. بنویسند. بخش نظرات هر پست مطالب مربوط به همان پست نگاشته شود با تشکر مدیر وبسایت.

 

تعداد صفحات : 9

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 34
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 1,310
  • بازدید کلی : 47,283